کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت خشک کن ها

دانشگاهی
مشخص نشده
16
پاورپوینت
2 MB
1207
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت خشک کن ها

    ***2

    در بین کلیه عملیات واحدهای صنعتی در مهندسی شیمی ، شاید عملیات مربوط به خشک کردن مواد ، بیشترین کاربرد را داشته باشد. به این جهت ، مکانیسم خشک کردن و طراحی دستگاههای مربوطه در مقیاس صنعتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در اکثر عملیات مربوط به تولید مواد ، مخصوصا در صنایع شیمیایی ، یک یا چند مرحله عملیات خشک کردن در یکی از اشکال متنوع آن وجود دارد. عملیات خشک کردن بر حسب موادی که باید خشک شوند، ممکن است از چند ثانیه تا چندین روز طول کشد. به‌طور کلی ، خشک کردن یعنی خارج کردن مقدار کمی آب یا مایعات دیگر از ماده خشک شونده تا مقدار آب یا مایع باقیمانده به حد قابل قبولی برسد. آب یا مایعات دیگر را می‌توان از طریق مکانیکی بوسیه فشار یا گریز از مرکز و یا به روش حرارتی با عمل تبخیر مایع ، جدا کرد. در این جا ، فقط خشک کردن به‌طریق حرارتی و تبخیر مورد بحث قرار می‌گیرد. لذا بهتر است که ابتدا مقدارمایع تا حد امکان کاهش یابد و بعد ،ماده وارد خشک کن گردد. خشک کردن مواد جامد از عمده‌ترین عملیات خشک کردن می‌باشد.

     

    ***3

    تقسیم‌بندی انواع خشک‌کن‌ها

    در صنعت ، خشک‌کن‌های زیادی برای مصارف شیمیایی بکار می‌روند. هر یک از این خشک‌کن‌ها ویژگی خاص خود را دارند و فقط چند تایی از آنها نسبتا انعطاف پذیر هستند و برای خشک کردن بیش از یک نوع ماده مناسب می‌باشند. بطور کلی خشک‌کن‌ها را می‌توان بر حسب روش عملیات و یا خدمات مورد نیاز و یا نوع دستگاه طبقه‌بندی کرد. اولین مسئله مهم در انتخاب خشک‌کن ، توجه به تفاوت مابین خشک‌کن‌های مورد نیاز در صنایع شیمی معدنی و تا حدی صنایع توسعه یافته شیمی آلی (که تولید آنها چندین تن در روز می‌باشد ) با واحدهای تولیدی با ظرفیت کم (با محصول کمتر از 100 کیلوگرم در روز ) که معمولا محصولات گرانقیمت تولید می‌نمایند، می‌باشد. بطور کلی در مورد اول ، از خشک‌کن‌های مداوم و در مورد دوم از خشک‌کن‌های غیر مداوم استفاده می‌شود.

     

    ***4

    خشک کن های ثابت :

    عملیات خشک کردن عموما” به دو صورت ناپیوسته (Batch) یا پیوسته و مداوم (Continuous) انجام می پذیرد . در فرآیند ناپیوسته معمولا” مقداری جسم جامد تر در مجاور جریان هوا قرار می گیرد و این جریان هوا باعث تبخیر آب جسم تر می گردد . درفرآیند مداوم معمولا” جسم تر و همینطور جریان گاز از داخل دستگاهی عبور می کنند و زمان اقامت کافی به آن جهت خشک شدن در دستگاه داده می شود . دستگاههایی که عمل خشک کردن را انجام می دهند با توجه به پارامترهای زیر انتخاب می شوند :

    1- روش فرآیند، پیوسته یا ناپیوسته بودن عملیات :

    در روش ناپیوسته دستگاه خشک کن با مواد مرطوب باردهی شده و در آن تا خشک شدن باقی می ماند ، سپس خالی شده و مجددا” با مواد مرطوب پر می شود . در خشک کن های مداوم به صورت پیوسته مواد و گاز خنک کننده وارد و خارج می شوند .

     

     

  • فهرست و منابع پاورپوینت خشک کن ها

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

کلمات کلیدی:   -
پاورپوینت درسی خشک کن, پاورپوینت درسی خشک کن ها, پاورپوینت دانشگاهی خشک کن, پاورپوینت دانشگاهی خشک کن ها, پاورپوینت پایان نامه خشک کن, پاورپوینت پایان نامه خشک کن ها, دانلود پاورپوینت خشک کن, دانلود پاورپوینت خشک کن ها, دانلود نمونه پاورپوینت خشک کن, دانلود نمونه پاورپوینت خشک کن ها, پاورپوینت آماده درسی خشک کن, پاورپوینت آماده درسی خشک کن ها, پاورپوینت آماده دانشگاهی خشک کن, پاورپوینت آماده دانشگاهی خشک کن ها, دانلود قالب پاورپوینت خشک کن, دانلود قالب پاورپوینت خشک کن ها

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان