کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت انتقال بی سیم (لایه فیزیکی)

دانشگاهی
مشخص نشده
36
پاورپوینت
493 KB
1226
قیمت: ۱۰,۸۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت انتقال بی سیم (لایه فیزیکی)

    ***2

    مقدمه

    تمرکز این درس بر روی مسایل لایه های بالای یک ارتباط بی سیم خواهد بود نه بر روی مسایل لایه فیزیکی و انتقال رادیویی که خود یک درس جداگانه می باشد. بنابراین در این بخش تنها مسایل پایه ای و مهم ارسال و انتقال رادیویی که برای فهم لایه های بالاتر الزامی است مورد تاکید قرار می گیرد. 

    مساله اصلی در مخابرات بی سیم مساله تداخل (Interference) بین فرستنده ها و گیرنده های مختلف است. در حالیکه در یک شبکه سیمی انتقال بر لینک های مختلف تزاحمی برای هم ندارند، در ارسال بی سیم ارسال هر لینک برای

    لینک دیگر به منزله نویز و سیگنال مزاحم است.

    به طور کلی اثر گذاری لایه فیزیکی بر پشته پروتکلی در شبکه های بی سیم بسیار بیشتر از شبکه های سیمی است. به همین دلیل است که پروتکل لایه های بالاتر باید با در نظر گرفتن مشخصات لایه فیزیکی طراحی شوند.

     

    ***3

    دورنمای مطالب

    در ابتدا به شکل خلاصه باندهای فرکانسی، سیگنال ها و نحوه انتشار آنها و همچنین آنتن ها مورد بررسی قرار می گیرد.

    به دلیل مساله تداخل و محیط مشترک ارسال، می بایست باندهای فرکانسی استفاده شده توسط ایستگاههای مختلف رگوله شده باشد. این امر با تکنیک های Multiplexing صورت می گیرد. طرحهای مالتی پلکسینگ باید به گونه ای باشد که تداخل بین فرستنده ها را حداقل کند.

    برای ارسال داده های دیجیتال در یک باند فرکانسی می بایست از مدولاسیون استفاده شود. مدولاسیون های استاندارد برای انتقال بی سیم در بخش سوم مورد بررسی قرار می گیرد.

    یک تکنیک انتقال که در مخابرات بی سیم به وفور استفاده می شود مخابرات طیف گسترده (Spread Spectrum) است که موضوع بخش چهارم خواهد بود.

     

    ***4

    باندهای فرکانسی برای انتقال رادیویی

    ارسال رادیویی می تواند در باندهای مختلف فرکانسی انجام شود. هر باند فرکانسی مزایا و معایب خود را دارد. طیف فرکانسی قابل استفاده از 300 Hz تا 300 THz است که 1 THz=1014 Hz

    فرکانس f و طول موج l  یک سیگنال رادیویی از طریق رابطه l = c/f  با یکدیگر رابطه دارند که c سرعت نور و برابر c @ 3x108m/s است.

    هر باند فرکانسی کاربرد خاص خود را دارد.

    شکل اسلاید بعد طیف فرکانسی قابل استفاده را با نام های استفاده شده برای هر کدام نشان می دهد.

     

    ***6

    باند رادیویی با فرکانس پایین (LF) در ارتباط زیر دریایی ها مورد استفاده قرار می گیرد چرا که قابلیت نفوذ در آب را دارد.

    باند رادیویی با فرکانس متوسط (MF) و بالا (HF) در ایستگاههای رادیویی AM و FM مورد استفاده قرار می گیرد.

    ایستگاههای تلویزیونی تجاری آنالوگ از باند فرکانسی خیلی بالا (VHF) و فوق بالا (UHF) استفاده می کنند.

    باند فرکانسی خیلی بالا (VHF) و فوق بالا (UHF) دارای مشخصات انتشاری مشخصی هستند و برای ارتباط بی سیم قابل اطمینان می باشند.

     

     

  • فهرست و منابع پاورپوینت انتقال بی سیم (لایه فیزیکی)

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

کلمات کلیدی:   -
پاورپوینت درسی انتقال بی سیم, پاورپوینت درسی لایه فیزیکی, پاورپوینت دانشگاهی انتقال بی سیم, پاورپوینت دانشگاهی لایه فیزیکی, پاورپوینت پایان نامه انتقال بی سیم, پاورپوینت پایان نامه لایه فیزیکی, دانلود پاورپوینت انتقال بی سیم, دانلود پاورپوینت لایه فیزیکی, دانلود نمونه پاورپوینت انتقال بی سیم, دانلود نمونه پاورپوینت لایه فیزیکی, پاورپوینت آماده درسی انتقال بی سیم, پاورپوینت آماده درسی لایه فیزیکی, پاورپوینت آماده دانشگاهی انتقال بی سیم, پاورپوینت آماده دانشگاهی لایه فیزیکی, دانلود قالب پاورپوینت انتقال بی سیم, دانلود قالب پاورپوینت لایه فیزیکی

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان