کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت طرح کسب و کار

دانشگاهی
مشخص نشده
40
پاورپوینت
669 KB
1372
قیمت: ۱۶,۰۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت طرح کسب و کار

    ***2

    همیشه افرادى هستند که با علاقه‏ى زیادى از ایده‏هایشان صحبت به میان مى‏آورند؛ از کارهایى که تا به حال انجام داده‏اند و از کارهاى بزرگى که مى‏خواهند به راه اندازند، مى‏گویند. بعضى از این افراد همیشه در افکارشان سردرگم هستند. اینگونه افراد رؤیاها و ایده‏هاشان را مرتب نمى‏کنند و خیلى وقت‏ها پیش مى‏آید که حرف قبلى خودشان را تغییر مى‏دهند؛ یا جور دیگرى آن را بیان مى‏کنند، یا اصلاً حرف دیگرى مى‏زنند. آیا مى‏شود صحبت‏هاى پراکنده را متمرکزتر و دقیق‏تر در یک جا نوشت؟

    یک کارآفرین مى‏گوید: «تا چیزى نوشته نشود وجود نخواهد داشت.»

     

    ***4

    زمان، تلاش، پژوهش و انضباط لازم در تهیه یک برنامه‏ی تجاری، کارآفرین را مجبور می‌سازد که به پروژه اقتصادی هدفمندانه‌تر و دقیق‌تر نگاه کند.

    تحلیل‌های رقابتی، مالی و اقتصادی که در برنامه‏ی تجاری وجود دارد، کارآفرین را مجبور می‌سازد که به فرضیات موفقیت پروژه‏ی اقتصادی، موشکافانه‌تر نگاه کند.

    از آنجا که باید در برنامه‏ی تجاری به تمام زوایای پروژه‏ی اقتصادی توجه شود، کارآفرین راهکار‌های عملکردی و نتایج قابل انتظار را برای ارزیابان خارج، تهیه و امتحان می‌کند.

    در برنامه‏ی تجاری اهداف را می‌سنجد و معیارهای سنجشی برای مقایسه پیش‌بینی‌ها و نتایج واقعی را فراهم می‌کند.

    برنامه‏ی تجاری تکمیل‌شده، یک ابزار ارتباطی برای منابع مالی خارجی است. همچنین ابزاری برای راهنمایی پروژه‏ی اقتصادی به سوی موفقیت است.

    برنامه‏ی تجاری برای تامین کنندگان منابع مالی، مزایای زیر را دارد:

    برنامه‏ی تجاری برای منابع مالی، پتانسیل بازار را به دقت بیان می‌کند و برای به دست آوردن قسمتی از آن بازار راه‌هایی ارایه می‌دهد.

    با استفاده از بیلان‌های مالی احتمالی، برنامه تجاری توضیح می‌دهد که آیا این پروژه اقتصادی نیاز به دریافت وام دارد یا سود ویژه‏ی خالصی دارد.

    برنامه، خطرات بحرانی و موارد مهم را با بحث‌های موشکافانه مشخص می‌کند و شانس موفقیت پروژه اقتصادی را افزایش می‌دهد.

    با نگاه کلی به پروژه، برنامه‏ی تجاری دید کامل و فشرده‌ای از اطلاعات لازم برای ارزیابی مالی و تجاری در اختیار منابع مالی قرار می‌دهد. ]1[

     

    ***5

    •طرح تجارى یک صفحه‏اى

    طرح تجارى» نوشتن مهم‏ترین چیزى است که براى شروع یک کسب و کار باید تهیه کرد. به قولى «طرح تجارى» براى کارآفرین یک نقشه‏ی راه است. اما براى نوشتن یک طرح تجارى باید از کجا شروع کرد؟ «جیم هوران» که خود را یک کارآفرین مى‏داند، معتقد است که کار، پیچیده، منابع، محدود و وقت، طلاست. جایى براى اشتباهات بزرگ وجود ندارد؛ ولى نوشتن یک طرح تجارى وقت زیادى مى‏گیرد. لذا جیم هوران روشى نوین براى نوشتن طرح تجارى و برنامه‏ریزى کارى تدوین نمود و این روش را «طرح تجارى یک صفحه‏اى» نام نهاد. 

     

    ***9

    در این قسمت ذهن بر روی ماهیت و چیستی کار متمرکز می‌شود.

    بهتر است با استفاده از تکنیک طوفان ذهنی فردی موضوع را در وسط صفحه‌ای نوشته و هر آنچه به آن مرتبط می‌شود بر روی کاغذ نوشت. بعد هریک از موضوعات مرتبط را جداگانه در کاغذ دیگری نوشته و سعی کنید باز هم موضوعات مرتبط را پیدا کنید . تا ذهن شما ابعاد دیگری از کار را تداعی کند .  

     

    ***15

    باید سعى نمود در این قسمت از تکنیک «چرا» استفاده کرد. گاهی آنقدر کار بدیهی به نظر می رسد که هرگز این سؤال پرسیده نمی‌شود، اما بیشتر مواقع، دانستن دقیق چرایی کار به چگونگی آن کمک شایان ذکری می‌کند.

    •چرا این فعالیت ایجاد مى‌شود؟

    •مشتریان چرا از این خدمات و محصولات استفاده مى‏کنند؟

    •چرا بانک و سرمایه‏گذار و دیگر تأمین‌کنندگان منابع باید هزینه‏هاى این کار را تأمین کنند؟ 

     

    ***17

    برای ذهن‌انگیزی بیشتر از تکنیک «چه می‌‌شود اگر» استفاده شود.

    •چگونه منابع تخصیص داده می‌شود؟

    •چگونه هزینه‌ها تأمین می‌شود؟

    • چه توانمندی در تیم کارآفرین وجود دارد؟

    •قرار است سرمایه و هزینه‏هاى این فعالیت از کجا تأمین شود؟

     

     

  • فهرست و منابع پاورپوینت طرح کسب و کار

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

کلمات کلیدی:   -
طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی طرح کسب و کار, طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی کسب و کار, طرح آفرینی طرح کسب و کار, طرح آفرینی کسب و کار, طرح توجیهی طرح کسب و کار, طرح توجیهی کسب و کار, پروژه کارآفرینی طرح کسب و کار, پروژه کارآفرینی کسب و کار, نمونه طرح کسب و کار طرح کسب و کار, نمونه طرح کسب و کار کسب و کار, Business plan با موضوع طرح کسب و کار, Business plan با موضوع کسب و کار

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان