کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت پروژه کارآموزی اجرای فنداسیون پست های برق فشاری قوی

دانشگاهی
1388
94
پاورپوینت
28 MB
1507
قیمت: ۲۸,۲۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت پروژه کارآموزی اجرای فنداسیون پست های برق فشاری قوی

    ***3

    مقدمه 

    لازم است توضیحاتی کلی در مورد پست برق و کاربری آن ارائه دهیم؛ پست های برق وظیفه تنظیم ولتاژ برق و توزیع آن را برعهده دارند. اگر از دیدگاه ساختمانی بخواهیم پست های برق را تحلیل کنیم شامل فنداسیون های تجهیزات – کانال های کابل – ساختمان کنترل – ساختمان نگهبانی – ساختمان  BCR و محوطه سازی و دیوارکشی می باشد.

    در حدود سی سال پیش تکنولوژی احداث پست های برق در اختار کشوهایی مانند: آلمان، ایتالیا و سوئد بود که تولید تجهیزات را انحصاری در اختیار داشتند اما امروزه شرکت هایی بزرگ ایرانی مانند پارس سویچ و ایران ترانسفو با ساخت تمامی تجهیزات پست ایران را در زمینه صنعت انتقال و توزیع برق خود کفا کر ده اند.

     

    ***5

    ساختمان کنترل و BCR

    ساختمان کنترل پست برق در ابعاد 400تا650 متر مربع زیر بنای (با توجه به وسعت پست) طراحی و احداث می شوند. پست های برق فشار قوی ایران در چهار گروه 132،230،400 و 63 کیلو وات طراحی می شوند و اخیرا پست مدرنتر از جمله پست GIS و مدولار و ... نیز می باشند. فضاهای داخلی ساختمان کنترل شامل سالن کنترل – سالن 20 کیلو وات یا AC-DC ، اتاق باطری ، اتاق PLC و اتاق های اداری – استراحت – انباری – آشپزخانه و سرویس می باشد سالن های کنترل - PLC و AC-DC    یا 20 کیلو وات محل استقرار تابلوهای برق پست می باشند و  در اطاق باتری تعداد باطری قوی جهت برق اضطراری وجود دارد.

    فنداسیون ساختمان کنترل ترکیبی تکی و نواری می باشند و اسکلت آن اغلب فلزی وسوله اتاقهای BCR در محوله تجهیزات می باشد و  در ابعاد آنها از 20متر مربع متفاوت است و تعدادی از تابلوها را در خود جای می دهد.

     

    ***7

    ساختمان نگهبانی:

    ساختمان نگهبانی یا گارد هویس پست همانند نگهبانی سایر سازه های صنعتی می باشد در ورودی پست بوده و دارای سالن نگهبانی – اتاق استراحت – نماز خانه – آشپزخانه و سرویس می باشد و زیر بنای حدود 70 متر مربع  می باشد و معماری آن به گونه ای است که به درب ورودی و محوطه ی اشراف کامل دارد و در بعضی از پست ها که به پست های اتوماسیون معروف هستند ساختمان نگهبانی وجود ندارد و در ساختمان کنترل آنها اپراتور نیز مشغول به کار نیست و کل سیستم از طریق شبکه دیسپا چینگ مرکزی توسط رایانه کنترل می شود.

     

    ***9

    فنداسیون سازه های پست:

    سازه های پست به نامهای زیر در محل مورد نظر طراحی و اجرا می گردند:

     گنتری  GAN

     بریکر CB

    کلید CT

    سکسیونز DS

    خط گیر LA

                 CVT

    گاراد یا شلت تاور ST  یا GARD MAST

    توانس قدرت PT

    ترانس کمکی

    PI

    کانال کابل

    مارشال کیوسک MC

    ارت مت EM

    سازه های فوق دارای فنداسیون مرکب و تکی و رادیه یا گسترده می باشند که بار گذاری آنها بستگی دارد نقشه ها و دتایل ها لازم به صورت نمونه جداگانه پیوست می باشد.

     

  • فهرست و منابع پاورپوینت پروژه کارآموزی اجرای فنداسیون پست های برق فشاری قوی

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

کلمات کلیدی:  
پروپوزال در مورد پست های برق, گزارش سمینار در مورد پست های برق, تز دکترا در مورد پست های برق, رساله در مورد پست های برق, پایان نامه در مورد پست های برق, تحقیق درباره پست های برق, مقاله درباره پست های برق, پروژه دانشجویی در مورد پست های برق, تحقیق دانشجویی در مورد پست های برق, مقاله دانشجویی در مورد پست های برق, روش تحقیق در مورد پست های برق

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان