کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت روش های مقابله با زلزله در ساختمان ها

دانشگاهی
مشخص نشده
30
پاورپوینت
222 KB
1612
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت روش های مقابله با زلزله در ساختمان ها

    ***2

    ساختمان مسکونی از نظر اسکلت باید نه تنها مقاوم در برابر نیرو های زلزله ساخته شود، بلکه باید دارای دوام لازم در مدت زمان پیش‌بینی شده برای بهره‌برداری از آن نیز باشد. اگرچه از نظر کارکرد اقتصادی می‌توان بخش‌هایی از ساختمان را از مصالح سبک بنا نمود، اما اسکلتی که بتواند کارکرد درست داشته باشد معمولاً وزن قابل ملاحظه‌ای از ساختمان را به خود اختصاص می‌دهد. با افزایش ارتفاع و به تبع آن نیروهای حاصل از زلزله مقاطع باربر ساختمان بسیار بزرگ شده و تکان‌های ناشی از نیروی زلزله، در طبقات فوقانی شدید می‌شود (شتاب و تغییر مکان‌های بیشتر از حد مجاز).

     

    ***3

    برای اجتناب از این مسائل، روشی تحت عنوان سوپرفریم R.C برای اسکلت ساختمان، در کشور ژاپن، ابداع شده و به‌ عنوان جدیدترین فناوری به ‌مورد اجرا گذاشته شده است. با توجه به امکان انطباق و اجرای این روش با پتانسیل‌های موجود در داخل کشور، روش سوپرفریم به ‌عنوان یک روش اقتصادی و فنی جهت اجرای ساختمان برج مسکونی پردیسان تبریز انتخاب شده است.

     

    ***4

    با توجه به قرار گرفتن کشور ما بر روی کمربند زلزله آلپ – هیمالیا، سالانه تعداد قابل ملاحظه‌ای زلزله در آن رخ می‌دهد. براساس آمار موجود، تقریباً همه ساله، یک زلزله با بزرگی بیش از 6 ریشتر و، در هر چند سال، یک زلزله مخرب بزرگتر از 7 ریشتر، در کشور، رخ می‌دهد. این مسأله نشان می‌دهد که توجه کردن به پایداری ساختمان، در برابر زلزله، یک ضرورت اصلی است.

     

    ***5

    اگرچه در سال‌ های اخیر بلند مرتبه‌سازی در کشور رونق فراوانی یافته است، اما اغلب، روش ساخت به‌ صورت سنتی انجام پذیرفته و تنها با بزرگ کردن ابعاد یک ساختمان سنتی دو یا سه طبقه اقدام به ساخت بنا‌های بیست طبقه و یا بلندتر شده است. واضح است که، با تکیه بر روش‌های سنتی، نمی‌توان ساختمان بلندی که در برابر زلزله‌های مخرب مقاوم باشد، ساخت. حتی اگر کلیه ضوابط آیین‌نامه زلزله از نظر طراحی و محاسبات رعایت شده باشد، با اجرای سنتی و دخالت انسان در اجزای مقاوم کننده ساختمان همانند بتن‌ریزی‌ها و جوشکاری‌ها هرگز نمی‌توان به یک سازه مناسب دست پیدا کرد. 

     

    ***6

    اگرچه در سال‌ های اخیر بلند مرتبه‌ سازی در کشور رونق فراوانی یافته است، اما اغلب، روش ساخت به‌ صورت سنتی انجام پذیرفته و تنها با بزرگ کردن ابعاد یک ساختمان سنتی دو یا سه طبقه اقدام به ساخت بنا‌ های بیست طبقه و یا بلندتر شده است. واضح است که، با تکیه بر روش‌های سنتی، نمی‌توان ساختمان بلندی که در برابر زلزله‌ های مخرب مقاوم باشد، ساخت. حتی اگر کلیه ضوابط آیین‌نامه زلزله از نظر طراحی و محاسبات رعایت شده باشد، با اجرای سنتی و دخالت انسان در اجزای مقاوم کننده ساختمان همانند بتن‌ ریزی‌ ها و جوشکاری‌ ها هرگز نمی‌توان به یک سازه مناسب دست پیدا کرد.

     

    ***7

    در این روش ضمن کاهش مقاطع باربر، با پیش‌ ساخته نمودن ستون‌ها و همچنین کنترل حرکات ساختمان در حین زلزله و جذب انرژی به وسیله میراگرهای هیدرومکانیکی، یک ساختمان مطمئن از نظر رفتار در برابر نیروها و بسیار مناسب برای سکونت ساخته می‌شود. ساختمان فلزی یا بتن آرمه در کشور ژاپن ترجیح می‌دهند که ساختمان‌های مسکونی را با اسکلت بتن آرمه بنا کنند.

  • فهرست و منابع پاورپوینت روش های مقابله با زلزله در ساختمان ها

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پاورپوینت درسی اسكلت بتن آرمه, پاورپوینت درسی ساختمان مسكوني, پاورپوینت درسی كمربند زلزلة آلپ, پاورپوینت درسی مقابله با زلزله, پاورپوینت درسی نيرو هاي زلزله, پاورپوینت دانشگاهی اسكلت بتن آرمه, پاورپوینت دانشگاهی ساختمان مسكوني, پاورپوینت دانشگاهی كمربند زلزلة آلپ, پاورپوینت دانشگاهی مقابله با زلزله, پاورپوینت دانشگاهی نيرو هاي زلزله, پاورپوینت پایان نامه اسكلت بتن آرمه, پاورپوینت پایان نامه ساختمان مسكوني, پاورپوینت پایان نامه كمربند زلزلة آلپ, پاورپوینت پایان نامه مقابله با زلزله, پاورپوینت پایان نامه نيرو هاي زلزله, دانلود پاورپوینت اسكلت بتن آرمه, دانلود پاورپوینت ساختمان مسكوني, دانلود پاورپوینت كمربند زلزلة آلپ, دانلود پاورپوینت مقابله با زلزله, دانلود پاورپوینت نيرو هاي زلزله, دانلود نمونه پاورپوینت اسكلت بتن آرمه, دانلود نمونه پاورپوینت ساختمان مسكوني, دانلود نمونه پاورپوینت كمربند زلزلة آلپ, دانلود نمونه پاورپوینت مقابله با زلزله, دانلود نمونه پاورپوینت نيرو هاي زلزله, پاورپوینت آماده درسی اسكلت بتن آرمه, پاورپوینت آماده درسی ساختمان مسكوني, پاورپوینت آماده درسی كمربند زلزلة آلپ, پاورپوینت آماده درسی مقابله با زلزله, پاورپوینت آماده درسی نيرو هاي زلزله, پاورپوینت آماده دانشگاهی اسكلت بتن آرمه, پاورپوینت آماده دانشگاهی ساختمان مسكوني, پاورپوینت آماده دانشگاهی كمربند زلزلة آلپ, پاورپوینت آماده دانشگاهی مقابله با زلزله, پاورپوینت آماده دانشگاهی نيرو هاي زلزله, دانلود قالب پاورپوینت اسكلت بتن آرمه, دانلود قالب پاورپوینت ساختمان مسكوني, دانلود قالب پاورپوینت كمربند زلزلة آلپ, دانلود قالب پاورپوینت مقابله با زلزله, دانلود قالب پاورپوینت نيرو هاي زلزله

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان