کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت معماری باروک

دانشگاهی
مشخص نشده
36
پاورپوینت
31 MB
1699
قیمت: ۱۴,۴۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت معماری باروک

    ***2

    سبک باروک

    از اوایل قرن هفدهم تا اواسط قرن هجدهم، اندیشه‌ها و سلیقه نو معماری هنر اروپا را دگرگونی بخشید که محققان این دوره را باروک نام نهاده‌اند. باروک از نظر لغوی از واژه پرتقالی باروکو به مروارید نامنظم است.

    هنر باروک بیش از آنکه در ادبیات بکار رود، در هنر معماری رخ نمود و به تدریج در هنرهای تجسمی و موسیقی آشکار شد. سبک باروک ترکیب‌بندی‌های دقیق و اکید رنسانس را گرفت. معماران ایتالیایی زبان کاملاً جدیدی در معماری بوجود آوردند که آن را هم در پلان و هم در نما می‌توان دید. خم‌ها و اخم‌ها، سطوح محدب و مقعر، پیش‌آمدگی‌ها و فرورفتگی‌ِها و فضاهای بسیار بزرک به معماری آنها جلوه‌ی ویژه‌ای بخشید.

     

    ***3

    مفهوم باروک

    باروک نوعی هنر است که در آن قواعد تناسب رعایت نمی‌شود و همه‌ چیز بنا به حواس هنرمند نمایانده می‌شود. باروک یک تداوم فرهنگی است که در سرتاسر تاریخ هنر بارها تکرار شده است. باروک چیز پیچیده‌ای است که پیچیدگی‌اش به غنای آن می‌افزاید. باروک هنر جنبش ضد تجدد دینی است. هنرمندان در دوره‌ی باروک با احساس خود حرکت می‌کردند و احساس را مقدم بر عقل می‌دانستند.

    واژه‌ها و اصطلاحاتی که به هنر باروک مربوط می‌شوند:

    سرزندگی، تجمل، شکل‌های اغراق شده، پرهیز از خطوط مستقیم، شکل‌های کشف شده، تحرک اعضای بدن، شکل‌های پرواز کننده، فضا در حالت انفجار، نامتوازن، بی‌قرینگی، پویایی مورب، هنر زیاده‌روی.

     

    ***4

    معماری باروک

    معماری باروک از ایتالیا آغاز گردید و بخش بزرگی از اروپا را زیر پوشش خود درآورد. از ویژگی‌های معماری و هنرهای دیگر،‌ حفظ تعادل و وحدت آفرینی در میان عناصری متراکم و گوناگون است.

    معماری باروک با مایه گرفتن از انسانگرایئ بساط «شیوه گری» را برچید و  حق اولویت را از عقل گرفت و به احساس سپرد. در معماری به جای دیوارهای ساده و روشن میکل آنژ پالادیو حالتی پر رمز و راز برقرار بود. جای دیوار واقعی را حایل‌هایی متشکل از ستون‌های بسیار نزدیک به هم یا نیم ستون‌های پس و پیش گرفته بود. طرح قرنیزها پیچیده شد و به شکل چنگ خرچنگی درآمد. طاق‌ها هم گنبدهای ساده رنسانس را کنار می‌گذارند و به سطوح مواجی که عمدتاً بیضی‌های خانگی‌های تو در تو بود روی آوردند.

     

    ***5

    کلیسای ایل جزو

    نخستین اثر معماری این دوره، کلیسای ایل جزو بود. معمار آن دوره «جاکومودا وینیولا» آن را طراحی کرد و ساخت.

    معمار دیگری به نام «جاکومو دادلاپورتا» مسئولیت تکمیل نمای آن را به عهده گرفت.

     

    ***7

    نمای این کلیسا به عنوان دلی برای نمای کلیسا های باروک مردمی تا 2 قرن قابل توجه بود.

    البته اصل نما در این سبک، تازگی ندارد. سابقه‌ی اتصال طبقات بالا و پایین به کمک دیوارهای پشت‌بند توماری، به کلیسای سانتاماریا باز می‌گردد و نمونه‌ی سنتور کلاسیک آن در آثار آلبرتی و پالادیو دیده می‌شود. ستون‌های مزدوج متصل به بدنه آن نیز در طرح میکل آنژ برای کلیسای سان پیترو ظاهر شده‌اند،‌ ولی کل نمای مزبور ترکیب ماهرانه‌ای از موضوعات پیشین است. دو طبقه‌ی اول و دوم به خوبی با یکدیگر وحدت دارند و حرکات افقی ستون‌های متصل به بدنه و ستون‌های آزاد در بلوک مرکزی به اوج می‌رسد و بلوک‌های نما بی‌هیچ تباینی با شبکه‌ی صحن و نمازخانه‌ی پشت سر جور درمی‌آید.

  • فهرست و منابع پاورپوینت معماری باروک

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    nاستیران، هانری. ترجمه روزرخ، نادر. دائره المعارف معماری جهان، انتشارات فرهنگیان، چاپ اول، بهار 1381.

    nزارعی، محمدابراهیم. آشنایی با معماری جهان، عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا، نشر فن‌آوران، چاپ هشتم، بهار 1388.

    nجنسن، ه‍.و. ترجمه مرزبان، پرویز. تاریخ هنر، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، چاپ اول، 1359.

    nگاردنر،هلن. ترجمه فرامرزی، محمدتقی. هنر در گذر زمان، چاپ نقش جهان، چاپ اول، پاییز 1365.

پاورپوینت درسی سبك باروك, پاورپوینت درسی طراحی نمای کلیسا, پاورپوینت درسی معماري باروك, پاورپوینت درسی معماری کلیسا, پاورپوینت درسی کلیسا های باروک, پاورپوینت دانشگاهی سبك باروك, پاورپوینت دانشگاهی طراحی نمای کلیسا, پاورپوینت دانشگاهی معماري باروك, پاورپوینت دانشگاهی معماری کلیسا, پاورپوینت دانشگاهی کلیسا های باروک, پاورپوینت پایان نامه سبك باروك, پاورپوینت پایان نامه طراحی نمای کلیسا, پاورپوینت پایان نامه معماري باروك, پاورپوینت پایان نامه معماری کلیسا, پاورپوینت پایان نامه کلیسا های باروک, دانلود پاورپوینت سبك باروك, دانلود پاورپوینت طراحی نمای کلیسا, دانلود پاورپوینت معماري باروك, دانلود پاورپوینت معماری کلیسا, دانلود پاورپوینت کلیسا های باروک, دانلود نمونه پاورپوینت سبك باروك, دانلود نمونه پاورپوینت طراحی نمای کلیسا, دانلود نمونه پاورپوینت معماري باروك, دانلود نمونه پاورپوینت معماری کلیسا, دانلود نمونه پاورپوینت کلیسا های باروک, پاورپوینت آماده درسی سبك باروك, پاورپوینت آماده درسی طراحی نمای کلیسا, پاورپوینت آماده درسی معماري باروك, پاورپوینت آماده درسی معماری کلیسا, پاورپوینت آماده درسی کلیسا های باروک, پاورپوینت آماده دانشگاهی سبك باروك, پاورپوینت آماده دانشگاهی طراحی نمای کلیسا, پاورپوینت آماده دانشگاهی معماري باروك, پاورپوینت آماده دانشگاهی معماری کلیسا, پاورپوینت آماده دانشگاهی کلیسا های باروک, دانلود قالب پاورپوینت سبك باروك, دانلود قالب پاورپوینت طراحی نمای کلیسا, دانلود قالب پاورپوینت معماري باروك, دانلود قالب پاورپوینت معماری کلیسا, دانلود قالب پاورپوینت کلیسا های باروک

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان