کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت معماری دیجیتال

دانشگاهی
مشخص نشده
32
پاورپوینت
3 MB
1705
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت معماری دیجیتال

    ***3

    معماری دیجیتال:

    امروزه با استفاده از فضای دیجیتالی به خوبی می‌توان تمام جزئیات تصور شده یک طرح را پیشاپیش به تصویر کشید. کاری که در گذشته تقریبا غیرممکن بود. فرم در فضای کامپیوتر ترسیم می‌شود. خلاقیت شکل می‌گیرد. بی‌مهابا مشکلی توسط دستی رقم می‌خورد در فضایی که نه چندان آشناست اما این فضا یار دیرین است. این همان فضای کامپیوتری و عرصه‌ایی برای خلق نوآوری‌هاست. معماری به همراه فضای دیجیتال طرح‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند طرح‌هایی که اعجاز معماری دیجیتال را نمایانگر است

     

    ***4

    در این بین  این سئوال پیش می آید که " آیا معماری، در حیطه شکل‌گیری خود تنها به تفکر معمار وابسته است یا ممکن است به ابزاری نیز وابسته باشد؟ "

    معماری عبارت است از ساخت یک فضا که بتواند به زندگی انسان هویت بخشد. هر چیزی که بتواند هویت را، با در نظرگیری خواسته شخص به بهترین وجه ارایه دهد، باید برای آن احترام قائل شد.

    نت‌های جاری شده در فضا تنها در صورتی شناخته می‌شوند که ابزار آنها وجود داشته باشد؛ پس یک آلت موسیقی پلی است بین احساس هنرمند و مجموعه نت‌هایی که هویتی را معرفی می‌کند. استفاده از ابزار نیز وقتی جایز است که پیشرفت و تکامل انسان را سبب شوند و با دید ضد ارزش نباید به آنها نگاه کرد زیرا ابزار پیشرفته خواه ناخواه در زندگی امروزی، نیاز به شمار می‌آیند. در این بین تکنولوژی مدرن در حوزه معماری که تولد آن سبکی آزاد و نامحدود است، شاید بی‌رحم مطرح ‌شود.

     

    ***5

    برای پیمودن مسیرهای بسیار طولانی در زمانی کوتاه‌تر باید از ابزار پیشرفته‌ای استفاده شود. اما در این بین سه نوع واکنش به وجود می‌آید. 1- استفاده از ابزارهای مدرن امتناع می‌شود 2- پس از استفاده از اینها به علت فقدان توانایی در کنترل ایده از مسیر اصلی منحرف می‌شود 3- به کارگیری این ابزار موضع‌‌گیری را نسبت به آن به وجود می‌آورد.»

    در این میان بیشترین ضرر را معمارانی متحمل می‌شوند که کارفرما را نمی‌توانستند نسبت به زیبایی یا موفقیت پروژه‌‌شان مجاب کنند و نیز کارفرمایانی که برای ساخت یک طرح، با ابهام و تردید گام برمی‌داشتند.

    اما امروزه با استفاده از فضای دیجیتالی به خوبی می‌توان تمام جزئیات تصور شده یک طرح را پیشاپیش به تصویر کشید. کاری که در گذشته تقریبا غیرممکن بود.

    «امروزه دیگر برای استفاده از خط‌کش T، قلم‌های راپید، میز نقشه‌کشی، ماکت و ابزارهای ساده‌دستی فرصت کوتاه است و نیز ارایه تصویری سه بعدی از یک طرح همانند بیمارستان، فروشگاه، هتل، برج و یا حتی یک بطری آب معدنی با استفاده از تکنیک‌های دستی شاید تنها از جنبه‌ فلسفی آن توجیه‌پذیر باشد زیرا کندی این کار در بطن تکامل‌پذیر و سرعت‌طلب عصر حاضر نمی‌گنجد. از سوی دیگر این ابزار به طرح اجازه می‌دهد که در طول عمرش آثار بیشتری بر جای گذارد.» 

     

    ***6

    در دنیای هنر، تصویرگرایی در نگاه اولیه یک خیال‌پردازی معمولی تصور می‌شود. اما با ابزارهای دیجیتالی بسیاری از هنرمندان می‌توانند با طی زمانی کمتر از ۲۰ _ ۱۰ سال خود را در میان دنیاهای آینده مشاهده کنند.

     تاثیر معماری و طراحی دیجیتالی را حتی در تهیه فیلم‌های گوناگون بسیار موثر است چنانچه :در یک مجله فیلم از جرج لوکاس پرسیده بودند: «کدامیک از فاکتورهای فیلم باعث رسیدن به یک دنیای علمی _ تخیلی شد که تو آن را جنگ ستارگان نامیدی؟ او در جواب گفت: «فضای تخیلی، تنها از راه ساخت خانه‌های زمان آینده امکان‌پذیر شد.

    «عده‌ای فکر می‌کنند که از ابزار جدید نباید در روند طراحی معماری استفاده کرد در حالی که در معماری دیجیتالی این ابزار کلاسیک رشته معماری و همچنین مسلح شدن به فلسفه‌های مطرح شده در این رشته می‌توانند در مدت زمانی معین به بیشترین و بالاترین سطح کیفی ارایه طرح دسترسی یابند.»

    حوزه معماری دیری نخواهد پایید که این مجموعه، با توجه به مهارت‌های ویژه خود، مبدع سبک جدیدی در طراحی معماری می‌شوند و در ادامه باعث تولد دنیایی جدید، برگرفته از ذهن‌های خلاق معماران می‌شوند. معمار مسلط به محیط دیجیتالی به راحتی می‌تواند در حیطه فیلم و سینما نیز در فضاهای علمی_ تخیلی حضوری روشن کسب کند.»

    «طراحی و پرداخت دیجیتالی در معماری برابر با بی‌باکی به همراه جسارت، ابداع و نوآوری با کامپیوتر و نرم‌افزارهای ویژه معماری است. »

     

    ***7

    واقعیت مجازی و معماری


    جاذبه صفر و مصالح غیر مادی
    آیا معماری‌ای وجود دارد که اصلا غیر قابل ساخت باشد؟ این سئوال با خود تناقضی به همراه دارد، آیا فکر کردن به چنین اشیایی و (تصور آنها )برای ما ممکن هست؟ (جواب به این سئوال) موضوعی ساده می‌بود، امکان داشتن و امکان نداشتن در معماری، به واسطه محدودیت‌های تکنولوژیکی و اکولوژیکی زمانه تعریف می‌شود.

    حقیقت مجازی به سه سطح تقسیم می شود:

    ● سطح انفعالی( Level of interaction) :

    تجربه هایی که در زندگی روزمره با آن مواجهیم. ( تماشای تلویزیون، خواندن کتاب و ....).

    ● سطح اکتشافی ( Level of exploration ) :

    گردش در یک محیط مجازی از طریق صفحات مانیتور کامپیوترها .

    ● سطح شناور( Level of immersion ) :

    مرحله کامل حقیقت مجازی که کاربر تقابل کاملی با آن دارد و تقریبا برای تمام حواس شبیه سازی صورت می گیرد و دیگر کاربر مستقیما بر روی محیط مجازی تاثیر می گذارد.

    در این جا به بررسی نحوه ی شبیه سازی حس های بینایی، شنوایی و لامسه توسط این فناوری می پردازیم.

    تمرین واقع:
    بنابراین واقعیت مجازی، واقعیتی است که تاثیرواقعیت واقعی رادارد،اما دارای شکل اصیل آن نیست.
    نوعی شبیه سازی یاجایگزین است، اما توانایی وصحت دارد. نزدیک به واقع است و باتوجه به تاثیری که روی افراد دارد عملا واقعی محسوب می شود. متاسفانه این عبارت میتواند گمراه کننده بوده و این معنا را برساند که واقعیت مجازی تلاشی برای خلق مجددجهان بصورتی است که آنرا از طریق چشمان، گوشها، پوست و جسم‌مان تجربه میکنیم.

  • فهرست و منابع پاورپوینت معماری دیجیتال

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پاورپوینت درسی تصویرگرایی, پاورپوینت درسی شبیه سازی حس ها, پاورپوینت درسی طراحی دیجیتالی, پاورپوینت درسی فضای دیجیتالی, پاورپوینت درسی معماری, پاورپوینت درسی معماری دیجیتال, پاورپوینت درسی معماری مجازی, پاورپوینت دانشگاهی تصویرگرایی, پاورپوینت دانشگاهی شبیه سازی حس ها, پاورپوینت دانشگاهی طراحی دیجیتالی, پاورپوینت دانشگاهی فضای دیجیتالی, پاورپوینت دانشگاهی معماری, پاورپوینت دانشگاهی معماری دیجیتال, پاورپوینت دانشگاهی معماری مجازی, پاورپوینت پایان نامه تصویرگرایی, پاورپوینت پایان نامه شبیه سازی حس ها, پاورپوینت پایان نامه طراحی دیجیتالی, پاورپوینت پایان نامه فضای دیجیتالی, پاورپوینت پایان نامه معماری, پاورپوینت پایان نامه معماری دیجیتال, پاورپوینت پایان نامه معماری مجازی, دانلود پاورپوینت تصویرگرایی, دانلود پاورپوینت شبیه سازی حس ها, دانلود پاورپوینت طراحی دیجیتالی, دانلود پاورپوینت فضای دیجیتالی, دانلود پاورپوینت معماری, دانلود پاورپوینت معماری دیجیتال, دانلود پاورپوینت معماری مجازی, دانلود نمونه پاورپوینت تصویرگرایی, دانلود نمونه پاورپوینت شبیه سازی حس ها, دانلود نمونه پاورپوینت طراحی دیجیتالی, دانلود نمونه پاورپوینت فضای دیجیتالی, دانلود نمونه پاورپوینت معماری, دانلود نمونه پاورپوینت معماری دیجیتال, دانلود نمونه پاورپوینت معماری مجازی, پاورپوینت آماده درسی تصویرگرایی, پاورپوینت آماده درسی شبیه سازی حس ها, پاورپوینت آماده درسی طراحی دیجیتالی, پاورپوینت آماده درسی فضای دیجیتالی, پاورپوینت آماده درسی معماری, پاورپوینت آماده درسی معماری دیجیتال, پاورپوینت آماده درسی معماری مجازی, پاورپوینت آماده دانشگاهی تصویرگرایی, پاورپوینت آماده دانشگاهی شبیه سازی حس ها, پاورپوینت آماده دانشگاهی طراحی دیجیتالی, پاورپوینت آماده دانشگاهی فضای دیجیتالی, پاورپوینت آماده دانشگاهی معماری, پاورپوینت آماده دانشگاهی معماری دیجیتال, پاورپوینت آماده دانشگاهی معماری مجازی, دانلود قالب پاورپوینت تصویرگرایی, دانلود قالب پاورپوینت شبیه سازی حس ها, دانلود قالب پاورپوینت طراحی دیجیتالی, دانلود قالب پاورپوینت فضای دیجیتالی, دانلود قالب پاورپوینت معماری, دانلود قالب پاورپوینت معماری دیجیتال, دانلود قالب پاورپوینت معماری مجازی

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان