کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت معماری فولدینگ

دانشگاهی
مشخص نشده
14
پاورپوینت
669 KB
1707
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت معماری فولدینگ

    ***2

    معماری فولدینگ
    فولدینگ یکی از سبک های مطرح در دهه پایانی قرن گذشته بود . فولدینگ در معماری از اوایل دهه 1990 مطرح شد .

    اولین نظریه پرداز: فیلسوف فقید فرانسوی ، ژیل دلوز .
     

    فلسفه دلوز ، یک فلسفه افلاطون ستیز و دکارت ستیز است و عمودگرایی ، طبقه بندی و سلسله مراتب مردود می داند .از نظر دلوز ، هستی از زیر بناهای عقل ریاضی استخراج نشده است . وی در کتاب معروف خود ، ضد ادیپ سرمایه داری و اسکیزوفرنی ( 1972) خرد مدرن را مورد پرسش قرار داد . از نظر دلوز ، خرد هر جایی است. زیر بنا و روبنا وجود ندارد.دلوز در کتاب خود به نام ، فولد ، لایبنیتز و باروک ( 1982 ) جهان را چنین تبیین می کند : " جهان به عنوان کالبدی از فولدها و سطوح بی نهایت که از طریق فضا ، زمان فشرده شده ، در هم پیچ و تاب خورده و پیچیده شده است . " دلوز هستی و اجزاء آن را همواره در حال شدن می بیند .

     

    ***3

    بحث ریزوم:

    دلوز به همراه یار همفکر خود ، فیلیکس گاتاری ، مقاله ای به نام " ریزوم " در سال 1976 در پاریس منتشر کرد . این موضوع در کتاب هزار سطح صاف ( 1980) به صورت کامل تر توسط این دو مطرح گردید. رزیوم گیاهی است بر خلاف سایر گیاهان ، ساقه آن به صورت افقی و در زیر خاک رشد می کند . برگ های آن خارج از خاک است . با قطع بخشی از ساقه آن ، این گیاه از بین نمی رود ، بلکه از همانجا در زیر خاک گسترش می یابد و جوانه های تازه ایجاد می کند.

    این دو متفکر با مطرح نمودن بحث ریزوم ، سعی در بنیان فکنی اندیشه غرب کردند و اصول اولیه آن را زیر سوال بردند . از نظر آنها ، عقلانیت غرب به صورت سلسله مراتب عمودوار ، درخت گونه و مرکز مدار است

     

    ***4

    فولدینگ به دنبال تعدد است و می خواهد سلسله مراتب را از بین ببرد . هیچ اندیشه ای بر دیگری ارجحیت ندارد ،، به عبارت دیگر فولدینگ می خواهد منطق دو ارزشی را دیکانستراکت کند و کثرت و تباین را جایگزین آن کند . فولدینگ هم مانند دیکانستراکشن در پی از بین بردن مبناهای فکری تمدن غرب و بالاخص منطق مطلق و ریاضی گونه مدرن است .

    فولدینگ ، افقی گرایی را مطرح می کند . فولد یعنی چین و لایه های هزار تو ، یعنی هر لایه در کنار لایه دیگر ، همه چیز در کنار هم است ، از نظر فولدینگ همه چیز همسطح یکدیگر است . 

     

    ***5

    معماری فولدینگ= نئوباروک

    معماری فولدینگ معماری نئو باروک نیز نامیده می شود . در معماری باروک ، سبک های یونانی ، رومی ، شرقی ، رومانسک ، گوتیک و کلاسیک روی یکدیگر تا می شوند و کالبد بنا و سطوح مواج دیوارها نسبت به شرایط انعطاف پذیرند . همانگونه که در معماری فولدینگ انعطاف پذیری احجام و سطوح مختلف توسط تکنولوژی جدید ، که همان رایانه است ، انجام می شود . تکنولوژی رایانه قادر است بین دو شکل ، شکل های میانی را برای انتقال نرم یکی به دیگری انجام دهد . این انتقال نرم مدت ها است که در فیلم های تبلیغاتی ، فیلم های ویدیویی و فیلم های سینمایی انجام می شود . در فیلم ویدیویی مایکل جکسون به نام سیاه و سفید ، تصویر صورت چند فرد مختلف که از نژادها ، رنگ ها ، جنسیت و سنین مختلف بودند گرفته شده بود و در مقابل چشمان حیرت زده تماشاگران تلویزیون ، تصویر یکی به دیگری تبدیل می شد ، بدون اینکه بیننده احساس کند که این لایه های بین دو صورت کاملا متفاوت به صورت تصنعی و یا ناهمگون به یکدیگر تبدیل می شوند

    در فیلم پایان گر 2 ( Terminator 2 ) نیز هنر پیشه ای که نقش منفی داشت می توانست کالبد خود را به صورت جیوه در بیاورد و همانند جیوه در هر شرایطی تغییر حالت دهد . در روی کف زمین به صورت یک کف پوش پهن شود و سپس از روی کف بلند شده و به صورت انسان و یا حالت های دیگر در آید. 

  • فهرست و منابع پاورپوینت معماری فولدینگ

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پاورپوینت درسی فولدینگ, پاورپوینت درسی فولدینگ در معماری, پاورپوینت درسی معماری فولدینگ, پاورپوینت درسی نئو باروک, پاورپوینت درسی نئوباروک, پاورپوینت دانشگاهی فولدینگ, پاورپوینت دانشگاهی فولدینگ در معماری, پاورپوینت دانشگاهی معماری فولدینگ, پاورپوینت دانشگاهی نئو باروک, پاورپوینت دانشگاهی نئوباروک, پاورپوینت پایان نامه فولدینگ, پاورپوینت پایان نامه فولدینگ در معماری, پاورپوینت پایان نامه معماری فولدینگ, پاورپوینت پایان نامه نئو باروک, پاورپوینت پایان نامه نئوباروک, دانلود پاورپوینت فولدینگ, دانلود پاورپوینت فولدینگ در معماری, دانلود پاورپوینت معماری فولدینگ, دانلود پاورپوینت نئو باروک, دانلود پاورپوینت نئوباروک, دانلود نمونه پاورپوینت فولدینگ, دانلود نمونه پاورپوینت فولدینگ در معماری, دانلود نمونه پاورپوینت معماری فولدینگ, دانلود نمونه پاورپوینت نئو باروک, دانلود نمونه پاورپوینت نئوباروک, پاورپوینت آماده درسی فولدینگ, پاورپوینت آماده درسی فولدینگ در معماری, پاورپوینت آماده درسی معماری فولدینگ, پاورپوینت آماده درسی نئو باروک, پاورپوینت آماده درسی نئوباروک, پاورپوینت آماده دانشگاهی فولدینگ, پاورپوینت آماده دانشگاهی فولدینگ در معماری, پاورپوینت آماده دانشگاهی معماری فولدینگ, پاورپوینت آماده دانشگاهی نئو باروک, پاورپوینت آماده دانشگاهی نئوباروک, دانلود قالب پاورپوینت فولدینگ, دانلود قالب پاورپوینت فولدینگ در معماری, دانلود قالب پاورپوینت معماری فولدینگ, دانلود قالب پاورپوینت نئو باروک, دانلود قالب پاورپوینت نئوباروک

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان