کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت آینه

دانشگاهی
مشخص نشده
38
پاورپوینت - ورد
3 MB
1796
قیمت: ۱۵,۲۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت آینه

    ***2

    چکیده

    آینه، وسیله‌ای است که به علت صافی و بازتاب بالایش، بر رویهٔ خود، تصویر اجسام را نشان می‌دهد. پرتوهای نور بازتابیده از رویهٔ یک آینه در نقطه‌ای به نام نقطه کانونی آینه به هم می‌رسد. بسته به دوری جسم تا آینه و نوع آینه، فاصله نقطه کانونی آینه از آن متفاوت است

     

    ***3

    تاریخچه

    کهن‌ترین نشانه‌های آینه مربوط به ۶۰۰۰ پیش از میلاد است که در آناتولی (در ترکیه) یافت شده‌است. پس از آن در ۴۰۰۰ پ.م. می‌توان تمدن‌های میانرودان را نام برد. در مصر باستان کهن‌ترین نشانه از آینه به حدود ۳۰۰۰ پ.م. باز می‌گردد. نمونه‌ای دیگر از وجود آینه به حدود ۳۰۰۰ سال پیش در ایران می‌رسد که یعنی در زمان هخامنشیان که آن‌ها با صیقل دادن سنگ‌ها و فلزات، آنها را به آینه‌هایی شفاف تبدیل می‌کردند که آثار آن در تالار آینهٔ تخت جمشید باقی مانده است. آینه‌های صیقل‌شده در آمریکای جنوبی و مرکزی به ۲۰۰۰ پیش از میلاد باز می‌گردد. در چین آینه‌های برنجی به ۲۰۰۰ پیش از میلاد باز می‌گردد. آینه‌های روکش شده از فلز در صیدای لبنان در سدهٔ یکم پس از میلاد یافت شده‌است. آینه‌ های شیشه‌ ای با روکشی از ورقهٔ طلا در نوشته‌های پلینی مهتر در کتاب «تاریخ طبیعی (پلینی)» در سال ۷۷ پس از میلاد نوشته شده‌است.

     

    ***4

    در سدهٔ ۱۲ میلادی شیشه در فراوری آینه، به شکل گسترده به کار گرفته شد و نخستین آینه‌های شیشه‌ای که با ورقه‌هایی پوشیده از سرب به بازار عرضه می‌شدند بوجود آمدند. زمانی بعد ماهیت سمی بودن سرب آشکار گردید و به همین دلیل استفاده از مخلوط جیوه و قلع بجای سرب آغاز شد. این تغییر و دگرش‌ها باعث شدند که ونیز که در آن زمان محل تولید اینگونه آینه‌ها بود به یک قطب اقتصادی تبدیل شود. با وجود این، اختراع و فراوری آینه را نباید جزو نیازهای نخست و تنها در حد یک ابزار شخصی پنداشت، امروزه کاربردهای دانشی آینه‌ها بسیار بیشتر از کاربردهای نخستین و نمایی آنها هستند.

    داشنمندان از مدتها پیش ویژگی‌های آینه‌ های تخت و کوژ و کاو (محدب و مقعر) را می‌شناختند و حتا با بهره از آنها برای متمرکز کردن نور آفتاب وسایلی را برای به آتش کشیدن اجسام اختراع کرده بودند. حتا در این مورد افسانه‌ای وجود دارد که می‌گویند ارشمیدس دانشمند نامدار سدهٔ سوم پیش از میلاد بوسیله شبکه‌ای از اینگونه آینه‌ها، کشتیهای بادبانی مهاجمان رومی را به آتش می‌کشیده‌است، تا اینکه فرمانروای روم سرانجام در شب موفق به تسخیر شهر «سیراکوز» می‌گردد.

     

    ***7

    ساخت بسیاری از آینه‌ ها با افزودن روکش بازتابنده به یک لایهٔ مناسب ساخته می‌شوند. در بیش‌تر آینه‌ها این لایه به شَوَند(دلیل) آسانی ساخت، سختی، و توانایی داشتن رویهٔ صاف، شیشه است. روکش بازتابنده بیش‌تر به رویهٔ پشت آینه افزوده می‌شود تا از فرسایش و آسیب‌های ناگهانی در پناه بماند.

    این لایه شکل داده می‌شود، صیقل داده می‌شود و پاک می‌شود تا سپس روکش شود. آینه‌های شیشه‌ای بیش‌تر با نقره یا آلومنیوم به همراه مجموعه‌ای از دیگر روکش‌ها، روکش می‌شوند 

     

    ***8
    قلع نخست افزوده می‌شود، چراکه نقره نمی‌تواند به شیشه بچسبد. کناننده‌ها باعث سختی قلع/نقره می‌شوند. مس برای ماندگاری و دیرپایی افزوده می‌شود. رنگ (بیش‌تر موارد سبز) در پشت آینه از خراش‌ها و آسیب‌های ناگهانی جلوگیری می‌کند.

    در برخی کاربردها، به ویژه آن‌ها که هزینه اهمیت دارد و یا به دیرپایی بسیار نیازمندند، آینه‌ها از یک مادهٔ توپر مانند فلز صیقل‌زده، ساخته می‌شوند.

     برای کاربردهای فنی مانند آینه‌های لیزری، روکش بازتابنده بیش‌تر به روش نشست مکنده به روی رویهٔ بیرونی لایه روکش می‌شود. این کار از بازتاب دوباره و از جذب نور در آینه جلوگیری می‌کند. آینه‌های فنی ارزان‌تر، از روکش نقره، آلومنیوم یا طلا بهره می‌برند (طلا بیش‌تر برای آینه‌ های فروسرخ) و بازتاب‌های ۹۰-۹۵٪ را تا هنگامی که نو هستند، بدست می‌آورند. یک روکش محافظ ممکن است برای جلوگیری از اکسید شدن لایهٔ بازتابنده افزوده شود. کاربردهایی که به بازتاب بیش‌تر و یا ماندگاری بیش‌تر نیازمندند، از روکش ترابرقی بهره می‌برند، که می‌تواند بازتاب‌هایی به اندازهٔ ۹۹.۹۹۹٪ را در یک بازهٔ کوچک از طول‌موج‌ها بدست آورد.

  • فهرست و منابع پاورپوینت آینه

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

پاورپوینت درسی آینه, پاورپوینت درسی آینه محدب, پاورپوینت درسی آینه مقعر, پاورپوینت درسی آینه کوژ, پاورپوینت درسی آینه‌ های تخت, پاورپوینت درسی آینه‌ های شیشه‌ ای, پاورپوینت دانشگاهی آینه, پاورپوینت دانشگاهی آینه محدب, پاورپوینت دانشگاهی آینه مقعر, پاورپوینت دانشگاهی آینه کوژ, پاورپوینت دانشگاهی آینه‌ های تخت, پاورپوینت دانشگاهی آینه‌ های شیشه‌ ای, پاورپوینت پایان نامه آینه, پاورپوینت پایان نامه آینه محدب, پاورپوینت پایان نامه آینه مقعر, پاورپوینت پایان نامه آینه کوژ, پاورپوینت پایان نامه آینه‌ های تخت, پاورپوینت پایان نامه آینه‌ های شیشه‌ ای, دانلود پاورپوینت آینه, دانلود پاورپوینت آینه محدب, دانلود پاورپوینت آینه مقعر, دانلود پاورپوینت آینه کوژ, دانلود پاورپوینت آینه‌ های تخت, دانلود پاورپوینت آینه‌ های شیشه‌ ای, دانلود نمونه پاورپوینت آینه, دانلود نمونه پاورپوینت آینه محدب, دانلود نمونه پاورپوینت آینه مقعر, دانلود نمونه پاورپوینت آینه کوژ, دانلود نمونه پاورپوینت آینه‌ های تخت, دانلود نمونه پاورپوینت آینه‌ های شیشه‌ ای, پاورپوینت آماده درسی آینه, پاورپوینت آماده درسی آینه محدب, پاورپوینت آماده درسی آینه مقعر, پاورپوینت آماده درسی آینه کوژ, پاورپوینت آماده درسی آینه‌ های تخت, پاورپوینت آماده درسی آینه‌ های شیشه‌ ای, پاورپوینت آماده دانشگاهی آینه, پاورپوینت آماده دانشگاهی آینه محدب, پاورپوینت آماده دانشگاهی آینه مقعر, پاورپوینت آماده دانشگاهی آینه کوژ, پاورپوینت آماده دانشگاهی آینه‌ های تخت, پاورپوینت آماده دانشگاهی آینه‌ های شیشه‌ ای, دانلود قالب پاورپوینت آینه, دانلود قالب پاورپوینت آینه محدب, دانلود قالب پاورپوینت آینه مقعر, دانلود قالب پاورپوینت آینه کوژ, دانلود قالب پاورپوینت آینه‌ های تخت, دانلود قالب پاورپوینت آینه‌ های شیشه‌ ای

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان