کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت پروژه فولاد ابزار

دانشگاهی
1387
36
پاورپوینت
343 KB
1812
قیمت: ۱۰,۸۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت پروژه فولاد ابزار

    ***3

    •مقدمه

    •طبقه‌بندی فولاد های ابزار

    •فولاد های ابزار (Tool steels) گروهی از فولاد های کربنی (Carbon steels) و فولاد های آلیاژی هستند که با عملیات حرارتی آنها می‌توان خواص فیزیکی و مکانیکی مطلوبی در آنها به وجود آورد، به طوری که بتوان از آنها ابزارهایی نظیر ابزارهای برشی سنبه و ماتریس های برش، خمکاری، فرم دادن، مشش، قالب‌های پلاستیک و اکستروژن ساخت. فولاد های ابزار به فرم های میلگرد، شمشال، بلوکه‌های فورج شده و ریخته‌گری شده و در حالت آنیل شده در بازار عرضه می‌شوند.

     

    ***4

    فولادهای ابزار را با توجه به عناصر آلیاژی آنها می‌توان در سه گروه سخت شونده در آب، روغن یا هوا طبقه‌بندی نمود. فولادهای با عناصر آلیاژی کمتر جزو گروه سخت‌شونده در آب و فولادهای ابزار با بیشترین عناصر آلیاژی جزو گروه سخت شونده در هوا می‌گیرند. فولادهای ابزار را با انجام عملیات حرارتی مناسب می‌توان کاملا سخت نمود و آنها را در برابر سایش مقاوم کرد. فولادهای ابزار تحت کنترل دقیق، ذوب و تصفیه می‌شوند تا مصرف کننده اطمینان داشته باشد از مرغوب‌ترین نوع فولاد برای ساخت ابزارها و قالب‌هایش استفاده می‌کند. 

     

    ***5

    •فولاد های ابزار به طور کلی بدین صورت دسته‌بندی می‌شوندک سخت شونده در آب، سخت‌شونده در روغن، سخت شونده در هوا، مقاوم در برابر ضربه، گرم‌کار، تندبر، فولاد قالب ‌های پلاستیک و فولادهای خاص. در هر دسته، فولادهای مختلف با آنالیز شیمیایی و ویژگی‌های مختلف قرار می‌گیرند. 

     

    ***6

    •فولاد های ابزار کربنی

    •W1 یک فولاد ابزار کربنی سخت شونده در آب است که میزان کربن آن 0.91-100% می باشد. این فولاد پس از سختکاری، دارای سطح سخت و مغز نرم‌تر می شود.

     

    ***7

    •فولادهای ابزار سرد کار

    •چند نوع ابزار سرد کار (Cold- work tool steels) در زیر معرفی می‌شوند:

    •01 یک فولاد ابزار همه منظوره (General purpose) سخت شونده در روغن است که در عملیات حرارتی، سختی بالایی می‌گیرد. ابزارها و قالب‌های ساخته شده از این نوع فولاد دارای لبه‌های بادوامی هستند.

     

    ***8

    •06 یک فولاد ابزار با آلیاژ متوسط (Medium- alloy) و 1.45% کربن و سخت شونده در روغن است. در این فولاد در حالت آنیل شده، حدود یک سوم کربن به صورت گرافیت و بقیه کربن به صورت ترکیبی کاربایدی می‌باشد. سهولت ماشین‌کاری این فولاد ابزار بهتر از بقیه انواع فولادهای سخت شونده روغن است. فولاد 06 برای کاربردهای عمومی در قالب‌سازی و ابزارسازی مناسب است واستحکام به سایش بسیار خوبی دارد. ولی لبه‌ها قطعات ساخته شده از این فولاد دوام زیادی ندارد.

     

    ***9

    •A2 یک فولاد ابزار همه منظوره سخت شونده در هوا است که به هنگام عملیات حرارتی دچار اعوجاج اندکی می‌شود و استحکام به سایش خوبی دارد. این فولاد کاربردهای عمومی زیادی دارد و نسبت به فولادهای گروه S (مقاوم در برابر شوک) استحکام سایشی بالاتر داشته و چقرمگی بهتری نسبت به فولادهای گروه D (مقاوم به سایش) دارد. 

     

     

  • فهرست و منابع پاورپوینت پروژه فولاد ابزار

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پروپوزال در مورد خمکاری, پروپوزال در مورد عملیات حرارتی, پروپوزال در مورد فولاد, پروپوزال در مورد فولاد های آلیاژی, پروپوزال در مورد فولاد های ابزار, پروپوزال در مورد فولاد های ابزار کربنی, پروپوزال در مورد فولاد های کربنی, پروپوزال در مورد ماتریس های برش, گزارش سمینار در مورد خمکاری, گزارش سمینار در مورد عملیات حرارتی, گزارش سمینار در مورد فولاد, گزارش سمینار در مورد فولاد های آلیاژی, گزارش سمینار در مورد فولاد های ابزار, گزارش سمینار در مورد فولاد های ابزار کربنی, گزارش سمینار در مورد فولاد های کربنی, گزارش سمینار در مورد ماتریس های برش, تز دکترا در مورد خمکاری, تز دکترا در مورد عملیات حرارتی, تز دکترا در مورد فولاد, تز دکترا در مورد فولاد های آلیاژی, تز دکترا در مورد فولاد های ابزار, تز دکترا در مورد فولاد های ابزار کربنی, تز دکترا در مورد فولاد های کربنی, تز دکترا در مورد ماتریس های برش, رساله در مورد خمکاری, رساله در مورد عملیات حرارتی, رساله در مورد فولاد, رساله در مورد فولاد های آلیاژی, رساله در مورد فولاد های ابزار, رساله در مورد فولاد های ابزار کربنی, رساله در مورد فولاد های کربنی, رساله در مورد ماتریس های برش, پایان نامه در مورد خمکاری, پایان نامه در مورد عملیات حرارتی, پایان نامه در مورد فولاد, پایان نامه در مورد فولاد های آلیاژی, پایان نامه در مورد فولاد های ابزار, پایان نامه در مورد فولاد های ابزار کربنی, پایان نامه در مورد فولاد های کربنی, پایان نامه در مورد ماتریس های برش, تحقیق درباره خمکاری, تحقیق درباره عملیات حرارتی, تحقیق درباره فولاد, تحقیق درباره فولاد های آلیاژی, تحقیق درباره فولاد های ابزار, تحقیق درباره فولاد های ابزار کربنی, تحقیق درباره فولاد های کربنی, تحقیق درباره ماتریس های برش, مقاله درباره خمکاری, مقاله درباره عملیات حرارتی, مقاله درباره فولاد, مقاله درباره فولاد های آلیاژی, مقاله درباره فولاد های ابزار, مقاله درباره فولاد های ابزار کربنی, مقاله درباره فولاد های کربنی, مقاله درباره ماتریس های برش, پروژه دانشجویی در مورد خمکاری, پروژه دانشجویی در مورد عملیات حرارتی, پروژه دانشجویی در مورد فولاد, پروژه دانشجویی در مورد فولاد های آلیاژی, پروژه دانشجویی در مورد فولاد های ابزار, پروژه دانشجویی در مورد فولاد های ابزار کربنی, پروژه دانشجویی در مورد فولاد های کربنی, پروژه دانشجویی در مورد ماتریس های برش, تحقیق دانشجویی در مورد خمکاری, تحقیق دانشجویی در مورد عملیات حرارتی, تحقیق دانشجویی در مورد فولاد, تحقیق دانشجویی در مورد فولاد های آلیاژی, تحقیق دانشجویی در مورد فولاد های ابزار, تحقیق دانشجویی در مورد فولاد های ابزار کربنی, تحقیق دانشجویی در مورد فولاد های کربنی, تحقیق دانشجویی در مورد ماتریس های برش, مقاله دانشجویی در مورد خمکاری, مقاله دانشجویی در مورد عملیات حرارتی, مقاله دانشجویی در مورد فولاد, مقاله دانشجویی در مورد فولاد های آلیاژی, مقاله دانشجویی در مورد فولاد های ابزار, مقاله دانشجویی در مورد فولاد های ابزار کربنی, مقاله دانشجویی در مورد فولاد های کربنی, مقاله دانشجویی در مورد ماتریس های برش, روش تحقیق در مورد خمکاری, روش تحقیق در مورد عملیات حرارتی, روش تحقیق در مورد فولاد, روش تحقیق در مورد فولاد های آلیاژی, روش تحقیق در مورد فولاد های ابزار, روش تحقیق در مورد فولاد های ابزار کربنی, روش تحقیق در مورد فولاد های کربنی, روش تحقیق در مورد ماتریس های برش

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان