کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت گاززدایی در خلاء

دانشگاهی
مشخص نشده
29
پاورپوینت
282 KB
1815
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت گاززدایی در خلاء

    ***2

    مقدمه:

    در گذشته از خلا فقط برای آنیل کردن و لحیم کاری فلزات و الیاژ هایی که تمایل بسیار زیاد به اکسایش و یا جذب گاز دارند نظیر تیتانیم.زیرکنیم.نوبیم.تانتال و غیره استفاده می شد.سپس خلا به عنوان محیط مناسب برای عملیات حرارتی و گاززدایی انتخاب شد.

    خلا محیط بسیار ایده الی برای عملیات حرارتی فولاد های پر الیاژ و گاززدایی مذاب محسوب می شود.واژه خلا به مفهوم فضای بدون هواست و ولی عملا حتی در خلا های بسیار زیاد هم مقداری گاز در محیط وجود دارد.از معایب خلا  احتمال تبخیر بعضی از عناصر الیاژی که در خلا های بسیار زیاد فرارند.

     

    ***3

    اصلی‌ترین فرایند گاززدایی استفاده از خلاء است که موجب نفوذ سریع گازها به خارج مذاب می‌شود. (طبق قانون سیورت)

    با قرار دادن مذاب در کوره‌ها و یا پاتیلهای تحت خلاء خواسته‌های زیر تامین می‌شوند.

    جلوگیری از اکسیداسیون و وارد شدن گاز

    خارج شدن گاز حل شدن در مذاب به علت کاهش فشار در سطح مذاب

     

    ***4

    • خلا چیست؟

    •واژه خلا معمولا به قسمتی از فضا گفته می شود که فشار بسیار کمتر از یک بار است. از نظر فیزیکی ، خلا زمانی وجود دارد که میانگین پویش آزاد مولکول های محاسبه شده از فشار گاز ،خیلی بزرگتر از ابعاد خطی محفظه باشد. پس در این شرایط برخورد های گاز-جداره افزایش می یابند.

    •در این شرایط چسبندگی به طوری که تعریف می شود دارای معنی و مرجع کمی است . نظریه اساسی در این شرایط بدون در نظر گرفتن برخورد های قبلی یک سرگردانی کاتوره ای از یک برخورد گاز –جداره به دیگری است. . بنا بر این نظریه ای از تکنولوژی خلا که در این تعریف خلا نمی گنجد . 

     

    ***5

    •ایجاد خلا مستلزم دو فرایند است ، اول تخلیه گازی که در آغاز در حجم محفظه کار وجود داشته و دوم سازگاری بین گنجایش پمپ و تولید گازی که در اول در فاز گازی نبوده ، بلکه از درز ها نشت کرده که دومی گازی است که از جدارها و مواد موجود در محفظه آزاد می کند.

    •کاربرد های تکنولوژی خلا

    •1)کلیات

    •تکنولوژی خلا اول یک وسیله تحقیقاتی آزمایشگاهی بود برای  مثال از آن برای تخلیه گاز های معمول موجود در اتمسفر استفاده می شد.

    •بطوری که فضای خالی بتواند با گاز هایی از نمونه های دیگر که مورد آزمایش قرار می گیرند ، پر شوند. یک کاربرد عادی آزمایشگاهی آن در رابطه با بررسی و مطالعه تخلیه های الکتریکی گاز ها در فشار کم است ، که در آن میانگین پویش آزاد اتم ها ، یونها و الکترون ها در مقایسه با مقادیرشان در فشار های اتمسفری بزرگتر می باشد .  کشف الکترون توسط اندازه گیری نسبت بار به جرم آن بدین وسیله انجام شد.

     

    ***6

    •متالوژی خلا      

    •تکنولوژی خلا کاربرد های قابل ملاحظه ای در متالوژی دارد ، چون که خیلی از فرآیند های متالوژیکی ، شامل حرارت دادن است و بیشتر فلزات وقتی حرارت داده می شوند با هوای اتمسفری واکنش می دهند ، لذا خلا اهمیت می یابند .

    •فرایند های متالوژی در خلا را به 2 دسته می توان تقسیم کرد ، بیرون سازی گاز های موجود یا نمونه های ناخواسته دیگر از فلزات و انجام کارهایی که وجود هوا ممنوع است . کاهش مقدار هیدروژن موجود در فولاد ها توسط فرایند های تخلیه از اهمیت افزایشی برخوردار است ، مقدار خیلی کم هیدروژن موجود در فولاد هایی که دارای قدرت کششی هستند به کیفیت بالا و زیاد آن ها منجر شده و گاز زدایی توسط خلا برای ذوب فلزات بهینه سازی قابل توجهی را پیش می آورد .

  • فهرست و منابع پاورپوینت گاززدایی در خلاء

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    Metal hands book  vol 15

    فولادسازی محمد فرازپی . انتشارات جهاد دانشگاهی

    منابع اینترنتی 

پاورپوینت درسی آلیاژ, پاورپوینت درسی تكنولوژي خلا, پاورپوینت درسی خلا, پاورپوینت درسی فولاد های پر الیاژ, پاورپوینت درسی گاززدایی, پاورپوینت درسی گاززدایی در خلاء, پاورپوینت درسی متالوژي خلا, پاورپوینت دانشگاهی آلیاژ, پاورپوینت دانشگاهی تكنولوژي خلا, پاورپوینت دانشگاهی خلا, پاورپوینت دانشگاهی فولاد های پر الیاژ, پاورپوینت دانشگاهی گاززدایی, پاورپوینت دانشگاهی گاززدایی در خلاء, پاورپوینت دانشگاهی متالوژي خلا, پاورپوینت پایان نامه آلیاژ, پاورپوینت پایان نامه تكنولوژي خلا, پاورپوینت پایان نامه خلا, پاورپوینت پایان نامه فولاد های پر الیاژ, پاورپوینت پایان نامه گاززدایی, پاورپوینت پایان نامه گاززدایی در خلاء, پاورپوینت پایان نامه متالوژي خلا, دانلود پاورپوینت آلیاژ, دانلود پاورپوینت تكنولوژي خلا, دانلود پاورپوینت خلا, دانلود پاورپوینت فولاد های پر الیاژ, دانلود پاورپوینت گاززدایی, دانلود پاورپوینت گاززدایی در خلاء, دانلود پاورپوینت متالوژي خلا, دانلود نمونه پاورپوینت آلیاژ, دانلود نمونه پاورپوینت تكنولوژي خلا, دانلود نمونه پاورپوینت خلا, دانلود نمونه پاورپوینت فولاد های پر الیاژ, دانلود نمونه پاورپوینت گاززدایی, دانلود نمونه پاورپوینت گاززدایی در خلاء, دانلود نمونه پاورپوینت متالوژي خلا, پاورپوینت آماده درسی آلیاژ, پاورپوینت آماده درسی تكنولوژي خلا, پاورپوینت آماده درسی خلا, پاورپوینت آماده درسی فولاد های پر الیاژ, پاورپوینت آماده درسی گاززدایی, پاورپوینت آماده درسی گاززدایی در خلاء, پاورپوینت آماده درسی متالوژي خلا, پاورپوینت آماده دانشگاهی آلیاژ, پاورپوینت آماده دانشگاهی تكنولوژي خلا, پاورپوینت آماده دانشگاهی خلا, پاورپوینت آماده دانشگاهی فولاد های پر الیاژ, پاورپوینت آماده دانشگاهی گاززدایی, پاورپوینت آماده دانشگاهی گاززدایی در خلاء, پاورپوینت آماده دانشگاهی متالوژي خلا, دانلود قالب پاورپوینت آلیاژ, دانلود قالب پاورپوینت تكنولوژي خلا, دانلود قالب پاورپوینت خلا, دانلود قالب پاورپوینت فولاد های پر الیاژ, دانلود قالب پاورپوینت گاززدایی, دانلود قالب پاورپوینت گاززدایی در خلاء, دانلود قالب پاورپوینت متالوژي خلا

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان