کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت فولاد های منگنزی

دانشگاهی
1388
43
پاورپوینت
1 MB
1821
قیمت: ۱۲,۹۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت فولاد های منگنزی

    ***3

    مقدمه

    آلیاژهای مقاوم در مقابل سایش از نقطه نظر سایشی و چقرمگی به چند گروه تقسیم می گردند:

     1-فولادهای کم آلیاژی

    2-فولادهای مارتنزیتی با کرم بالا

    3- چدن با کرم بالا

    4- فولادهای آستنیتی منگنزی

     

    ***4

    مقدمه

    راه حل کلی برای اصلاح مقاومت سایشی مواد بالا بردن سختی آنها بوده که معمولا با کاهش چقرمگی همراه است.

    فولاد آستنیتی منگنی در سال 1800 توسط هادفیلد معرفی شد ودر کاربردهای مختلف صنعتی با تغییرات مداوم در جهت بهتر شدن خواص به کار رفت.این فولاد دارای چقرمگی بالا و ساختار آستنیتی بوده که توسط سریع سرد کردن از درجه حرارت بالابدست می آید .

     

    ***5

    مقاومت سایشی این فولاد در حد عالی بوده و سختی سطح آن  در هنگام کار افزایش می یابد. در نتیجه عملا از آن در کاربردهای سایشی و ضربه ای استفاده  می شود. از فولادهای فوق برای ساخت سنگ شکن ها،زره آسیاب ها، کفشک ها، بیل مکانیکی با تیغهای اسکاواتور، فک و غیر استفاده می گردد.

    ریخته گری فولاد آستنیتی منگنزی همراه با مشکلاتی است که ناشی از خواص آن

    می باشد و ریخته گری آن را با فولادهای ساده کربنی متفاوت ساخته است.

    این خواص عبارتند از:

    1-هدایت حرارتی کمتر که با ضریب انبساط حرارتی بیشتر

    2-تمایل شدید مذاب به ترکیب شدن با مواد دیرگداز اسیدی

    3-تبدیل سریع آستنیت نیمه پایدار به کاربید یا پرلیت

     

    ***6

    مصرف ماسه الیوینی اثر مثبتی در جلوگیری از ماسه سوز شدن این نوع فولاد داشته و در مقایسه با مواد پوششی زیرکونی، مناسب تر است. ساختار ریخته گری این فولاد حاوی کاربیدها و فازهای سخت دیگری می باشد که چقرمگی فولاد را شدیدا کاهش می دهند. این فازها باید در درجه حرارت مناسب آستنیته و به اندازه کافی حل گردند.

     

    ***7

    هنگام جوشکاری این فولادها باید دقت نمود تا از به وجود آمدن ترک در قطعات جلوگیری شود. مقدارفسفر در این نوع فولادها باید در حد پایین نگاه داشته شود . در قطعات ریخته گری سنگین نظیر سنگ شکنها وامثال آن از تشکیل کاربید یا پرلیت نمی توان جلوگیری نمود. مگر این که قطعات از درجه حرارت آستنیته سریعا در آب سرد شوند. تحقیقات انجام یافته نشان می دهد که حضور مولیبدن تشکیل پرلیت را کند کرده و هنگامی که با کرم همراه باشد باعث افزایش چقرمگی قطعات ضخیم می گردد.

     

    ***8

    نمودار تعادلی Fe-Mn-C

    اهمیت این نوع نمودارها این است که برای شناسایی عواملی که موجب تغییر از یک حالت به حالت دیگر به کار برده می شوند که تمام دانسته ها در آن به کار برده شده است. وبا توجه به این گونه نمودارها و با استفاده از علم ترمودینامیک می توان پیش بینی کرد که در ترکیبها و دماهای معین چه پدیده ای رخ داده و کدام رخ نمیدهد در (شکل1) نمودار تعادلی Fe-Mn-C آورده شده است.ودر (شکل2) اثر منگنز بر محدوده آستنیت و دمای یوتکتویید را نشان میدهد.  با توجه به نمودارهای T.T.T به عنوان مثال فولادهایی که به خوبی گرمادیده وسخت شده اند اگر بیش از 0.55%C داشته باشند معمولا بعد از آبدهی دارای آستنیت باقی مانده هستند.    

  • فهرست و منابع پاورپوینت فولاد های منگنزی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    .1آلیاژهای مهندسی        ویلیام اسمیت

    .2فولادهای پرآلیاژ                      

    .3مقالات جامعه ریخته گران ایران

    .4فولاد سازی

    .5اینترنت

پاورپوینت درسی ریخته گری, پاورپوینت درسی فولاد, پاورپوینت درسی فولاد های منگنزی, پاورپوینت دانشگاهی ریخته گری, پاورپوینت دانشگاهی فولاد, پاورپوینت دانشگاهی فولاد های منگنزی, پاورپوینت پایان نامه ریخته گری, پاورپوینت پایان نامه فولاد, پاورپوینت پایان نامه فولاد های منگنزی, دانلود پاورپوینت ریخته گری, دانلود پاورپوینت فولاد, دانلود پاورپوینت فولاد های منگنزی, دانلود نمونه پاورپوینت ریخته گری, دانلود نمونه پاورپوینت فولاد, دانلود نمونه پاورپوینت فولاد های منگنزی, پاورپوینت آماده درسی ریخته گری, پاورپوینت آماده درسی فولاد, پاورپوینت آماده درسی فولاد های منگنزی, پاورپوینت آماده دانشگاهی ریخته گری, پاورپوینت آماده دانشگاهی فولاد, پاورپوینت آماده دانشگاهی فولاد های منگنزی, دانلود قالب پاورپوینت ریخته گری, دانلود قالب پاورپوینت فولاد, دانلود قالب پاورپوینت فولاد های منگنزی

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان