کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت تغذیه غواصان

دانشگاهی
1388
14
پاورپوینت
4 MB
1826
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت تغذیه غواصان

    ***2

    تاریخچه غواصی

    ریشه اصلی آشنایی با غواصی در نیاز و اشتیاق بشر، رهبری نظامی، انجام خدمات زیرآبی، تجارت زیرآبی و گسترش دروازههای دانش از طریق کشف و جستجو نهفته است.

    یکی از داستان های غواصی که به روایت هرودوت مورخ یونانی در تاریخ ثبت شده داستان غواصی بنام سیلیس است که در پنج قرن قبل از میلاد مسیح برای خشایارشاه پادشاه ایران جهت کشف و جمع آوری گنجهای غرق شده کار می کرد.

    در عصر حاضر غواصی به صورت تفریحی، ورزشی، علمی و فنی و حرفه ای مورد توجه میلیون ها نفر در سراسر جهان قرار گرفته و اولین کنفدراسیون بین المللی غواصی جهان CMAS با تشکیل تیم های بسیار قوی ورزشی در بعضی از کشورهای علاقه مند در جهان مسابقات هاکی و راگبی و تیراندازی در زیر آب را در سطح المپیک و بازی های جهانی حضور بسیار فعالی دارند.

     

    ***3

    انواع غواصی

    1- غواصی سطحی Skin Diving: در این نوع غواصی که بوسیله ماسک، وت سوت، کمربند وزنه، فین و اشنورکل در سطح آب و به صورت پای کرال انجام می گیرد جهت شنا کردن طولانی مدت و پریدن از سطح به عمق با پاپس بدون مخزن هوا شنا کردن و دیدن مناظر زیبایی زیر آب در مناطق کم عمق صورت می گیرد.

    2- غواصی آزاد Free Diving: این نوع غواصی بیشتر جنبه ورزشی دارد که همه ساله مسابقاتی در این رشته برگزار می شود و وسایل مورداستفاده فین و وت سوت می باشد که غواص با یک وینچ به عمق می رود پس از ثبت رکورد به بالا برگشته که بالاترین رکورد در حال حاضر تا عمق 165 متری بنام آقای پی پین از کشور کوباست.

    3- غواصی با تجهیزات Scuba Diving: در این نوع غواصی از وسایل غواصی جهت تنفس برای مدتی محاسبه شده در زیر آب استفاده می شود.

     

    ***4

    واکنش بدن به فشار

    دستگاه تنفس Ü افزایش حساسیت به تغییر گازهای خون (گیرنده های شیمیایی) و افزایش ظرفیت حیاتی ریه

    دستگاه قلبی – عروقی Ü « عروق سطحی متناسب با دمای آب منقبض یا متسع می شود.

    گیرنده های فشار و حجم بر اثر تغییر فشار خون، ضربان قلب و برون ده قلب به عمق زیر آب واکنش نشان میدهند.

    « شیوع بی نظمی قلبی افزایش مییابد.

    دستگاه عضلانی Ü « در آب سرد، عمل لرزش، گرمای سوخت و ساز درونی را تولید می کند.

                            « عضلات تنفسی با پرفشاری سازگاری مییابند.

     

    ***5

    دستگاه ادراری Ü کلیه ها درگیر هوستاز مایعات الکترولیت ها می شوند.

    دستگاه عصبی Ü هوستاز را حفظ می کند؛

                           « هیپوتالاموس، اطلاعات آوران را دریافت

                            میکند.

                           « پیام های وابران را در واکنش به تغییر میزان

                    گازهای خون یا دمای پوستی/ مرکزی ارسال می کند.

    دستگاه غدد درون ریز Ü هورمونهای مربوط به مایعات و الکترولیت ها، آب و نمک را بوسیله کلیه ها حفظ می کنند.

     

    ***6

    روش تغذیه ای مناسب در روزهای قبل از غواصی

    3-6 روز قبل از غواصی: در این زمان باید آب و ذخایر کربوهیدرات ساخته شود، هم چنین خوردن گوشت مرغ و ماهی (پروتئین)، غذاها با چربی کم تر، دانه ها (گردو و فندق) و سویا، نان، نشاسته و میوه Ü با توجه به تعداد غواصی     تا    کالری از کربوهیدراتهای پیچیده تأمین می شود.

    نکته: عدم مصرف الکل الزامی است.

    زیرا باعث کم آبی بدن می شود (ادرارآور است) و ترمیم ذخایر کبدی و عضلات را به تأثیر می اندازد. در ضمن الکل رگها را باز می کند که این مسأله در بیماریهای احتمالی غواصی بسیار خطرناک می باشد (سرعت حبابهای جایگزین در عروق زیاد    می شود).

     

    ***7

    2 روز قبل از غواصی: مسأله مسافرت با هواپیما برای رسیدن به سایت های غواصی و به هم ریختن سیستم گوارشی و خوردن غذاهایی که ارزش غذایی ندارند در طول مسافرت و هم چنین جو خشک کابین هواپیما باعث از دست رفتن مایعات بدن می شود بسیار مهم می باشد که باید رعایت شود و نوشیدن آب کافی فراموش نشود.

    روز قبل از غواصی: پرهیز از پرخوری و پرهیز از خوردن غذاهای خمیری، روغنی و کره ای سس و سالاد با چربی بالا برای اینکه در روز غواصی سبک باشید. نوشیدن آب کافی و پرهیز از خوردن غذاهای نفخ دار.

  • فهرست و منابع پاورپوینت تغذیه غواصان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پاورپوینت درسی تغذیه غواصان, پاورپوینت درسی دستگاه تنفس, پاورپوینت درسی عضلات تنفسی, پاورپوینت درسی غواصی, پاورپوینت دانشگاهی تغذیه غواصان, پاورپوینت دانشگاهی دستگاه تنفس, پاورپوینت دانشگاهی عضلات تنفسی, پاورپوینت دانشگاهی غواصی, پاورپوینت پایان نامه تغذیه غواصان, پاورپوینت پایان نامه دستگاه تنفس, پاورپوینت پایان نامه عضلات تنفسی, پاورپوینت پایان نامه غواصی, دانلود پاورپوینت تغذیه غواصان, دانلود پاورپوینت دستگاه تنفس, دانلود پاورپوینت عضلات تنفسی, دانلود پاورپوینت غواصی, دانلود نمونه پاورپوینت تغذیه غواصان, دانلود نمونه پاورپوینت دستگاه تنفس, دانلود نمونه پاورپوینت عضلات تنفسی, دانلود نمونه پاورپوینت غواصی, پاورپوینت آماده درسی تغذیه غواصان, پاورپوینت آماده درسی دستگاه تنفس, پاورپوینت آماده درسی عضلات تنفسی, پاورپوینت آماده درسی غواصی, پاورپوینت آماده دانشگاهی تغذیه غواصان, پاورپوینت آماده دانشگاهی دستگاه تنفس, پاورپوینت آماده دانشگاهی عضلات تنفسی, پاورپوینت آماده دانشگاهی غواصی, دانلود قالب پاورپوینت تغذیه غواصان, دانلود قالب پاورپوینت دستگاه تنفس, دانلود قالب پاورپوینت عضلات تنفسی, دانلود قالب پاورپوینت غواصی

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان