کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت عملکرد استاندارد برای قرارداد های مورد استفاده جهت اندازه گیری های الکتروشیمیایی در آزمایش خوردگی

دانشگاهی
مشخص نشده
18
پاورپوینت
409 KB
1870
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت عملکرد استاندارد برای قرارداد های مورد استفاده جهت اندازه گیری های الکتروشیمیایی در آزمایش خوردگی

    ***1

    خلاصه

    استاندارد های ASTM قرارداد شده در این مقاله شرح داده می‌شوند که از آنها جهت گزارش و نشان دادن داده‌های خوردگی الکتروشیمیایی فلزاتی نظیر فولاد و آهن استفاده می‌شود. استفاده از این استانداردها در تهیه داده‌های مرتبط با خوردگی الکتروشیمیایی باعث می‌شود که داده‌های گزارش شده در قالب یک فرمت و اندازه استاندارد بوده و مقایسه بین داده‌هایی که در آزمایشگاه‌ های مختلف و در اوقات مختلف ایجاد شده‌اند، آسان‌تر گردد.

     

    ***2

    علامت قراردادی برای پتانسیل الکترود به این شکل است که ما از قرارداد استوکمولم در گزارش نتایح اندازه‌گیری‌های پتانسیل نمونه آزمایش در تست خوردگی استفاده می‌کنیم که در آن، جهت مثبت پتانسیل الکترود به شرایط اکسیده شدن زیاد الکترود دلالت دارد. جهت مثبت هم بسیار عالی است چون پتانسیل‌های خوردگی اکثر فلزات گرانبها نظیر طلا مثبت‌تر از فلزات پایه غیر فعال است. جهت منفی هم که اغلب جهت فعال نام دارد مرتبط با کاهش و در نتیجه پتانسیل‌های خوردگی فلزات فعال نظیر منیزیم مرتبط است.

     

    ***3

    قرارداد علامت برای ضرایب دمایی پناتسیل الکترود توصیه شده برای دو نوع ضرایب دمایی ایزوحرارتی و حرارتی آن است که ضریب دما وقتی مثبت است که یک افزایش در دما، افزایش را در پتانسیل الکترود به وجود می‌آورد. همینطور ضریب دمایی دومی وقتی مثبت است که یک افزایش در دما، یک افزایش در ضریب دمایی اول به وجود می‌آورد.

     

    ***4

    برای تراکم جریان و جریان، قرارداد علامت منفی است و در این ترسیمات مقادیر کاتدی باید به طور واضح از مقادیر آندی متمایز باشند.

    در قراردادها برای نمایش داده‌های پلاریزاسیون از عملیات ریاضیاتی جهت ترسیم نمودارها برای نمایش داده‌های خوردگی الکتروشیمیایی استفاده می‌شود که در آن مقادیر مثبت بالای مبدأ بر روی محور عرض و در راست مبدأ بر روی محور طول ترسیم می‌شوند. برای داده‌های چگالی (تراکم) پتانسیل جریان، می‌توان چگالی را روی محورهای خطی یا لگاریتمی رسم کرد که دومی بهتر است.

    طرح‌های خطی (ترسیمات) برای تعیین مقاومت پلاریزاسیون Rp به کار می‌روند.

     

    ***5

    در شکل 2 می‌توان نمایش منفی پتانسیل الکترود نمونه آزمایش را دید که یک نمودار ترسیمی از یک وسیله برای اندازه‌گیری پتانسیل الکترود یک نمونه آزمایشی را می‌توان مشاهده کرد. جدولی از پتانسیل‌ها برای انواع الکترودهای مرجع معمول هم در ضمیمه وجود دارد که واحد پتانسیل توصیه شده، ولت است.

  • فهرست و منابع پاورپوینت عملکرد استاندارد برای قرارداد های مورد استفاده جهت اندازه گیری های الکتروشیمیایی در آزمایش خوردگی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پاورپوینت درسی آزمایش خوردگی, پاورپوینت درسی استاندارد های ASTM, پاورپوینت درسی اندازه گيری های الکتروشیمیایی, پاورپوینت دانشگاهی آزمایش خوردگی, پاورپوینت دانشگاهی استاندارد های ASTM, پاورپوینت دانشگاهی اندازه گيری های الکتروشیمیایی, پاورپوینت پایان نامه آزمایش خوردگی, پاورپوینت پایان نامه استاندارد های ASTM, پاورپوینت پایان نامه اندازه گيری های الکتروشیمیایی, دانلود پاورپوینت آزمایش خوردگی, دانلود پاورپوینت استاندارد های ASTM, دانلود پاورپوینت اندازه گيری های الکتروشیمیایی, دانلود نمونه پاورپوینت آزمایش خوردگی, دانلود نمونه پاورپوینت استاندارد های ASTM, دانلود نمونه پاورپوینت اندازه گيری های الکتروشیمیایی, پاورپوینت آماده درسی آزمایش خوردگی, پاورپوینت آماده درسی استاندارد های ASTM, پاورپوینت آماده درسی اندازه گيری های الکتروشیمیایی, پاورپوینت آماده دانشگاهی آزمایش خوردگی, پاورپوینت آماده دانشگاهی استاندارد های ASTM, پاورپوینت آماده دانشگاهی اندازه گيری های الکتروشیمیایی, دانلود قالب پاورپوینت آزمایش خوردگی, دانلود قالب پاورپوینت استاندارد های ASTM, دانلود قالب پاورپوینت اندازه گيری های الکتروشیمیایی

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان