کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت مطالعات و شناخت شهر ورزنه

دانشگاهی
مشخص نشده
59
پاورپوینت
23 MB
1874
قیمت: ۲۳,۶۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت مطالعات و شناخت شهر ورزنه

    ***2

    مقدمه :

    مطالعات ذیل در رابطه با طرح توسعه و عمران شهر ورزنه و شناسایی وضع موجود و ارائه یک طرح پیشنهادی است.

    در ابتدا به تعریف اصطلاحاتی که در این قسمت با آنها سر و کار داریم میپردازیم و در ادامه اطلاعاتی در رابطه با شهر ورزنه ارایه خواهیم داد.

    شهرستان : واحدی از تقسیمات کشوری است با محدوده جغرافیایی معین که از به هم پیوستن چند بخش همجوار که از نظر عوامل طبیعی ،اجتماعی ،اقتصادی،سیاسی وفرهنگی واحد متناسب و همگنی را به وجود اورده اند،تشکیل شده است. (سالنامه آماری استان اصفهان،صفحه 28 )

     

    ***3

    بخش : واحدی است از تقسیمات کشوری که دارای محدوده جغرافیایی معین بوده واز به هم پیوستن چند دهستان همجوار مشتمل بر چندین مزرعه ،مکان،روستا و احیانا شهر که در ان عوامل طبیعی و اوضاع اجتماعی و فرهنگی ،اقتصادی و سیاسی واحد همگنی را به وجود می اورند. ( سالنامه آماری استان اصفهان،صفحه 29)

    شهر : محلی با حدود قانونی که در محدوده جغرافیایی بخش واقع شده و از نظر بافت ساختمانی،اشتغال و سایر عوامل دارای سیمایی با ویژگی های شهر می باشد. ( سالنامه آماری استان اصفهان،صفحه 29)

    دهستان : کوچکترین واحد تقسیمات کشوری است که دارای محدوده جغرافیایی معین بوده و از به هم پیوستن چند روستا،مکان و مزرعه همجوار تشکیل میشود که از لحاظ محیط طبیعی،فرهنگی،اقتصادی و اجتماعی همگن می باشد و امکان خدمات رسانی و برنامه ریزی در سیستم و شبکه واحدی را فراهم می نماید. ( سالنامه آماری استان اصفهان،صفحه 29)

     

    ***4

    در این بررسی شهرستان اصفهان به خاطر ویژگی هایی که دارد به عنوان منطقه ی فرادست ما انتخاب شده است و بخش بن رود به عنوان حوزه نفوذ شهر ورزنه می باشد. بخش بن رود از توابع شهرستان اصفهان و به مرکزیت شهر ورزنه می باشد.

     شهر ورزنه در بخش بن رود است که شامل دو دهستان به نام های رودشت شرقی و گاو خونی می باشد که هر کدام شامل چندین روستا می شوند : 

    - دهستان رودشت شرقی به مرکزیت کفران-فارفان که شامل روستاهای کفران- فارفان- جندان- رنگینده-کفرود- طهمورثات و ابوالخیر می باشد.

    - دهستان گاوخونی به مرکزیت قورتان شامل روستاهای قورتان،اشکهران، هاشم اباد، باقراباد، شریف اباد،کبریت ، بزم ، سهران ، بلان و قلعه امام است.

    مطالعات بخش بنرود

    مقدمه :

    با توجه به مطالعات انجام شده بخش بن رود را بعنوان حوزه نفوذ در نظر می گیریم. بخش بن رود و جلگه در واقع یک بخش به نام رودشتین بوده است.که ورزنه یکی از دهستان های بخش رودشتین بشمار می آمده که پس از مدتی  به دوبخش تفکیک شد:

    1.رودشت شمالی یا جلگه

    2.رودشت جنوبی یا بن رود

     بخش بن رود شامل یک شهر بنام ورزنه و دو دهستان و19 روستا می باشد.

     

    ***5

    1)مطالعات جغرافیایی-اقلیمی بخش بن رود

    1-1) موقعیت جغرافیایی بن رود:  

    بخش بن رود در سال 1373 به مرکز شهر ورزنه افتتاح گردید که در 110 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است . از شمال به شهرستان نائین و بخش کوهپایه ،از جنوب به بخش جرقویه علیاء ، ازغرب به بخش جلگه و جرقویه سفلی و از شرق به استان یزد محدود می شود. وسعت بخش 2239 کیلومتر مربع و 4/ 13  درصد مساحت شهرستان اصفهان را به خود اختصاص داده است و  دارای  دو دهستان به نام های رودشت شرقی و  گاوخونی   و یک شهر به نام ورزنه است.

     

    ***8

    1-2)توپوگرافی حوزه نفوذ :

    مناطق شرقی اصفهان را زمینهای جلگه‌ای و دشت‌های کم شیب تشکیل می‌دهد و ارتفاعات قابل توجهی که درجهات دیگر اصفهان به چشم می‌خورد در این منطقه مشاهده نمی‌گردد.

    شیب منطقه از شمال به جنوب حدود 4  در هزار و از غرب به شرق به میزان 2 در هزار می‌باشد حواشی گاوخونی بخصوص در قسمت جنوب دارای تپه‌های شنی متحرک و ثابتی است که دارای پوشش گیاهی نیز می‌باشد ارتفاع متوسط تپه‌ها به 150 متر می‌رسد. در نزدیکترین تپه‌های شنی به شهر ورزنه آثار یک آبادی قدیمی وجود دارد که بر اثر پیشروی شنهای روان زیر آن مدفون گردیده است و ساکنین ورزنه آنرا شهر "سبا" می‌نامند. شهر ورزنه نسبتاً مسطح است و شیب شهر از غرب به شرق به میزان 00/2 در هزار و از شمال به سمت رودخانه 8  در هزار می‌باشد.

    1-2-1 )کوه های موجود در منطقه:

    سیاه کوه با ارتفاع 2024 متر و کوه کیشهر با ارتفاع 2224 و کوه ملهدوم با ارتفاع 1904 متر از سطح دریا در شمال شهر ورزنه و جنوب روستای تودشک قرار دارند کوه سیاه با ارتفاع 1740 متر در قسمت جنوب شرقی ورزنه و در شرق مزرعه شاخ کنار واقع است.

    1-3)وضعیت آب و هوا :

    متوسط میزان بارندگی سالانه 80 میلی متر است این شهر با ارتفاع متوسط 1475 از سطح دریا، دارای آب و هوای بری خشک و از لحاظ اقلیم شناسی خیلی خشک می‌باشد و به علت مجاورت با کویر دارای شرایط کویری یعنی تابستانهای گرم و زمستانهای سرد است. اختلاف حرارت روز و شب به لحاظ همین موقعیت خیلی زیاد می‌باشد. رطوبت نسبی در اواخر ساعت شب و صبح‌ها بیشتر از سایر ساعات شبانه روز است و قبل از طلوع آفتاب به حداکثر می‌رسد و حداقل آن بعد از ظهر است. ماههای مرداد و شهریور را می‌توان به عنوان خشک‌ترین ایام سال در ایران منطقه ذکر کرد که تقریباً هیچگونه بارندگی وجود نداشته است.

  • فهرست و منابع پاورپوینت مطالعات و شناخت شهر ورزنه

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

پاورپوینت درسی توسعه شهری, پاورپوینت درسی شهر ورزنه, پاورپوینت درسی عمران شهر ورزنه, پاورپوینت دانشگاهی توسعه شهری, پاورپوینت دانشگاهی شهر ورزنه, پاورپوینت دانشگاهی عمران شهر ورزنه, پاورپوینت پایان نامه توسعه شهری, پاورپوینت پایان نامه شهر ورزنه, پاورپوینت پایان نامه عمران شهر ورزنه, دانلود پاورپوینت توسعه شهری, دانلود پاورپوینت شهر ورزنه, دانلود پاورپوینت عمران شهر ورزنه, دانلود نمونه پاورپوینت توسعه شهری, دانلود نمونه پاورپوینت شهر ورزنه, دانلود نمونه پاورپوینت عمران شهر ورزنه, پاورپوینت آماده درسی توسعه شهری, پاورپوینت آماده درسی شهر ورزنه, پاورپوینت آماده درسی عمران شهر ورزنه, پاورپوینت آماده دانشگاهی توسعه شهری, پاورپوینت آماده دانشگاهی شهر ورزنه, پاورپوینت آماده دانشگاهی عمران شهر ورزنه, دانلود قالب پاورپوینت توسعه شهری, دانلود قالب پاورپوینت شهر ورزنه, دانلود قالب پاورپوینت عمران شهر ورزنه

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان