کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت سرریز های سد و انواع آن و ...

دانشگاهی
1391
76
پاورپوینت
6 MB
1889
قیمت: ۲۲,۸۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت سرریز های سد و انواع آن و ...

    ***4

    فصل اول: سرریز های سد

    همانگونه که از اسم سرریز پیداست سرریز برای سرریز شدن آب اضافی پشت سد می باشد ، یعنی هرسدی برای حجم مشخصی طراحی شده است که پس از اینکه آب از حجم مشخص سد فراتر رفت آب از این سرریز ها فرو ریخته و به بیرون هدایت می شود. چون که اگراز حجم سد فراتر برود مشکل ساز می شود(از نیروهای جانبی و ... که به سد وارد می شود)

    البته سد در مواقعی سرریز می کند که باران های شدید آمده و یا آب هایی که به این سد ها منتقل می شودزیاد بوده وحجم آن بسیار باشد.

    که این سرریز ها به انواع مختلفی می باشد که در مورد آن توضیح داده می شود.

     

    ***5

    (1-1)انواع سرریز ها

    برای عبور آبهای اضافی و سیلابها از سراب به پایاب سدها از سازه ای به نام « سرریز » استفاده می شود . یکی از سازه های مهم سد ، سرریز می باشد با توجه به وظیفه ای که بر عهده آن می باشد ، سرریز باید سازه ای قوی ، مطمئن و با کارآیی بالا انتخاب شود که هر لحظه بتواند برای بهره برداری آمادگی داشته باشد .

    معمولاً سرریزها را بر حسب مهمترین مشخصه آنها تقسیم بندی می کنند ، این مشخصه  می تواند در رابطه با سازه کنترل ، کانال تخلیه و یا هر عضو دیگر آن باشد . بر حسب اینکه سرریز مجهز به دریچه و یا فاقد آن باشد ، به ترتیب با نام سرریزهای کنترل دار و یا سرریزهای بدون کنترل شناخته می شوند .

    نوع سرریزها معمولاً با عناوین : ریزشی ، اوجی ، جانبی ، شوت ، مجرایی ، تونلی ، نیلوفری ، سقوطی با بار شکن ، آبرو و سیفونی  مشخص می گردد .

     

    ***6

    (2-1)سرریز ریزشی آزاد ( سرریز های با سقوط مستقیم )

    در این نوع سرریزها جریان آب بطور آزاد از روی تاج سرریز فرو می ریزد . این سرریزها برای سدها ی بتنی قوسی نازک ، سدهای پشت بنددار و یا تاجهایی که وجه پایین دست آنها تقریباً قائم است ، مناسب می باشد . جریان ممکن است بصورت آزاد همانند یک لبریز لبه تیز انجام گیرد و یا تا فاصله کمی در روی اوجی هدایت شود . غالب اوقات تاج را بصورت یک لبه آویزان ادامه می دهند ، تا جریانهای کوچک را به نقطه ای دورتر از دیواره مقطع سرریز شونده هدایت کند .

    در سرریزهای ریزشی آزاد ، به زیر سفره آب به اندازه کافی هوا داده می شود تا از شکل گیری جت های ضربانی و نوسان کننده جلوگیری شود .

    اگر هیچگونه تأسیسات حفاظتی مصنوعی در پای سقوط در نظر گرفته نشود ، در بیشتر موارد در بستر رودخانه فرسایش ایجاد می شود و  یک حوضچه استغراق شکل می گیرد عمق و حجم حوضچه تابعی از عمق پایاب ، ارتفاع سقوط آب و تغییرات دبی جریان است . 

     

    ***7

    فرسایش ناپذیری مواد بستر ( مانند سنگ ) اثر جزئی بر روی اندازه حوضچه دارد ، چرا که فقط می تواند زمان حفر کامل حوضچه را به تعویق بیندازد . در مواردی که فرسایش بستر غیر قابل تحمل باشد ، می توان با احداث یک سد کمکی در پایین دست سازه اصلی ، به ایجاد یک حوضچه مصنوعی پرداخت . این کار همچنین می توان با حفر یک حوضچه انجام داد و سپس آنرا به کف بند بتنی مجهز ساخت .

    به شرط وجود عمق کافی ، هنگامی که جت آب به روی یک کف بند افقی سقوط می‌کند ، جهش هیدرولیکی شکل خواهد گرفت . برای تعیین مولفه های جهش هیدرولیکی فوق‌الذکر می توان معادله مومنتم را در پای سقوط به کار گرفت .

    از سرریز های ریزشی آزاد ، که در محدوده وسیعی از عمق پایاب بتواند مؤثر باشند ، می‌توان در سدهای خاکی استفاده کرد . این سرریز از یک دیواره مستقیم مجهز به لبریز تشکیل شده که در قسمت بالای یک فلوم با مقطع مستطیلی کار گذاشته شده است .کف بند افقی آن بر رقوم کف رودخانه منطبق است و یا پایین تر از آن قرار می گیرد .

  • فهرست و منابع پاورپوینت سرریز های سد و انواع آن و ...

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    مجله علوم کشاورزی ایران

    (٨١٩-٨٢٤) جلد ٣٦ ، شماره ٤، سال ١٣٨٤

    تورج هنر

    محمود جوان

    علیرضا کشاورزی

    از  اینترنتhttp://treatmentprocesses.blogfa.com/post-1003.aspx

     

پاورپوینت درسی سد, پاورپوینت درسی سرريز هاي ريزشي, پاورپوینت درسی سرریز, پاورپوینت درسی سرریز های سد, پاورپوینت درسی فرسايش ناپذيري مواد بستر, پاورپوینت دانشگاهی سد, پاورپوینت دانشگاهی سرريز هاي ريزشي, پاورپوینت دانشگاهی سرریز, پاورپوینت دانشگاهی سرریز های سد, پاورپوینت دانشگاهی فرسايش ناپذيري مواد بستر, پاورپوینت پایان نامه سد, پاورپوینت پایان نامه سرريز هاي ريزشي, پاورپوینت پایان نامه سرریز, پاورپوینت پایان نامه سرریز های سد, پاورپوینت پایان نامه فرسايش ناپذيري مواد بستر, دانلود پاورپوینت سد, دانلود پاورپوینت سرريز هاي ريزشي, دانلود پاورپوینت سرریز, دانلود پاورپوینت سرریز های سد, دانلود پاورپوینت فرسايش ناپذيري مواد بستر, دانلود نمونه پاورپوینت سد, دانلود نمونه پاورپوینت سرريز هاي ريزشي, دانلود نمونه پاورپوینت سرریز, دانلود نمونه پاورپوینت سرریز های سد, دانلود نمونه پاورپوینت فرسايش ناپذيري مواد بستر, پاورپوینت آماده درسی سد, پاورپوینت آماده درسی سرريز هاي ريزشي, پاورپوینت آماده درسی سرریز, پاورپوینت آماده درسی سرریز های سد, پاورپوینت آماده درسی فرسايش ناپذيري مواد بستر, پاورپوینت آماده دانشگاهی سد, پاورپوینت آماده دانشگاهی سرريز هاي ريزشي, پاورپوینت آماده دانشگاهی سرریز, پاورپوینت آماده دانشگاهی سرریز های سد, پاورپوینت آماده دانشگاهی فرسايش ناپذيري مواد بستر, دانلود قالب پاورپوینت سد, دانلود قالب پاورپوینت سرريز هاي ريزشي, دانلود قالب پاورپوینت سرریز, دانلود قالب پاورپوینت سرریز های سد, دانلود قالب پاورپوینت فرسايش ناپذيري مواد بستر

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان