کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت روش تدریس (سخنرانی)

دانشگاهی
1390
23
پاورپوینت
293 KB
1926
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت روش تدریس (سخنرانی)

    ***2

    درس معلم ار بود زمزمه محبتی            جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را

    (نظیری نیشابوری)

    در میان مجموعه فعالیت‌هایی که برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان انجام می‌شود، بیشترین سهم به تدریس معلم در کلاس درس اختصاص می‌یابد، تدریس را می‌توان به فعالیت‌های دوجانبه‌ای که بین معلم و شاگردان جریان دارد و هدفش یادگیری است تعریف کرد، برای این که تأثیر معلم به هنگام تدریس و سایر فعالیت‌‌های تربیتی بر شاگردان بیشتر شود باید به دو عامل مسلط باشد یکی روش تدریس و دیگری موضوعی که می‌خواهد تدریس کند. ما در این تحقیق به یکی از روش‌های تدریس معلم که سخنرانی است اشاره کرده و معایب و محاسن آن‌ها را بیان می‌کنیم.

     

    ***4

    تعریف فن

    راه به کارگیری مهارت‌های اساسی یا روش انجام ماهرانه کاری را گویند.

    روش‌های تدریس به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند.

    روش‌هایی که در گذشته دور به کار می‌رفته‌اند «روش‌های تاریخی» و روش‌هایی که متکی بر یافته‌های روانشناسی و علوم تربیتی می‌باشد «روش‌های نوین» نامیده می‌شوند.

    در اینجا مد نظر ما همان روش‌های نوین است که از این روش‌ها ما روش سخنرانی را انتخاب کرده و توضیحاتی در این زمینه ارائه می‌دهیم.

     

    ***5
    روش سخنرانی

    در روش سخنرانی از بیان شفاهی برای توضیح و تفهیم مطالب استفاده می‌شود.

     

    ***6
    ویژگی‌های روش سخنرانی

    در روش سخنرانی معلم کم و بیش بدون وقفه در کلاس صحبت می‌کند. شاگردان به سخنان معلم گوش می‌دهند. یادداشت برمی‌دارند و سپس درباره سخنان معلم می‌اندیشند ولی با او گفتگو نمی‌کنند در نهایت ممکن است بین معلم و شاگردان چند سؤال و جواب رد و بدل شود اما این سؤال‌ها و پاسخ‌ها برای روشن شدن منظور است و جنبه بحث و تبادل نظر ندارد، اغلب سخنرانی‌های دانشگاهی و بسیاری از درس‌های دوره دبیرستان از این نوع هستند. این نوع سخنرانی‌ها را می‌توان به مطالب و سخنانی که از طریق رادیو و تلویزیون ایراد می‌شوند تشبیه کرد.

     

  • فهرست و منابع پاورپوینت روش تدریس (سخنرانی)

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    1- محدثی، جواد، روش‌ها، قم، نشر معروف، آذر 1382

    2- صفوی، امان‌الله، کلیات روش‌ها و فنون تدریس، تهران، نشر معاصر، 1378

    3-امام خمینی (ره) جهاداکبر یا مبارزه بانفس، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، ص 25و26 .

کلمات کلیدی:   -
پاورپوینت درسی روش تدریس, پاورپوینت درسی سخنرانی, پاورپوینت دانشگاهی روش تدریس, پاورپوینت دانشگاهی سخنرانی, پاورپوینت پایان نامه روش تدریس, پاورپوینت پایان نامه سخنرانی, دانلود پاورپوینت روش تدریس, دانلود پاورپوینت سخنرانی, دانلود نمونه پاورپوینت روش تدریس, دانلود نمونه پاورپوینت سخنرانی, پاورپوینت آماده درسی روش تدریس, پاورپوینت آماده درسی سخنرانی, پاورپوینت آماده دانشگاهی روش تدریس, پاورپوینت آماده دانشگاهی سخنرانی, دانلود قالب پاورپوینت روش تدریس, دانلود قالب پاورپوینت سخنرانی

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان