کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت سوره نور

دانشگاهی
مشخص نشده
98
پاورپوینت
8 MB
1943
قیمت: ۲۹,۴۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت سوره نور

    ***3

    حدیث امام صادق(ع)

    اموال خود را از تلف و دامان خود را از ننگ بی عفتی حفظ کنید بوسیله تلاوت سوره نور و زنانتان را در پرتو دستوراتش از انحرافات مصون دارید که هرکسی قرائت این سوره را در هر شبانه روز ادامه دهد احدی از خانواده او هرگز تا پایان عمر گرفتار عمل منافی عفت نخواهند شد.

     

    ***5

    چکیده:

        مجازات زن و مرد زناکار هر یک صد تازیانه که باید گروهی از مومنان مجازات آنها را مشاهده کنند. ازدواج مرد زناکار جز با زن زناکار و یا مشرک و همچنین زن زناکار جز با مرد زناکار یا مشرک  و این کار بر مومنان تحریم شده است.

        کسانی که زنان پاکدامن را متهم می‌کنند سپس چهار شاهد (بر ادعای خود) می‌آورند آنها را هشتاد تازیانه بزنید- شهادت آنها هرگز قبول نیست- آنها فاسقانند. کسانی که همسران خود را متهم (به عمل منافی عفت) می‌کنند و گواهانی جز خودشان ندارند هر یک از آنها باید چهار مرتبه به نام خدا شهادت دهد و در پنجمین بار بگوید لعنت خدا بر او باد اگر از دروغگویان باشد. زنان خبیث و ناپاک ازآن مردان خبیث و ناپاکند و مردان ناپاک نیز تعلق به زنان ناپاک دارند (سنخیت در پاکی و آلودگی جنس)

    به زنان با ایمان بگو چشمهای خود را (از نگاه هوس آلود) فرو گیرد دامان خویش را حفظ کنند- زینت خود را جز آن مقدار که ظاهر است آشکار ننمایند. خداوند نور آسمانها و زمین است. کسانیکه کافر شدند اعمالشان همچون سرابی است در یک کویر تشنه. کودکانی که به حد بلوغ نرسیده‌اند در سه وقت (قبل از نماز فجر- در نیمروز- بعد از نماز عشاء) اجازه بگیرد اما بعد از این سه وقت گناهی بر شما و بر آنها نیست. هنگامی که اطفال شما به سن بلوغ رسیدند باید اجازه بگیرند.

    کلمات کلیدی: نور، فحشا، فوز، تحیّت، فلاح، یغضوا

     

    ***6

    مقدمه

    محتوای سوره نور

    سوره پاکدامنی و عفت و مبارزه با آلودگی های جنسی

    1- بیان مجازات شداید زن و مرد زناکار است.

    2- راههای پیشگیری از آلودگی‌های جنسی، مساله نهی از چشم چرانی مردان نسبت به زنان و زنان نسبت به مردان و موضوع حجاب و ازدواج سهل.

    3- آداب معاشرت و اصول تربیت فرزندان نسبت به پدران و مادران (وارد شدن فرزندان با اجازه پدر و مادر)

     

    ***8

    سُورَه ٌ أَنزَلْنَاهَا وَفَرَضْنَاهَا وَأَنزَلْنَا فِیهَا آیَاتٍ بَیِّنَاتٍ لَّعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ (1)

    (این) سوره‏اى است که آن را فرو فرستادیم، و (عمل به آن را) واجب نمودیم، و در آن آیات روشنى نازل کردیم، شاید شما متذکر شوید!

     

    ***9 

     در حدیث جالبی از پیامبر (ص):

    «روز قیامت بعضی از زمامداران را که یک تازیانه از حد الهی کم کرده اند در صحنه محشر می‌آورند وبه گفته می‌شود چرا چنین کردی؟می‌گوید:برای رحمت به بندگان تو!پروردگار به او می‌گوید آیا تو نسبت به آنها از من مهربانتر بودی؟!و دستور داده می‌شود او را به آتش بیفکنید!دیگری را می‌آورند که یک تازیانه بر حدالهی افزوده، به او گفته می‌شود: چرا چنین کردی؟ در پاسخ می‌گوید: تا بندگان از معصیت تو خوداری کنند! خداوند می‌فرماید: تو ار من آگاهترو حکیم تر بودی؟! سپس دستور داده می‌شود او را هم به آتش دوزخ ببرند.»

     

    ***10

    الزَّانِیَه ُ وَالزَّانِی فَاجْلِدُوا کُلَّ وَاحِدٍ مِّنْهُمَا مِئَه َ جَلْدَه ٍ وَلَا تَأْخُذْکُم بِهِمَا رَأْفَه ٌ فِی دِینِ اللَّهِ إِن کُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَلْیَشْهَدْ عَذَابَهُمَا طَائِفَه ٌ مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ (2)

    هر یک از زن و مرد زناکار را صد تازیانه بزنید; و نباید رافت (و محبت کاذب) نسبت به آن دو شما را از اجراى حکم الهى مانع شود، اگر به خدا و روز جزا ایمان دارید! و باید گروهى از مؤمنان مجازاتشان را مشاهده کنند!

     

    ***11

    الزَّانِی لَا یَنکِحُ إلَّا زَانِیَه ً أَوْ مُشْرِکَه ً وَالزَّانِیَه ُ لَا یَنکِحُهَا إِلَّا زَانٍ أَوْ مُشْرِکٌ وَحُرِّمَ ذَلِکَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ (3)

    مرد زناکار جز با زن زناکار یا مشرک ازدواج نمى‏کند; و زن زناکار را، جز مرد زناکار یا مشرک، به ازدواج خود درنمى‏آورد; و این کار بر مؤمنان حرام شده است!

     

    ***12

    در حدیثی از امام باقر و امام صادق آمده:

    مسلمانان را از ازدواج با آنها ئنهی کرد، و هم اکنون نیز مردئم مشمول این حکمند هرکس مشهور به این عمل شود و حد الهی به او جاری گردد با او ازدواج نکنید تا توبه اش ثابت شود.

     در حدیثی از پیامبر:

    «شخص زناکار به هنگامی که مراتکب این عمل می‌شود، مؤمن نیست، وهمچنین سارق به هنگامی که مشغول دزدی است ایمان ندارد، چرا که به هنگام ارتکاب این عمل، ایمان را از او بیرون می‌آورند همان گونه که پیراهن را از تن » 

  • فهرست و منابع پاورپوینت سوره نور

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    تفسیر اثنی عشیری تالیف اقل العباد حسین بن احمد الشینی الشاه عبدالعظیمی چاپ فراهانی 1378- جلد نهم.

    تفسیر نمونه- جلد 14- مولف استاد ناصر مکارم شیرازی و همکاران- تاریخ انتشار 1374ه.ق- چاپخانه مدرسه امیرالمومنین(ع)- ناشر دارالکتب الاسلامیه- تهران- بازار سلطانی.

    تفسیر المیزان- تالیف استاد علامه سید محمد حسین طباطبائی- ترجمه سید محمد باقر موسوی همدانی. 

پاورپوینت درسی ازدواج, پاورپوینت درسی پاكدامني, پاورپوینت درسی تفسیر سوره نور, پاورپوینت درسی سوره پاكدامني و عفت, پاورپوینت درسی سوره نور, پاورپوینت درسی مجازات زن و مرد زناكا, پاورپوینت درسی محتواي سوره نور, پاورپوینت دانشگاهی ازدواج, پاورپوینت دانشگاهی پاكدامني, پاورپوینت دانشگاهی تفسیر سوره نور, پاورپوینت دانشگاهی سوره پاكدامني و عفت, پاورپوینت دانشگاهی سوره نور, پاورپوینت دانشگاهی مجازات زن و مرد زناكا, پاورپوینت دانشگاهی محتواي سوره نور, پاورپوینت پایان نامه ازدواج, پاورپوینت پایان نامه پاكدامني, پاورپوینت پایان نامه تفسیر سوره نور, پاورپوینت پایان نامه سوره پاكدامني و عفت, پاورپوینت پایان نامه سوره نور, پاورپوینت پایان نامه مجازات زن و مرد زناكا, پاورپوینت پایان نامه محتواي سوره نور, دانلود پاورپوینت ازدواج, دانلود پاورپوینت پاكدامني, دانلود پاورپوینت تفسیر سوره نور, دانلود پاورپوینت سوره پاكدامني و عفت, دانلود پاورپوینت سوره نور, دانلود پاورپوینت مجازات زن و مرد زناكا, دانلود پاورپوینت محتواي سوره نور, دانلود نمونه پاورپوینت ازدواج, دانلود نمونه پاورپوینت پاكدامني, دانلود نمونه پاورپوینت تفسیر سوره نور, دانلود نمونه پاورپوینت سوره پاكدامني و عفت, دانلود نمونه پاورپوینت سوره نور, دانلود نمونه پاورپوینت مجازات زن و مرد زناكا, دانلود نمونه پاورپوینت محتواي سوره نور, پاورپوینت آماده درسی ازدواج, پاورپوینت آماده درسی پاكدامني, پاورپوینت آماده درسی تفسیر سوره نور, پاورپوینت آماده درسی سوره پاكدامني و عفت, پاورپوینت آماده درسی سوره نور, پاورپوینت آماده درسی مجازات زن و مرد زناكا, پاورپوینت آماده درسی محتواي سوره نور, پاورپوینت آماده دانشگاهی ازدواج, پاورپوینت آماده دانشگاهی پاكدامني, پاورپوینت آماده دانشگاهی تفسیر سوره نور, پاورپوینت آماده دانشگاهی سوره پاكدامني و عفت, پاورپوینت آماده دانشگاهی سوره نور, پاورپوینت آماده دانشگاهی مجازات زن و مرد زناكا, پاورپوینت آماده دانشگاهی محتواي سوره نور, دانلود قالب پاورپوینت ازدواج, دانلود قالب پاورپوینت پاكدامني, دانلود قالب پاورپوینت تفسیر سوره نور, دانلود قالب پاورپوینت سوره پاكدامني و عفت, دانلود قالب پاورپوینت سوره نور, دانلود قالب پاورپوینت مجازات زن و مرد زناكا, دانلود قالب پاورپوینت محتواي سوره نور

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان