کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت گشتالت درمانی

دانشگاهی
مشخص نشده
15
پاورپوینت
2 MB
2174
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت گشتالت درمانی

    ***2

    آنچه به­ نام گشتالت ­درمانی معروف شده است، سازماندهی جدیدی است از افکاری که از دوران‌های گذشته در زمینه­ های مختلف وجود داشته است. گرچه فریتز پرلز به منزله­ی موسس و نشردهنده­ی مکتب گشتالت‌درمانی شناخته شده است، ولی خود او ظاهرا به این قضاوت اعتراض دارد و می­گوید: "اغلب مرا موسس و به وجودآورنده­ی گشتالت­درمانی نامیده­اند. این قضاوت بی­معنی است. اگر مرا یابنده­ی گشتالت­درمانی بنامند و یا کسی بدانند که آن را دومرتبه بازیافته است، صحیح‌تر خواهد بود. گشتالت، به قدمت و پیری جهان است." 

     

    ***3

     

    مفاهیم اساسی گشتالت‌درمانی

    1. نظریه­ ی شخصیت

      پرلز، انسان را موجودی وحدت‌یافته، خودنظم، کل­نگر، وابسته به محیط و تجربه­گر می­انگارد که شخصیتی با ابعاد اجتماعی، روانی – جسمانی و روحی دارد. این سه بعد، به هنگام تولد، به‌طور بالقوه در فرد وجود دارند و در امتداد یک پیوستار قرار می­گیرند.

       مرحله­ی اجتماعی، که به فاصله­ی بسیار کمی پس از تولد آغاز می­شود، به وسیله آگاهی و توجه به دیگران خصوصا به والدین، مشخص می­شود. البته جنبه جسمانی نیز در این مرحله وجود دارد ولی بدون آگاهی و شعور انجام می‌پذیرد. در خلال مدت زمانی که تعامل با دیگران ضرورت می­یابد و مرحله­ی اجتماعی نامیده می­شود، کودک به ارتباط با دیگران اقدام می­کند. سطح اول بدان دلیل مرحله­ی اجتماعی نامیده می­شود که در آن به ارتباط با دیگران شدیدا احساس نیاز می­شود. در این مرحله، دیگران باید به منزله منبع و مرجع مورد استفاده قرار گیرند.

     

    ***4

    مرحله­ ی بعدی، یعنی مرحله­ی جسمانی – روانی، به وسیله آگاهی فرد از خصوصیات شخصی خودش مشخص می­شود. در این مرحله، کودک به عوامل جهان خارج با معیارهای گسترده­تر روانی پاسخ می­دهد و این پاسخ با آگاهی و وجه تمایز بیشتری همراه است. در خلال این مرحله است که اکثریت مردم اوقات زیادی از زندگیشان را به مفهوم­سازی و ایجاد ارتباط با عوامل مادی و مکانیکی سپری می­کنند.

    در آخرین مرحله­ی آگاهی، انسان از وجود مادیش فراتر رفته، هستی خویش را به طریق دیگری تجربه می­کند و آگاهیش تغییر می­یابد. برای مثال، از حالت احساس حسی به آن چیزی که احساس ماوراء حسی نامیده می­شود، تغییر جهت می‌دهد. مرحله سوم دارای منبع درونی و قائم به ذات است و پس از تشکیل، به صورت ارتباطی با اولوهیت درمی‌آید.

     

     

    ***5

    در نظریه­ی شخصیت از دیدگاه گشتالتی، گفته می­شود که آدمی به دلیل کوشش و تقلای مداوم خود در جهت تعادل حیاتی، انگیخته می­شود. این‌گونه تلاش و کوشش برای ایجاد تعادل حیاتی، دارای اساس و پایه غریزی است و معنی آن این است که این تعادل و توازن در نتیجه­ی نواخت طبیعی و خودگردان موجود زنده یا جاندار – در بین حالت‌های تعادل و عدم تعادل یا توازن – به جریان افتد. اصل تعادل حیاتی، موجب پیدایی ساخت ادراک‌های فرد و به نظم درآوردن این ادراک‌ها می­گردد. این ادراک‌ها نیز به نوبه خود به صورت تجربه­ی اصلی ادراک شکل در مقابل یک زمینه، سازمان داده می­شوند.

    وقتی شخص یک نیاز مثل گرسنگی یا تشنگی را احساس می­کند، گفته می­شود که جاندار در حالت عدم موازنه قرار گرفته است. ضمنا همگامی تعادل و توازن مجدد برقرار می­شود که شخص بتواند چیزی را از محیط جذب کرده و نیاز خود را برآورده سازد. 

  • فهرست و منابع پاورپوینت گشتالت درمانی

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

پاورپوینت درسی دیدگاه گشتالتی, پاورپوینت درسی فریتز پرلز, پاورپوینت درسی گشتالت, پاورپوینت درسی گشتالت ­درمانی, پاورپوینت درسی نظریه­ ی شخصیت, پاورپوینت دانشگاهی دیدگاه گشتالتی, پاورپوینت دانشگاهی فریتز پرلز, پاورپوینت دانشگاهی گشتالت, پاورپوینت دانشگاهی گشتالت ­درمانی, پاورپوینت دانشگاهی نظریه­ ی شخصیت, پاورپوینت پایان نامه دیدگاه گشتالتی, پاورپوینت پایان نامه فریتز پرلز, پاورپوینت پایان نامه گشتالت, پاورپوینت پایان نامه گشتالت ­درمانی, پاورپوینت پایان نامه نظریه­ ی شخصیت, دانلود پاورپوینت دیدگاه گشتالتی, دانلود پاورپوینت فریتز پرلز, دانلود پاورپوینت گشتالت, دانلود پاورپوینت گشتالت ­درمانی, دانلود پاورپوینت نظریه­ ی شخصیت, دانلود نمونه پاورپوینت دیدگاه گشتالتی, دانلود نمونه پاورپوینت فریتز پرلز, دانلود نمونه پاورپوینت گشتالت, دانلود نمونه پاورپوینت گشتالت ­درمانی, دانلود نمونه پاورپوینت نظریه­ ی شخصیت, پاورپوینت آماده درسی دیدگاه گشتالتی, پاورپوینت آماده درسی فریتز پرلز, پاورپوینت آماده درسی گشتالت, پاورپوینت آماده درسی گشتالت ­درمانی, پاورپوینت آماده درسی نظریه­ ی شخصیت, پاورپوینت آماده دانشگاهی دیدگاه گشتالتی, پاورپوینت آماده دانشگاهی فریتز پرلز, پاورپوینت آماده دانشگاهی گشتالت, پاورپوینت آماده دانشگاهی گشتالت ­درمانی, پاورپوینت آماده دانشگاهی نظریه­ ی شخصیت, دانلود قالب پاورپوینت دیدگاه گشتالتی, دانلود قالب پاورپوینت فریتز پرلز, دانلود قالب پاورپوینت گشتالت, دانلود قالب پاورپوینت گشتالت ­درمانی, دانلود قالب پاورپوینت نظریه­ ی شخصیت

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان