کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت پایان نامه مقایسه سبک های هویت و مهارت های اجتماعی در دانش آموزان دختر دبیرستانی نابینا و ناشنوای شهر اردبیل

مشخص نشده
مشخص نشده
30
پاورپوینت
7 MB
235
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت پایان نامه مقایسه سبک های هویت و مهارت های اجتماعی در دانش آموزان دختر دبیرستانی نابینا و ناشنوای شهر اردبیل

    پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی

     

    ***3

    بیان مسئله

    رفتارهای اجتماعی بر تمامی جنبه های زندگی کودکان و نوجوانان سایه می افکند و بر سازگاری و شادکامی بعدی آنها تأثیر میگذارد. توانایی فرد از نظر کنار آمدن با دیگران و انجام رفتارهای اجتماعی مطلوب، میزان محبوبیت او را میان همسالان و نزد معلمان، والدین ودیگر  بزرگسالان مشخص میکند. میزان توانایی فرد در مهارتهای اجتماعی به طور مستقیم به رشد اجتماعی فرد و کمیت و کیفیت رفتارهای اجتماعی مطلوبی که از؛ خود نشان میدهد، مربوط می شود (متسون ،1384). نقص شنوایی و بینایی از مهمترین نقایص حسی هستند که فرآیند اجتماعی شدن را تحت تأثیر قرار می دهند. اهمیت شنوایی در حدی است که اگر میزان ناشنوایی چندان هم شدید نباشد، باز می تواند در همه جنبه های رشد زبان تأثیر بسزایی داشته باشد. گروه نسبتاً بزرگی از مربیان افراد ناشنوا معتقدند که تعداد زیادی از مسائلی که در زمینه روابط اجتماعی برای ناشنوایان به وجود می آید در اصل معلول نقایصی است که در تکلم آنان وجود دارد. 

     

    ***4

    کودک ناشنوا به طریقی با کودک عادی متفاوت است. چنین کودکانی از لحاظ تفکر، دیدن، شنیدن،اجتماعی شدن حرکات و به ویژه صحبت کردن تفاوتهای زیادی با کودک عادی دارند؛ اما تعداد زیادی از این کودکان در بیشتر جنبه ها به جای این که متفاوت باشند، معمولی و بهنجارهستند (کاکاوند،1385). اسبلیو گوارا (2013) مهارت اجتماعی را مترادف با سازگاری اجتماعی میدانند از نظر آنها مهارت اجتماعی عبارت است از توانایی ایجاد ارتباط متقابل با دیگران در زمینه ی خاص اجتماعی به -طوری که در عرف جامعه قابل قبول و ارزشمند باشد. فقدان مهارت های اجتماعی کافی میان افراد دارای آسیب بینایی و شنوایی ممکن است مشکلات زیادی از قبیل انزوای اجتماعی، افسر دگی، مشکلات روانی -اجتماعی متعدد و. . . را بهوجود آورد. در نتیجه برای این افراد که از مهارت های اجتماعی ضعیفی برخوردارند آموزش صحیح به منظور کمک به بهبود مهارت ها به نحوی که بتوانند از تعاملات اجتماعی لذت ببرند و نسبت به خود احساس خوبی داشته باشند،  الزامی به نظر میرسد(گلدستین ،2004). یکی از مسائلی که به نحوی تاثیر پذیر از مهارت اجتماعی است سبک های هویت خواهد بود.  اریکسون هویت را به عنوان پیشرفت مهم شخصیت و گامی مهم به سمت تبدیل شدن به بزرگسال ثمربخش و خوشحال، تشخیص داد و تعارض روان شناختی نوجوانی را هویت در برابر سر درگمی نقش نامید. نتایج موفقیت آمیز مراحل قبلی، زمینه را برای حل مثبت این تعارض آماده می کنند(برک ،2008) 

     

    ***5

    —اریکسون یک تئوری رشد در طول عمر پیشنهاد کرده که شامل هشت مرحله است، هر مرحله با یک ناسازگاری مرکزی مشخص شده و افراد نیاز به برخورد کردن با ناسازگاری دارند(اریکسون ،1968). احساس هویت به عنوان مهم ترین رویداد مرحله ی نوجوانی متأثر از همانندسازی با والدین است. نحوه ی رفتار والدین با عنایت به نگرشی که در فرزندان خود به وجود می آورند، در هویت آن ها تأثیر خواهد داشت (اریکسون،1968). ریچ و شاختر  (2011) نیز بر نقش مهم مدرسه و معلم در هویت یابی دختران دبیرستانی تأکید می کنند. در دوره ی نوجوانی، افراد به رفاقت و دوستی با همسالان خود، اهمیت زیادی می دهند و از مصاحبت با آنها، حتّی در بعضی موارد از مصاحبت با خانواده هم بیشتر لذّت می برند(حسینی،1385) مواجهه ی نوجوانان با عقاید و ارز شها، از طریق تعامل با انواع همسالان گسترش می یابد. دوستان صمیمی با حمایت کردن عاطفی از همدیگر و تأمین الگوهای نقش تشکیل هویت، در کاوش گزینه ها به یکدیگر کمک می کنند(برک،2008). از طرف دیگر تحول و پیشرفت هویت باعث کم شدن فشار همسالان در نوجوانان می شود(ریک ،2011). بنابراین محقق در پی پاسخ به این سوال است که آیا سبک های هویت و مهارت های اجتماعی در دانش آموزان دختر دبیرستانی نابینا و نا شنوا متفاوت است؟

     

    ***6

    اهمیت و ضرورت پژوهش
    نابینایی و ناشنوایی می تواند اختلالات روانی و مشکلات اجتماعی ، خانوادگی به همراه داشته باشد و برای فرد ، جامعه و خانواده مشکلات بسیاری به وجود آورد بنابراین لزوم آموزش مهارت های اجتماعی و بررسی میزان تأثیر این مهارت بر بهبود عملکرد این افراد به وضوح احساس می شود. مطالعه در زمینه رفتارهای اجتماعی و انطباقی کودکان نابینا در ایران قلیل است. به منظور شناخت مشکلات سازگاری و کمک به پیشرفت رفتارهای انطباقی کودکان نابینای ایرانی پژوهش مذکور در زمینه تشخیص مهارتهای اجتماعی نابینایان ضروری است. در این راستا هدف پژوهش بررسی مهارت اجتماعی و مشکلات رفتاری کودکان نابینای مشغول به تحصیل در مقطع ابتدایی با استفاده از مقیاس روش درجه بندی مهارت اجتماعی و تعیین خصوصیات روان سنجی این مقیاس برای استفاده های تشخیصی و درمانی کودکان نابینا در زمینه مهارتهای اجتماعی است.

     

  • فهرست و منابع پاورپوینت پایان نامه مقایسه سبک های هویت و مهارت های اجتماعی در دانش آموزان دختر دبیرستانی نابینا و ناشنوای شهر اردبیل

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پروپوزال در مورد رفتارهای اجتماعی, پروپوزال در مورد روان شناسی بالینی, پروپوزال در مورد سبک های هویت, پروپوزال در مورد مهارت های اجتماعی, پروپوزال در مورد هویت, گزارش سمینار در مورد رفتارهای اجتماعی, گزارش سمینار در مورد روان شناسی بالینی, گزارش سمینار در مورد سبک های هویت, گزارش سمینار در مورد مهارت های اجتماعی, گزارش سمینار در مورد هویت, تز دکترا در مورد رفتارهای اجتماعی, تز دکترا در مورد روان شناسی بالینی, تز دکترا در مورد سبک های هویت, تز دکترا در مورد مهارت های اجتماعی, تز دکترا در مورد هویت, رساله در مورد رفتارهای اجتماعی, رساله در مورد روان شناسی بالینی, رساله در مورد سبک های هویت, رساله در مورد مهارت های اجتماعی, رساله در مورد هویت, پایان نامه در مورد رفتارهای اجتماعی, پایان نامه در مورد روان شناسی بالینی, پایان نامه در مورد سبک های هویت, پایان نامه در مورد مهارت های اجتماعی, پایان نامه در مورد هویت, تحقیق درباره رفتارهای اجتماعی, تحقیق درباره روان شناسی بالینی, تحقیق درباره سبک های هویت, تحقیق درباره مهارت های اجتماعی, تحقیق درباره هویت, مقاله درباره رفتارهای اجتماعی, مقاله درباره روان شناسی بالینی, مقاله درباره سبک های هویت, مقاله درباره مهارت های اجتماعی, مقاله درباره هویت, پروژه دانشجویی در مورد رفتارهای اجتماعی, پروژه دانشجویی در مورد روان شناسی بالینی, پروژه دانشجویی در مورد سبک های هویت, پروژه دانشجویی در مورد مهارت های اجتماعی, پروژه دانشجویی در مورد هویت, تحقیق دانشجویی در مورد رفتارهای اجتماعی, تحقیق دانشجویی در مورد روان شناسی بالینی, تحقیق دانشجویی در مورد سبک های هویت, تحقیق دانشجویی در مورد مهارت های اجتماعی, تحقیق دانشجویی در مورد هویت, مقاله دانشجویی در مورد رفتارهای اجتماعی, مقاله دانشجویی در مورد روان شناسی بالینی, مقاله دانشجویی در مورد سبک های هویت, مقاله دانشجویی در مورد مهارت های اجتماعی, مقاله دانشجویی در مورد هویت, روش تحقیق در مورد رفتارهای اجتماعی, روش تحقیق در مورد روان شناسی بالینی, روش تحقیق در مورد سبک های هویت, روش تحقیق در مورد مهارت های اجتماعی, روش تحقیق در مورد هویت

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان