کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت روانشناسی تربیتی

دانشگاهی
مشخص نشده
271
پاورپوینت
3 MB
459
قیمت: ۳۹,۹۵۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت روانشناسی تربیتی

    ***2

    روان‏شناسى تربیتى یا روان‏شناسى پرورشى شاخه‏اى از علم روان‏شناسى است که یافته‏هاى این علم را در خدمت معلمان قرار مى‏دهد. روان‏شناسى، علم مطالعه اعمال و اندیشه‏هاى افراد است؛ روان‏شناسى تربیتى علم مطالعه اعمال و اندیشه‏هاى افراد در ارتباط با مسائل آموزش و پرورش است. 

     

    ***3

    روان‏شناسى تربیتى بیش از هر چیز دیگر معلمان را با ماهیت یادگیرى دانش‏آموزان آشنا مى‏کند و روشها و فنون مؤثر هدایت یادگیرى، یعنى آموزش، را در اختیار آنان مى‏گذارد. دلیل تأکید زیاد روان‏شناسى تربیتى بر یادگیرى و آموزش این است که این دو جریان هسته اصلى فعالیتهاى معلمان و مدارس را تشکیل مى‏دهند

     

    ***4

    تعریف آموزش

     آموزش کار اصلى معلم است. آموزش، به فعالیتهاى از پیش طرح‏ریزى شده‏اى گفته مى‏شود که‏ با هدف ایجاد یادگیرى در دانش‏آموزان یا دانشجویان بین معلم و یک یا چند دانش‏آموز به صورت کنش متقابل یا رابطه دو جانبه انجام مى‏شود.

     

    ***5

    لذا ویژگى مهم و امتیاز عمده آموزش رو در روى کلاسى همین کنش متقابل آن است. با این حال، آموزش، تنها به آموزش کلاسى محدود نمى‏شود و سایر شیوه‏هاى آموزشى از جمله آموزش رادیویى، آموزش تلویزیونى، آموزش از روى کتاب، یا آموزش مکاتبه‏اى نیز در ردیف فعالیتهاى آموزشى قرار دارند.

     

    ***6

    منظور ما از آموزش همان آموزش رو در روى کلاسى است که متداولترین و مؤثرترین شیوه آموزشى در سراسر جهان است.

     

    ***8

    منابع انتخاب هدفهای آموزشی

    تهیه و تدوین هدفهاى آموزشى اولین مرحله از مراحل فعالیتهاى آموزشى معلم است. در این مرحله است که معلم تصمیم مى‏گیرد چه درس بدهد و در نتیجه آموزش، از دانش‏آموزان خود چه انتظاراتى داشته باشد. 

     

    ***9

    فصل دوم: تهیه و تدوین هدفهای آموزشی   

    هنگام انتخاب هر هدف آموزشى، معلم باید پرسشهاى زیر را مورد توجه قرار دهد:

    چرا دانش‏آموزان باید به هدف مورد نظر برسند؟

    آیا دانش‏آموزان آمادگى کافى براى رسیدن به هدف مورد مورد نظر را دارند؟

    آیا امکانات آموزشى، چنان هستند که دستیابى دانش‏آموزان را به هدف آموزشى تضمین کنند؟

     

    ***10

    طرح هفت مرحله ای هدف گزینی 

    یکى از متخصصان آموزش و پرورش به نام رالف تایلر (1970) در کتاب خود به نام اصول ‏رالف‏تایلر. اصول اساسى برنامه‏ریزى تحصیلى، ترجمه تقى‏پور ظهیر (تهران، انتشارات ابوریحان، 1358 اساسى برنامه‏ریزى تحصیلى، براى گزینش هدفهاى آموزشى طرح هفت مرحله‏اى زیر را پیشنهاد کرده است: 

     

    ***12

    فصل دوم: تهیه و تدوین هدفهای آموزشی   

    سه اصل انتخاب هدفهاى کلى عبارت‏اند از: 1. نیازهاى فراگیران 2. نیازهاى جامعه 3. نظر متخصصان موضوعهاى درسى. منظور این است که برنامه‏ریزان و هدف نویسان آموزش و پرورش، هم باید نیازهاى فراگیران را در نظر بگیرند، هم احتیاجات جامعه را تأمین کنند. 

     

    ***13

    هدفهاى انتخاب شده از اصول سه گانه بالا، هدفهایى کلى و موقتى هستند که باید از دو صافى فلسفه آموزش و پرورش و روان‏شناسى پرورشى و یادگیرى بگذرند تا به صورت هدفهاى قطعى قابل تجزیه و تبدیل به هدفهاى دقیق آموزشى در آیند.

     

  • فهرست و منابع پاورپوینت روانشناسی تربیتی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پاورپوینت درسی روان شناسی تربیتی, پاورپوینت درسی روانشناسی, پاورپوینت درسی روانشناسی تربیتی, پاورپوینت دانشگاهی روان شناسی تربیتی, پاورپوینت دانشگاهی روانشناسی, پاورپوینت دانشگاهی روانشناسی تربیتی, پاورپوینت پایان نامه روان شناسی تربیتی, پاورپوینت پایان نامه روانشناسی, پاورپوینت پایان نامه روانشناسی تربیتی, دانلود پاورپوینت روان شناسی تربیتی, دانلود پاورپوینت روانشناسی, دانلود پاورپوینت روانشناسی تربیتی, دانلود نمونه پاورپوینت روان شناسی تربیتی, دانلود نمونه پاورپوینت روانشناسی, دانلود نمونه پاورپوینت روانشناسی تربیتی, پاورپوینت آماده درسی روان شناسی تربیتی, پاورپوینت آماده درسی روانشناسی, پاورپوینت آماده درسی روانشناسی تربیتی, پاورپوینت آماده دانشگاهی روان شناسی تربیتی, پاورپوینت آماده دانشگاهی روانشناسی, پاورپوینت آماده دانشگاهی روانشناسی تربیتی, دانلود قالب پاورپوینت روان شناسی تربیتی, دانلود قالب پاورپوینت روانشناسی, دانلود قالب پاورپوینت روانشناسی تربیتی

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان