کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت تجزیه و تحلیل عضلانی حرکات دست و پا در شنای پروانه

دانشگاهی
مشخص نشده
19
پاورپوینت
1 MB
2212
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت تجزیه و تحلیل عضلانی حرکات دست و پا در شنای پروانه

    ***3

    تجزیه و تحلیل عضلانی حرکات دست و پا در شنا ی پروانه

    حرکت دست در شناى پروانه شامل مراحل زیر مى‌باشد :

    ورود دست به آب (Entry) و کشش دست به بیرون (Out Sweep)

     کشش پایین دست ( Down Sweep)

    کشش داخلی دست (  In Sweep)

    کشش بالایی دست ( Down Sweep)

    حرکت دست در بیرون از آب ( Recovery)

     

    ***4

    تجزیه و تحلیل عضلانی حرکات دست و پا در شنای پروانه

    ورود دست به آب (Entry) و کشش دست به بیرون (Out Sweep)

    این مرحله با ورود دست به آب آغاز مى‌گردد و در واقع ابتداء شروع پیشروى شناگر است. دست در جلوى سر قرار گرفته و فاصله دو دست حدود ۱۵ تا ۲۰ سانتى‌متر از یکدیگر است

    در ناحیه ساعد یک حرکت چرخشى انجام مى‌شود که موجب مى‌گردد کف دست با سطح آب زاویه‌اى در حدود ۴۵ درجه بسازد و مقصود از این زاویه کاهش مقاومت در هنگام ورود دست به آب مى‌باشد. دست‌ها به صورت کشیده و به موازات سطح آب قرار دارند. اکثر مربیان بالا قرارگرفتن آرنج را براى سهولت این کار توصیه مى‌کنند. یعنى وقتى آرنج بالاتر باشد داراى کمى خمیدگى است و ادامه حرکت آسان و سریع‌تر صورت مى‌گیرد (موقعیت کف دست متمایل به بیرون، عقب و پائین است و حالتى توگود دارد) ورود دست هیچ تأثیر در پیشروى ندارد و فقط دست را در شرایطى قرار مى‌دهد که براى کشش مؤثر عمل نماید.

     

    ***5

    تجزیه و تحلیل عضلانی حرکات دست و پا در شنای پروانه

    تجزیه و تحلیل:

    عضله سه‌سر بازویى با انقباض خود موجب کشیده شدن کامل آرنج مى‌گردد. کف دست رو به بیرون قرار دارد و در نتیجه عضله تحت کتفى و گرد بزرگ موجب چرخش داخلى بازو از مفصل شانه مى‌شود. کف دست حالت گودى یا (Cup) مانند دارد که نتیجه انقباض ایزومتریکى عضلات تاکننده سطحى و عمقى مچ دست، تاکننده زند اعلایى مچ دستی، کف دستى طویل مى‌باشد.

    دست‌ها در سطح آب قرار مى‌گیرند که نتیجه انقباض بخش قدامى عضله دلتوئید، بخش ترقوه‌اى سینه‌اى بزرگ و عضله غرابى بازویى است که مسئول فلکشن یا تاشدن مفصل شانه هستند.

     

    ***6

    تجزیه و تحلیل عضلانی حرکات دست و پا در شنای پروانه

    کشش پائین دست (Down Sweep)

    پس از اینکه دست از حد شانه‌ها گذشت شروع به سمت پائین و بیرون رفتن کرده و حرکتى دورانى را طى مى‌کند. آرنج شروع به شکستن کرده و از همین جا حرکت پیش‌برنده آغاز مى‌شود و این نیرو از دست‌ها تأمین مى‌گردد. چرخش کف دست‌ها از بازو کمتر شده (چرخش خارجی) و به عقب متمایل مى‌گردد.

    در این حالت دستها به عمیق ترین نقطه خود رسیده و در این مرحله شتاب حرکتى دستها بیشتر مى گردد و به مرحله بعد مى رسد. 

  • فهرست و منابع پاورپوینت تجزیه و تحلیل عضلانی حرکات دست و پا در شنای پروانه

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پاورپوینت درسی تجزیه و تحلیل عضلانی, پاورپوینت درسی حرکات دست و پا, پاورپوینت درسی حرکات دست و پا در شنا ی پروانه, پاورپوینت درسی شنا ی پروانه, پاورپوینت دانشگاهی تجزیه و تحلیل عضلانی, پاورپوینت دانشگاهی حرکات دست و پا, پاورپوینت دانشگاهی حرکات دست و پا در شنا ی پروانه, پاورپوینت دانشگاهی شنا ی پروانه, پاورپوینت پایان نامه تجزیه و تحلیل عضلانی, پاورپوینت پایان نامه حرکات دست و پا, پاورپوینت پایان نامه حرکات دست و پا در شنا ی پروانه, پاورپوینت پایان نامه شنا ی پروانه, دانلود پاورپوینت تجزیه و تحلیل عضلانی, دانلود پاورپوینت حرکات دست و پا, دانلود پاورپوینت حرکات دست و پا در شنا ی پروانه, دانلود پاورپوینت شنا ی پروانه, دانلود نمونه پاورپوینت تجزیه و تحلیل عضلانی, دانلود نمونه پاورپوینت حرکات دست و پا, دانلود نمونه پاورپوینت حرکات دست و پا در شنا ی پروانه, دانلود نمونه پاورپوینت شنا ی پروانه, پاورپوینت آماده درسی تجزیه و تحلیل عضلانی, پاورپوینت آماده درسی حرکات دست و پا, پاورپوینت آماده درسی حرکات دست و پا در شنا ی پروانه, پاورپوینت آماده درسی شنا ی پروانه, پاورپوینت آماده دانشگاهی تجزیه و تحلیل عضلانی, پاورپوینت آماده دانشگاهی حرکات دست و پا, پاورپوینت آماده دانشگاهی حرکات دست و پا در شنا ی پروانه, پاورپوینت آماده دانشگاهی شنا ی پروانه, دانلود قالب پاورپوینت تجزیه و تحلیل عضلانی, دانلود قالب پاورپوینت حرکات دست و پا, دانلود قالب پاورپوینت حرکات دست و پا در شنا ی پروانه, دانلود قالب پاورپوینت شنا ی پروانه

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان