کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت تاریخچه مدیریت

دانشگاهی
مشخص نشده
64
پاورپوینت
566 KB
2179
قیمت: ۱۹,۲۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت تاریخچه مدیریت

    مربوط به درس: مدیریت کتابخانه

    ***3

    مدیریت در قدیم

     

    ***4

           موضوع دانش مدیریت بخصوص هدایت و رهبری موضوعی است که همراه با زندگی اجتماعی انسان و حتی قبل از آن مطرح بوده است.

     

     

    ***8

    سنگ نوشته ها و سندهای موجود نشان می دهد که در چین باستان،ایران کهن،مصر، یونان و روم مهارتهایی برای ایجاد هماهنگی و رهبری سازمانهای همگانی وجود داشته است.

     

    ***9

            در سده های میانی و هنگامی که اروپا و زیر نفوذ کلیسا و در حال رکود بود، دانشمندان مسلمان ایرانی، هندی، عرب و اسپانیولی بر پایه اصول برابری برادری قوانین نظامی، قضایی، مالی، حکومتی و علمی خوبی تنظیم نمودند.

     

    ***11

    مدیریت در فلسفه 

    افلاطون(348-427ق.م)                          

                نظام اجتماعی مورد توصیه او جامعه ای است که آنرا مدینه فاضله نامیده اند. او در اینجا ویژگیهایی را که یک شهر ایده آل باید داشته باشد توصیف کرده است.

     

    ***12

    وی جامعه را مانند بدن انسان به سه قسمت زیر تقسیم می کند:::::::::::::::::

    :

    1. سر که منظور از آن اداره کنند گان جامعه و زمامداران می باشد. این افراد به منزله ی قوه ی عاقله و اداره کننده کشور هستند.

    2. قلب یا سینه : افلاطون سپاهیان و قوای نظامی را که حافظ امنیت جامعه هستند به سینه تشبیه می کند.

    3. شکم: وی افرادی را که در تهیه ی نیازمندیهای مردم در کشاورزی یا صنعت کار می کنند و  وسایل ادامه حیات مردم را فراهم می آورند به شکم تشبیه می کند.

    تعادل میان این سه جزء همانطور که در انسان موجب سلامتی خواهد بود در اجتماع نیز از اساسی ترین ضروریات است و امکان نیل به عدالت را فراهم می کند.

     

    ***13

            او در مورد مدیریت و رهبری در کتاب پنجم از جمهوریت می گوید: تا زمانی که فیلسوفان شهریار نگردند و یا شهریاران به روح و قدرت فلسفی مجهز نشوند و عظمت سیاسی با شکوه فلسفی در نیا میزد، شهر ها و دولت ها هرگز از پلیدی ها ایمنی نخواهند یافت و تا آن زمان هرگز نوع بشر روی رفاه و آرامش را نخواهد دید.

  • فهرست و منابع پاورپوینت تاریخچه مدیریت

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

           جاسبی، عبدالله. اصول و مبانی مدیریت. بی جا: بی نا، .1370

           تقوی، رضا. نگرشی بر مدیریت اسلامی. تهران: مرکز چاپ و نشر سازمان تبلیغات اسلامی، 1374.

           رضایی نژاد، عبدالله. دانش مدیریت امروز(دستنامه مدیران). بی جا:موسسه خدمات فرهنگی رسا، 1375.

           مکارم شیرازی، ناصر.مساله مدیریت و فرماندهی در اسلام. قم: انتشارات هدف، 1368.

پاورپوینت درسی دانش مدیریت, پاورپوینت درسی مدیریت, پاورپوینت درسی مدیریت در فلسفه, پاورپوینت درسی مدیریت کتابخانه, پاورپوینت دانشگاهی دانش مدیریت, پاورپوینت دانشگاهی مدیریت, پاورپوینت دانشگاهی مدیریت در فلسفه, پاورپوینت دانشگاهی مدیریت کتابخانه, پاورپوینت پایان نامه دانش مدیریت, پاورپوینت پایان نامه مدیریت, پاورپوینت پایان نامه مدیریت در فلسفه, پاورپوینت پایان نامه مدیریت کتابخانه, دانلود پاورپوینت دانش مدیریت, دانلود پاورپوینت مدیریت, دانلود پاورپوینت مدیریت در فلسفه, دانلود پاورپوینت مدیریت کتابخانه, دانلود نمونه پاورپوینت دانش مدیریت, دانلود نمونه پاورپوینت مدیریت, دانلود نمونه پاورپوینت مدیریت در فلسفه, دانلود نمونه پاورپوینت مدیریت کتابخانه, پاورپوینت آماده درسی دانش مدیریت, پاورپوینت آماده درسی مدیریت, پاورپوینت آماده درسی مدیریت در فلسفه, پاورپوینت آماده درسی مدیریت کتابخانه, پاورپوینت آماده دانشگاهی دانش مدیریت, پاورپوینت آماده دانشگاهی مدیریت, پاورپوینت آماده دانشگاهی مدیریت در فلسفه, پاورپوینت آماده دانشگاهی مدیریت کتابخانه, دانلود قالب پاورپوینت دانش مدیریت, دانلود قالب پاورپوینت مدیریت, دانلود قالب پاورپوینت مدیریت در فلسفه, دانلود قالب پاورپوینت مدیریت کتابخانه

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان