کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت تکنیک های آزمایش نرم افزار

دانشگاهی
مشخص نشده
51
پاورپوینت
484 KB
1034
قیمت: ۱۵,۳۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت تکنیک های آزمایش نرم افزار

    ***2

    تکنیک های آزمایش نرم  افزار

    اهمیت آزمایش نرم افزار و اثرات آن بر کیفیت نرم افزار نیاز به تأکید بیشتر ندارد. Deutch در این باره اینگونه بیان می نماید :

    توسعه سیستم های نرم افزاری شامل یک سری فعالیت های تولید می باشد که امکان اشتباهات انسانی در آن زیاد است. خطاها در ابتدای یک فرآیند و مراحل توسعه بعدی آن ظهور می نمایند که  اهداف با خطا یا به صورت ناقص مشخص شده باشند. به دلیل عدم توانایی انجام کارها و برقراری ارتباط  به صورت کامل، توسعه نرم افزار با فعالیت تضمین کیفیت همراه است.

    آزمایش نرم افزار عنصری حیاتی از تضمین کیفیت نرم افزار  می باشد و مرور تقریبی مشخصه، طراحی، و تولید کد را نشان می دهد.

    قابلیت رویت در حال افزایش نرم افزار به عنوان عنصری از سیستم، و هزینه های مربوط به شکست نرم افزار، نیروهای محرکی هستند برای برنامه ریزی خوب از طریق آزمایش. برای یک سازمان توسعه نرم افزار، غیرمعمول نیست که بین 30 تا 40 درصد کل فعالیت پروژه را برای آزمایش صرف کند. در نهایت، آزمایش نرم افزاری که برای انسان حیاتی است (برای مثال، کنترل پرواز، نظارت راکتور هسته ای) سه تا پنج برابر، هزینه بیشتر از تمام مراحل مهندسی نرم افزار را در مجموع خواهد داشت. در این فصل، اصول بنیادی آزمایش نرم افزار اهداف قابل تغییری را برای آزمایش  نرم  افزار تعریف می نما یند. طراحی ابزار آزمایش بر مجموعه ای از تکنیک ها برای ا یجاد ابزارهای طراحی که  اهداف کلی آزمایش را برآورده نمایند تأکید دارند. در فصل 18 ،  استراتژی های آزمایش و اشکال زدایی نرم افزار ارائه می گردند .

     

    ***3

    نگاهی گذرا

    در مورد چه چیزی بحث می شود؟

    پس از تولید کد مبدأ، نرم افزار باید مورد آزمایش قرار گیرد  تا هر تعداد خطا را که ممکن است، قبل از تحویل به مشتری کشف (و تصحیح) نماید. هدف طراحی یک سری ابزارهای آزمایش می باشد که با احتمال بالایی خطاها را می یابند، اما چگونه؟ در این مرحله است که تکنیک های آزمایش نرم افزار  ظاهر می شوند.  این تکنیک ها، راهنمایی سیستماتیک را برای  آزمایش هایی فراهم می کنند که

    منطق داخلی مؤلفه های برنامه را مورد آزمایش قرار می دهد

    محدوده ها ی ورودی و خروجی برنامه را آزمایش می کند تا خطاهایی را در عملکرد، رفتار، و کارایی برنامه بیابد.

    چه کسی  آن را انجام می دهد؟

    در ضمن مراحل اولیه آزمایش، مهندسی نرم افزار تما آزمایشها را انجام می دهد. به هر حال، با پیشرفت فرآیند آزمایش، متخصصین آزمایش نیز ظاهر می شوند .

     

    ***4

    دلیل اهمیت آن چیست ؟

    مرورها و فعالیت های SQA ،   خطاها را آشکار می نمایند، ا ما کافی نیست. با هر اجرای برنامه، مشتری آن را آزمایش می نماید! بنابراین، باید برنامه قبل از مشتری اجرا گردد، با هدف یافتن و حذف تمام خطاها، به منظور یافتن بیشترین خطاها، آزمایشها باید بطور سیستماتیک هدایت شوند و ابزارهای آزمایش باید با استفاده از تکنیک‌های خاص طراحی گردند.

    مراحل انجام آن چیست؟

    نرم افزار از دو نما مورد آزمایش قرار می گیرد. نیازهای نرم افزار با استفاده از تکنیک های طر احی ابزارهای آزمایش جعبه سیاه مورد آزمایش قرار می گیرند. در هر دو حالت، هدف یافتن حداکثر تعداد خطاها با حداقل مقدار فعالیت و زمان می باشد.

    محصول کاری چیست؟

    مجموعه ای از ابزارهای آزمایش، برای آزمایش منطق داخلی  و نیازهای خارجی برنامه،  طراحی و مستند سازی می شوند. نتایج مورد انتظار تعریف می‌شوند، و نتایج واقعی ثبت می گردند .

    چگونه می توان از صحت انجام آن مطمئن شد؟

    هنگام شروع آزمایش، دیدگاه خود را تغییر دهید. سعی کنید کار نرم افزار  را مختل کنید! ابزارهای آزمایشی به صورت اصولی طراحی کنید و این ابزارهای آزمایش  ایجاد شده را برای قوت آن ها مرور نماید 

     

    ***5

    اصول آزمایش نرم افزار

    آزمایش، موارد غیرمعمول جالبی را برای مهندس نرم افزار آشکار می نماید. در ضمن فعالیت های اولیه مهندسی نرم افزار، مهندس، سعی  در ایجاد نرم افزار با استفاده از مفهومی مجرد و بدست آوردن محصولی و اضع و کامل دارد . اینک آزمایش باید انجام شود. این مهندس یک سری ابزار آزمایش  ایجاد می کنئد که باید نرم افزار ایجاد شده را با شکست روبرو نمایند. در واقع، آزمایش، یک مرحله در فرآیند نرم  افزار است که می تواند به عنوان فرآیندی مخرب به جای سازنده در نظر گرفته شود (حداقل از نظر روانشناسی).

    طبیعت مهندسین نرم افزار سازندگی است. آزمایش نیازمند این است که توسعه دهنده، نکات اولیه صحت نرم افزار را صرف نظر کند و بر تناقض ایجاد شده در نتیجه تشخیص خطا غلبه نماید . Beizer این وضعیت را به این صورت بیان می کند :

    نکته غیر قابل باوری وجود دارد که اگر در برنامه نویسی به خوبی در نظر گرفته شود، خطایی برای یافتن وجود نخواهد داشت. اگر امکان تمرکز واقعی وجود داشته باشد، اگر همه از برنامه نویسی ساخت یافته، طراحی بالا به پایین ، و جداول تصمیم گیری استفاده کنند، اگر ابزار صحیح را در اختیار داشته باشیم، خطایی نیز وجود نخواهد داشت. خطاها وجود دارند، چون آنچه انجام می دهیم کاملاً درست نیست، و اگر این کارها درست انجام نشوند، در مورد آنها گناهکار هستیم. بنابراین، آزمایش و طراحی ابزار آزمایش، پذیرش شکست است، که به تدریج به گناه پذیرفته شده تبدیل می شود. و انجام آزمایش، تنبیهی است برای این خطاها. تنبیه برای چه؟ برای انسان بودن؟ گناه برای چه؟ برای شکست در رسیدن به تکامل؟ برای تشخیص ندادن بین آنچه یک برنامه نویس فکر می کند و آنچه بیان می کند؟ برای شکست در برقراری ارتباط تله پاتی؟ برای عدم حل مشکلات ارتباطات انسانی که به وجود می آیند... برای چهارده قرن؟

     آیا آزمایش احساس گناه است؟ آیا آزمایش واقعاً مخرب است؟ پاسخ به این سئوالات «خیر» است! به هر حال، هدف از آزمایش چیزی است متفاوت از آنچه انتظار می رود.

     

    ***6

    1-1-17  اهداف آزمایش

    در کتابی در مورد آزمایش نرم  افزار، Glen Myers چند قانون را بیان می کند که اهداف مناسبی برای آزمایش هستند :

    üآزمایش فرآیندی است شامل اجرای برنامه با هدف یافتن خطا .

    üیک ابزار آزمایش خوب، ابزاری است که با احتمال بالایی خطای یافت نشده را بیابد.

    üآزمایش موفق، آزمایشی است که خطاهای یافت نشده تاکنون را بیابد.

    این اهداف تغییری دراماتیک را در دیدگاه ایجاد می نمایند . این اهداف باعث تغییر در دیدگاه متداولی می شوند که آزمایش موفق را آن نوع آزمایش می داند که در آن خطایی یافت نشود. هدف، طراحی آزمایشهایی است که به طور سیستماتیک رده های متفاوتی از خطاها را آشکار نمایند، و این عمل را با حداقل مقدار زمان و فعالیت انجام دهند.

    اگر آزمایش با موفقیت هدایت شود (بر طبق اهداف بیان شده)، خطاها را در نرم افزار آشکار خواهد نمود. به عنوان فایده ثانویه، آزمایش بیان می دارد که به نظر می رسد توابع و نرم افزار بر طبق مشخصه عمل می کنند، و نیازهای رفتاری و کارایی برآورده شده اند. علاوه بر آن، داده های جمع آوری شده در ضمن هدایت آزمایش، نمایش خوبی برای قابلیت اطمینان نرم افزار و کیفیت کلی نرم افزار می باشد. اما آزمایش، عدم وجود خطاها و اشکالات  را نشان نمی دهد، فقط می تواند نشان دهد که خطاها و اشکالات نرم افزار وجود دارند.  در ضمن هدایت مراحل آزمایش، به خاطر سپردن این نکته مهم است.

     

     

  • فهرست و منابع پاورپوینت تکنیک های آزمایش نرم افزار

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پاورپوینت درسی آزمايش نرم افزار, پاورپوینت درسی تكنيك هاي آزمايش نرم افزار, پاورپوینت درسی نرم افزار, پاورپوینت دانشگاهی آزمايش نرم افزار, پاورپوینت دانشگاهی تكنيك هاي آزمايش نرم افزار, پاورپوینت دانشگاهی نرم افزار, پاورپوینت پایان نامه آزمايش نرم افزار, پاورپوینت پایان نامه تكنيك هاي آزمايش نرم افزار, پاورپوینت پایان نامه نرم افزار, دانلود پاورپوینت آزمايش نرم افزار, دانلود پاورپوینت تكنيك هاي آزمايش نرم افزار, دانلود پاورپوینت نرم افزار, دانلود نمونه پاورپوینت آزمايش نرم افزار, دانلود نمونه پاورپوینت تكنيك هاي آزمايش نرم افزار, دانلود نمونه پاورپوینت نرم افزار, پاورپوینت آماده درسی آزمايش نرم افزار, پاورپوینت آماده درسی تكنيك هاي آزمايش نرم افزار, پاورپوینت آماده درسی نرم افزار, پاورپوینت آماده دانشگاهی آزمايش نرم افزار, پاورپوینت آماده دانشگاهی تكنيك هاي آزمايش نرم افزار, پاورپوینت آماده دانشگاهی نرم افزار, دانلود قالب پاورپوینت آزمايش نرم افزار, دانلود قالب پاورپوینت تكنيك هاي آزمايش نرم افزار, دانلود قالب پاورپوینت نرم افزار

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان