کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت گل سنگ

دانشگاهی
مشخص نشده
17
پاورپوینت
1 MB
1089
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت گل سنگ

    ***2

    گل سنگ

    گل سنگ یک موجود تشکیل شده از قارچ و جلبک است. جلبکها برای تولید غذا از نور آفتاب استفاده می کنند و بعضی از این غذاها توسط قارچها استفاده می شود .گل سنگ باسرعت خیلی کم رشد می کنند اما می تواند در زیستگاه های نامناسب مثل کویر و نواحی قطب جنوب زنده بمانند. بسیاری از گونه های این گیاه روی سنگها می رویند و مواد معدنی آنها را جذب می کنند .در نتیجه‌ی فعل و انفعال گل سنگ سنگها می شکنند و به خاک تبدیل می شوند

     

    ***3

     با توجه به ساختمان گل سنگ می بینید که جلبکها در بین قارچها محبوس شده اند تا گل سنگ را بوجود آورند .

     بعضی از گل سنگها در طول سال فقط 1 میلی متر ( یک چهلم اینچ )رشد می کنند این گیاه می تواند تا 4000 سال عمر کند .

     گل سنگها به سرعت توسط هوای آلوده از بین می روند بسیار از گل سنگها دارای رنگ روشنی هستند .این گلها قرنهاست که به عنوان رنگ مو و منبع رنگ کننده ها استفاده می شوند.

     باغ سنگی نام نوعی سنگ آهکی است که محل زیست تعداد زیادی از گلسنگهای روکش کننده می باشد که به وسیله رشته‌های ریشه ای شکل به هم پیوسته اند.

     

    ***5

    در حدود 200000 گونه گل سنگ وجود دارد این گیاه در سراسرجهان به چشم می خورد و می تواند در دمای منفی 60 درجه سانتیگراد (منفی 76 درجه فارنهایت)زنده بماند بسیاری از گلسنگها در نزدیکی ساحل زندگی می کنند اما فقط یک گونه از این گیاه دردریا زندگی می کند.

    گلسنگ‌ جانداری حاصل از همزیستی بین یک قارچ (معمولا از گروه آسکومسیت‌ها) با جلبک سبز و یا هر دو آن‌هاست. در این رابطه‌ی همزیستی جزء فتوسنتزکننده کربوهیدرات می‌سازد و جزء قارچی علاوه بر تامین مواد معدنی از جزء فتوسنتزکننده محافظت می‌کند. گلسنگ رشد کندی دارد، از یک دهم میلی‌متر تا یک سانتی‌متر در سال. براساس این سرعت رشد، گلسنگ‌شناس‌ها عمر بعضی از گلسنگ‌ها را حداقل 4500 سال تخمین زده‌اند. علاوه بر این گلسنگ‌ها نسبت به شرایط محیطی که برای بسیاری از جانداران محدودکننده است، مقاوم هستند. گلسنگ‌ها روی تخته سنگ‌ها در آفتاب سوزان و سرمای شدید بیابان‌ها، روی تنه‌ی درختان و حتی زیر یخ‌های دائمی کوه‌های مرتفع زندگی می‌کنند.

     

    ***6

    اگرچه گلسنگ‌ها توانایی زندگی در شرایط سخت را دارند؛ اما نسبت به آلودگی هوا بسیار حساس‌اند؛ به‌همین دلیل گلسنگ‌ها شاخص بسیار خوبی برای میزان آلودگی هوا هستند. آلودگی هوا در قرن بیستم سبب ازبین رفتن گلسنگ‌ها در اطراف شهرهای بزرگ شد. هم‌چنین تشکیل گلسنگ‌ها در یک ناحیه نشان‌دهنده‌ی بهبود کیفیت هوا در آن ناحیه است.

    گلسنگ‌ها اولین جانداران اکوسیستم‌ها هستند. فعالیت گلسنگ‌ها در طول زمان سبب خرد شدن سنگ‌ها و تشکیل لایه‌ی خاک می‌شود و به این شکل محیط را برای ورود سایر جانداران مهیا می‌کنند. هم‌چنین گلسنگ‌ها نیتروژن را تثبیت می‌کنند و آن را به صورت قابل استفاده برای جانداران وارد محیط می‌کنند.

  • فهرست و منابع پاورپوینت گل سنگ

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

کلمات کلیدی:   -
پاورپوینت درسی گل, پاورپوینت درسی گل سنگ, پاورپوینت دانشگاهی گل, پاورپوینت دانشگاهی گل سنگ, پاورپوینت پایان نامه گل, پاورپوینت پایان نامه گل سنگ, دانلود پاورپوینت گل, دانلود پاورپوینت گل سنگ, دانلود نمونه پاورپوینت گل, دانلود نمونه پاورپوینت گل سنگ, پاورپوینت آماده درسی گل, پاورپوینت آماده درسی گل سنگ, پاورپوینت آماده دانشگاهی گل, پاورپوینت آماده دانشگاهی گل سنگ, دانلود قالب پاورپوینت گل, دانلود قالب پاورپوینت گل سنگ

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان