کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت معرفی قیر و ساختمان شیمیایی آن

دانشگاهی
مشخص نشده
33
پاورپوینت
10 MB
1094
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت معرفی قیر و ساختمان شیمیایی آن

    ***4

    lمقدمه

    lاساسی قیر در ساختمان جاده ها قابل توجه است بطوریکه این ماده توانسته است رویه های شنی وشوسه  گذشته را به رویه های انعطاف پذیر و راحت  فعلی مبدل کند و با تسریع حمل و نقل و تامین ایمنی بیشتر در جاده ها منجر به افزایش رشد و توسعه جوامع می شود .

    lدو جزء اصلی یک مخلوط آسفالتی متداول شامل مصالح سنگی در صورت رعایت مشخصات فیزیکی لازم در هنگام انتخاب پس از بهره برداری و به مرور زمان کمتر دستخوش تغییرات گشته و غالبا خواص مکانیکی،مقاومتی وسختی انها در طول زمان کوتاه دچار تغییرات نخواهد شد . 

     

    ***5

    lتاثیر عوامل جوی بر انها نیز ناچیز وقابل اغماض بوده وصرفاً ممکن است دانه بندی اولیه دچار تغییرات جزئی شود،اما قیرموجود در یک مخلوط آسفالتی شدیداً تحت تاثیر عوامل جوی ومنطقه ایی قرار گرفته وتغییر خصوصیات خواهد داد، با توجه به اینکه قیر یک ماده هیدروکربور بوده وتحت عواملی نظیر درجه حرارت دچار تغییرات میشود لازم است خصوصیات ان در طول زمان مورد کنترل قرار گیرد این کنترل میتواند از زمان حمل از محل تولید تا هنگام تهیه مخلوط وسپس پخش ومتراکم نمودن آسفالت باشد. بدیهی است چنانچه دقتهای لازم در طی این مراحل اعمال نگردد ممکن است کل خصوصیات مفید ولازم قیر قبل از مصرف زایل گشته ومخلوط آسفالت را غیر قابل مصرف می نماید.

     

    ***6

    lتغییر خصوصیات فیزیکی وشیماییقیردرطی مراحل حمل ونقل وتهیه آسفالت تا حدود زیادی قابل کنترل بوده و میتوان بابکارگیری امکانات مناسب ودقت عمل لازم این تغییرات را به حداقل رساند ، اما باید توجه نمود که رویه های آسفالتی در طول

    زمان بهره برداری راه تحت تاثیرمستقیم تشعشع  آفتاب ،گرما ،سرما ،برف ،یخبندان، باران،تغییرات مختلف وناگهانی دما و نوسانات مختلف حاصل از ترافیک خواهند بود. قیر به دو صورت طبیعی در معادن که در اثر تبدیل تدریجی نفت خام و تبخیر مواد فرار آن تشکیل شده یا بصورت تقطیری از پالایش نفت خام بدست می آید که قسمت اعظم مصارف قیر در راهسازی امروزه از این نوع اخیر میباشد . نفت خام از مواد مختلف تشکیل شده است که در پالایشگاه هرکدام با توجه به نقطه جوش خود از یکدیگر جدا می شوند ، روش کار در پالایشگاه بدین ترتیب است که ابتدا نفت خام را تا حداکثر 350 درجه سانتی گراد در فشار محیط حرارت می دهند 

     

    ***7

    lدر این شرایط قسمت های سبک آن مانند بنزین ، نفت سفید ، نفت گاز و غیره تبخیر شده ودر پایین ستون تقطیر آنچه باقی می ماند قیر و روغنهای سنگین ((از400-200 سانتی گراد )) مواد فرار جدا شده و از قسمت بالایی وقیر در نهایت از انتهای ستون خارج میشود .

    lاین قیر ، قیر خالص است که با انتخاب روشهای مناسب میتوان انواع قیرهای خالص با درجه نفوذهای متفاوت را تولید نمود ، البته ممکن است برای تهیه برخی از قیرها((قیرهای با درجه نفوذ بالا)) از انحلال یک حلال با نقطه جوش بالا با قیرهای با درجه نفوذ کمتر نیز استفاده شود.

     

  • فهرست و منابع پاورپوینت معرفی قیر و ساختمان شیمیایی آن

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پاورپوینت درسی ساختمان شيميايي قير, پاورپوینت درسی قير, پاورپوینت درسی معرفي قير, پاورپوینت دانشگاهی ساختمان شيميايي قير, پاورپوینت دانشگاهی قير, پاورپوینت دانشگاهی معرفي قير, پاورپوینت پایان نامه ساختمان شيميايي قير, پاورپوینت پایان نامه قير, پاورپوینت پایان نامه معرفي قير, دانلود پاورپوینت ساختمان شيميايي قير, دانلود پاورپوینت قير, دانلود پاورپوینت معرفي قير, دانلود نمونه پاورپوینت ساختمان شيميايي قير, دانلود نمونه پاورپوینت قير, دانلود نمونه پاورپوینت معرفي قير, پاورپوینت آماده درسی ساختمان شيميايي قير, پاورپوینت آماده درسی قير, پاورپوینت آماده درسی معرفي قير, پاورپوینت آماده دانشگاهی ساختمان شيميايي قير, پاورپوینت آماده دانشگاهی قير, پاورپوینت آماده دانشگاهی معرفي قير, دانلود قالب پاورپوینت ساختمان شيميايي قير, دانلود قالب پاورپوینت قير, دانلود قالب پاورپوینت معرفي قير

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان