***3
آشنایى با مفاهیم کلیدى آموزش بزرگسالان ،تفاوت ها، تشابه ها و کاربردهاى هر یک
آشنایى با سرگذشت  و ویژگى هاى آموزش بزرگسالان
شناخت ویژگی هاى روان شناختی و روان شناسی یادگیرى بزرگسالان
مطالعه روش هاى آموزش بزرگسالان، روش هاى       برنامه ریزى و برخى دیدگاههاى فلسفى مربوط به بزرگسالان
 
***4
 با توجه به توسعه دانش و تکنولوژی  بزرگسالان به طور مداوم نیازمند بازآموزی  می باشند .
 نهادهای آموزش وپرورش دائما با تقاضای بزرگسالان برای بازگشت به مدرسه روبرو هستند .
 در نتیجه کشوری که نتواند                           مؤسسات ضروری برای پاسخگویی                       این نیازها به وجود آورددر دنیای                      علم و تکنولوژی دوام نخواهد آورد.
 
***5
امروزه آموزش بزرگسالان وبلکه آموزش مداوم برای همه کشورها اعم از پیشرفته یا در حال پیشرفت نه یک ضرورت سیاسی بلکه یک نیاز واقعی است.
 
***6
 این درس که از دروس تخصصی دوره کارشناسی علوم  تربیتی است  سعی دارد:
  ماهیت آموزش بزرگسالان، آموزش سواد و اهمیت اجرای برنامه های مربوط به این قبیل آموزشها را برای کسانی که به نحوی دست اندر کار آموزش به طور کلی و آموزش بزرگسالان به طور خاص هستند بشناساندتا به طور مؤثردر این قبیل برنامه ها مشارکت  ویااز برنامه های در حال اجراپشتیبانی کنند.
 
***10
دهه80-0 197توجه کشورها به ویژه کشورهای توسعه نیافته  به مبارزه جدی با بیسوادی جلب شد و بخشی از فرایند نظام آموزشی ،به آموزش بازماندگان از تحصیل اختصاص یافت.
ویژگی های فردی و اجتماعی این افراد،آ موزش خاصی را ایجاب می کرد ،که امروزه به نام آموزش بزرگسالان(Adult Education) معروف شده است.