کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت جدا کننده ها

دانشگاهی
مشخص نشده
26
پاورپوینت
454 KB
1202
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت جدا کننده ها

    ***2

    مقدمه

    جداسازی عملی است که مخلوط مواد که به حالت‌های گاز، مایع، جامد وجود دارند از یکدیگر جدا می‌شوند ولی این عملیات در جدا کننده‌ها معمولاً به معنی جداسازی گاز از مایع می‌باشد.

    در عملیات تصفیه گاز در حالت‌های گاز و گاز - مایع معمولاً از سه نوع جدا کننده استفاده می‌شود:

    1- جداکننده عمودی

    2- جداکننده افقی

    3- جداکننده کروی

     

    ***3

    1- جداکننده عمودی Vertical Separator :

    یک ظرف استوانه‌ای فولادی است، محور اصلی آن نسبت به زمین عمود است و قطر این جداکننده به هفت فوت و ارتفاع آن به 24 فوت می‌رسد و ممکن است بالاتر هم برود، حجم این نوع جداکننده 400 فوت مکعب و یا بیشتر است.. در این نوع جداکننده گاز مرطوب از نیمه فوقانی جداکننده به طور مایل وارد و تحت این زاویه گاز حرکت گریز از مرکز پیدا می‌کند و عمل تفکیک صورت می‌پذیرد.

     

    ***4

    —طریقه عملکرد جداکننده عمودی:

    یک جداکننده می‌تواند فقط یک ورودی، ولی چندین خروجی داشته باشد بنابراین مخلوط گاز و مایع ورودی وارد جداکننده می‌شوند و توسط صفحه انحراف دهنده ورودی که به شکل مایل و زاویه دار قرار دارد در فضای جداکننده به گاز حرکت دورانی می‌دهد در این حالت است که دو نیرو به گاز و مایع وارد می‌شود که منجر به جدا شدن آن دو از هم می‌گردد. تأثیر نیروی ثقل زمین و عمل چرخش و نیروی گریز از مرکز موجب جمع شدن ذرات مایع روی دیواره جداکننده می‌شود .

     

    ***6

    گازی که حامل مقداری نفت به صورت قطرات کوچک و پودری شکل است از میان محفظه بالا می‌رود تا زمانی که وارد استوانه چرخان شود و حرکت آن سریع‌تر شود و مجدداً حرکت دورانی پیدا می کند به‌طوری‌که نفت آن به کناره مخروط منحرف کننده می‌رود.

    پس از استوانه چرخان، گاز ممکن است شامل قطرات بسیار کوچک مایع باشد که توسط نمگیر گنبدی شکل که در قسمت فوقانی برج است گرفته می‌شود.

    مایعات حاصل از جداسازی از قسمت خروجی مایعی که در پایین جداکننده قرار دارد خارج می‌شوند همچنین در قسمت تحتحانی جداکننده لوله تخلیه­ای وجود دارد که موجب تخلیه مایعات قسمت پایینی جداکننده در مواقع تمیز کاری ماسه‌ها، گل، یا مواد رسوبی در داخل جداکننده می‌شود.

     

     

  • فهرست و منابع پاورپوینت جدا کننده ها

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

کلمات کلیدی:  
پاورپوینت درسی جدا کننده ها, پاورپوینت دانشگاهی جدا کننده ها, پاورپوینت پایان نامه جدا کننده ها, دانلود پاورپوینت جدا کننده ها, دانلود نمونه پاورپوینت جدا کننده ها, پاورپوینت آماده درسی جدا کننده ها, پاورپوینت آماده دانشگاهی جدا کننده ها, دانلود قالب پاورپوینت جدا کننده ها

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان