کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت عمل آوری بتن

دانشگاهی
مشخص نشده
31
پاورپوینت
940 KB
1253
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت عمل آوری بتن

    ***3







    موضوعاتی که در این پروژه به آنها خواهیم پرداخت:

    1. تعریف عمل آوری بتن و تاثیر رطوبت و حرارت در فرایند عمل آوری

    2. عوامل موثر در مراقبت از بتن

    3. روش های عمل آوری بتن

    4.مدت زمان عمل آوری

    5.کنترل کفایت عمل آوری
     

    ***4


    تعریف عمل آوری بتن:

    عمل آوردن فرایندی ا ست که طی آن از افت رطوبت بتن جلوگیری شده و دمای بتن در وضعیت رضایتبخشی حفظ می شود . عمل آوردن بتن تأثیری بسزایی روی ویژگیهای بتن سخت شده ، از جمله کاهش نفوذپذیری و مقاومت در برابر یخ زدن و آب شدن دارد . در این تعریف دو کلمه کلیدی وجود دارد که برای درک بهتر اهمیت عمل آوری می با ید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.
     

    ***5

    تاثیر رطوبت
    در صورت تبخیر آب موجود در بتن به خصوص در نواحی سطحی ، عمل هیدراتاسیون بتن متوقف می شود که در اصطلاح کارگاهی به آن سوختن بتن می گویند.
    با خشک شدن بتن در آن انقباض(جمع شدگی) به وجود می آید. بنابر این اگر خشک شدن در هنگامی رخ دهد که مقاومت بتن ناچیز است، در آن ترک بوجود می آید.به علاوه از آنجایی که خشک شدن ابتدا در سطح بتن بوجود می آید، در سیمان لایه سطحی هیدراتاسیون رخ نداده و بعد از خشک شدن، همانند یک لایه پودر در سطح بتن در می آید که هیچ گونه مقاومتی برای یکپارچه نگه داشتن دانه های سطحی ندارد.

     

    ***7

    تاثیر حرارت
    حرارت بتن در حین واکنش های شیمیایی آبگیری(هیدراتاسیون)، تاثیر مهمی بر سرعت افزایش مقاومت دارد.
    درجه حرارت های نزدیک به نقطه انجماد آب ، گیرش و یا سخت شدن بتن را به تاخیر می اندازند ویا به صفر می رسانند. در صورتی که درجه حرارت پایین تر از نقطه انجماد باشد، آب درون بتن یخ میزند وچون حجم یخ بزرگ تر از آب معادل در حالت مایع است، ساختار بتن شکسته شده و بعد از ذوب یخ، هیچ گونه مقاومتی نخواهد داشت.از طرف دیگر، اگر دمای بتن بیش از 32 درجه سانتیگراد باشد، خطر بزرگی وجود دارد که آب مخلوط بتن به سرعت تبخیر شود که جایگزین کردن این آب تبخیر شده به سختی امکان پذیر است و نیاز به زمان مراقبت طولانی تری برای هیدراتاسیون  کامل دارد.به همین علت مسایل مربوط به مراقبت بتن در هوای گرم بیشتر از مسایل مربوط به هوای سرد است.

     

     



     

     

  • فهرست و منابع پاورپوینت عمل آوری بتن

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

کلمات کلیدی:   -
پاورپوینت درسی بتن, پاورپوینت درسی عمل آوري بتن, پاورپوینت دانشگاهی بتن, پاورپوینت دانشگاهی عمل آوري بتن, پاورپوینت پایان نامه بتن, پاورپوینت پایان نامه عمل آوري بتن, دانلود پاورپوینت بتن, دانلود پاورپوینت عمل آوري بتن, دانلود نمونه پاورپوینت بتن, دانلود نمونه پاورپوینت عمل آوري بتن, پاورپوینت آماده درسی بتن, پاورپوینت آماده درسی عمل آوري بتن, پاورپوینت آماده دانشگاهی بتن, پاورپوینت آماده دانشگاهی عمل آوري بتن, دانلود قالب پاورپوینت بتن, دانلود قالب پاورپوینت عمل آوري بتن

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان