کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت مدیریت زنجیره تامین Supply chain management

دانشگاهی
مشخص نشده
41
پاورپوینت
935 KB
1366
قیمت: ۱۲,۳۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت مدیریت زنجیره تامین Supply chain management

    ***3

    مدیریت زنجیره تامین

    امروزه مدیریت زنجیره تامین به عنوان یکى از مبانى زیر ساختى پیاده‌سازى کسب و کار الکترونیک در دنیا مطرح است. این مقاله سعى دارد تا با روشن کردن مفاهیم اصلى مدیریت زنجیره تامین جایگاه آن را در توسعه فناورى اطلاعات به ویژه تجارت الکترونیک تبیین کند. 

     

    ***4

    در رقابت‌هاى جهانى موجود در عصر حاضر، باید محصولات متنوع را با توجه به درخواست مشترى، در دسترس وى قرار داد. خواست مشترى بر کیفیت بالا و خدمت رسانى سریع، موجب افزایش فشارهایى شده است که قبلاً وجود نداشته است، در نتیجه شرکت‌ها بیش از این نمى‌توانند به تنهایى از عهده تمامى کارها برآیند. در بازار رقابتى موجود، بنگاه‌هاى اقتصادى و تولیدى علاوه بر پرداختن به سازمان و منابع داخلى، خود را به مدیریت و نظارت بر منابع و ارکان مرتبط خارج از سازمان نیازمند یافته‌اند. علت این امر در واقع دستیابى به مزیت یا مزایاى رقابتى با هدف کسب سهم بیشترى از بازار است. بر این اساس، فعالیت‌هاى نظیر برنامه ریزى عرضه و تقاضا، تهیه مواد، تولید و برنامه ریزى محصول، خدمت نگهدارى کالا، کنترل موجودى، توزیع ، تحویل و خدمت به مشترى که قبلا همگى در سطح شرکت انجام مى شده اینک به سطح زنجیره عرضه انتقال پیدا کرده است. مسئله کلیدى در یک زنجیره تامین، مدیریت و کنترل هماهنگ تمامى این فعالیت‌ها است. مدیریت زنجیره تامین ( SCM ) پدیده‌اى است که این کار را به طریقى انجام مى‌دهد که مشتریان بتوانند خدمت قابل اطمینان و سریع را با محصولات با کیفیت در حداقل هزینه دریافت کنند.

     

    ***5

    در حالت کلى زنجیره تامین از دو یا چند سازمان تشکیل مى‌شود که رسماً از یکدیگر جدا هستند و به وسیله جریان‌هاى مواد، اطلاعات و جریان‌هاى مالى به یکدیگر مربوط مى‌شوند. این سازمان‌ها مى‌توانند بنگاه‌هایى باشند که مواد اولیه، قطعات، محصول نهایى و یا خدماتى چون توزیع، انبارش، عمده فروشى و خرده فروشى تولید مى‌کنند. حتى خود مصرف کننده نهایى را نیز مى‌توان یکى از این سازمان‌ها در نظر گرفت.

     

    ***6

    nتاریخچه مدیریت زنجیره تامین

    در دو دهه 60 و 70 میلادى، سازمان‌ها براى افزایش توان رقابتى خود تلاش مى‌کردند تا با استاندارد سازى و بهبود فرایندهاى داخلى خود محصولى با کیفیت بهتر و هزینه کمتر تولید کنند. در آن زمان تفکر غالب این بود که مهندسى و طراحى قوى و نیز عملیات تولید منسجم و هماهنگ، پیش‌نیاز دستیابى به خواسته‌هاى بازار و درنتیجه کسب سهم بازار بیشترى است. به همین دلیل سازمان‌ها تمام تلاش خود را بر افزایش کارایى معطوف مى‌کردند.

    در دهه 80 میلادى با افزایش تنوع در الگوهاى مورد انتظار مشتریان، سازمان‌ها به طور فزاینده اى به افزایش انعطاف پذیرش در خطوط تولید و توسعه محصولات جدید براى ارضاى نیازهاى مشتریان علاقه مند شدند. در دهه 90 میلادى، به همراه بهبود در فرایندهاى تولید و به کارگیرى الگوهاى مهندسى مجدد، مدیران بسیارى از صنایع دریافتند که براى ادامه حضور در بازار تنها بهبود فرایندهاى داخلى و انعطاف پذیرى در توانایى‌هاى شرکت کافى نیست، بلکه تامین کنندگان قطعات و مواد نیز باید موادى با بهترین کیفیت و کمترین هزینه تولید کنند و توزیع کنندگان محصولات نیز باید ارتباط نزدیکى با سیاست‌هاى توسعه بازار تولید کننده داشته باشند. با چنین نگرشى، رویکردهاى زنجیره تامین و مدیریت آن پا به عرصه وجود نهاد. از طرف دیگر با توسعه سریع فناورى اطلاعات در سال‌هاى اخیر و کاربرد وسیع آن در مدیریت زنجیره تامین، بسیارى از فعالیت‌هاى اساسى مدیریت زنجیره با روش‌هاى جدید درحال انجام است

     

    ***7

    n3- تعریف مدیریت زنجیره تامین

    تعاریف مختصر و جامعى که مى توان از زنجیره تامین و مدیریت زنجیره تامین ارایه داد، عبارت‌اند از:  

    زنجیره تامین: زنجیره تامین بر تمام فعالیت‌هاى مرتبط با جریان و تبدیل کالاها از مرحله ماده خام (استخراج ) تا تحویل به مصرف کننده نهایى و

     نیز جریان‌هاى اطلاعاتى مرتبط با آنها مشتمل مى‌شود. به طور کلى، زنجیره تامین زنجیره‌اى است که همه فعالیت‌هاى مرتبط با جریان کالا و تبدیل مواد، از مرحله تهیه ماده اولیه تا مرحله تحویل کالاى نهایى به مصرف کننده را شامل مى شود. درباره‌ى جریان کالا دو جریان دیگر که یکی جریان اطلاعات و دیگرى جریان منابع مالى و اعتبارات است نیز حضور دارد.

    ج ) مدیریت زنجیره تامین : مدیریت زنجیره تامین بر یکپارچه سازى فعالیت‌هاى زنجیره تامین و نیز جریان‌هاى اطلاعاتى مرتبط با آنها از طریق بهبود در روابط زنجیره ، براى دستیابى به مزیت رقابتى قابل اتکا و مستدام مشتمل مى‌شود. بنابراین، مدیریت زنجیره تامین عبارت است از فرایند یکپارچه سازى فعالیت‌هاى زنجیره تامین و نیز جریان‌هاى اطلاعاتى مرتبط با آن، از طریق بهبود و هماهنگ سازى فعالیت‌ها در زنجیره تامین تولید و عرضه محصول .

    بنابراین براى بررسى یک سازمان منحصر به فرد در چارچوب این تعاریف، باید هر دو شبکه تامین کنندگان و کانال‌هاى توزیع در نظر گرفته شوند. تعریف ارایه شده براى زنجیره تامین، موضوعات مدیریت سیستم‌هاى اطلاعات، منبع‌یابى و تدارکات، زمان‌بندى تولید، پردازش سفارشات، مدیریت موجودى، انباردارى و خدمت به مشترى را در بر مى‌گیرد.

     

    ***8

    براى مدیریت موثر زنجیره تامین ضرورى است که تامین کنندگان و مشتریان با یکدیگر و در یک روش هماهنگ و با شراکت و ارتباطات اطلاعاتى و گفت و گو با یکدیگر کار کنند. این امر یعنى جریان سریع اطلاعات در میان مشتریان و عرضه کنندگان، مراکز توزیع و سیستم‌هاى حمل و نقل که بعضى از شرکت‌‌ها را قادر مى سازد که زنجیره‌هاى عرضه بسیارکارایى را ایجاد کنند. عرضه‌کنندگان و مشتریان باید اهداف یکسان داشته باشند. عرضه‌کنندگان و مشتریان باید اعتماد متقابل داشته باشند. مشتریان در زمینه کیفیت محصولات و خدمات به تامین‌کنندگان خود اعتماد مى‌کنند.

    علاوه بر آن عرضه‌کنندگان و مشتریان باید در طراحى زنجیره تامین براى دستیابى به اهداف مشترک‌ و تسهیل ارتباطات و جریان اطلاعات با یکدیگر شریک شوند. بعضى شرکت‌ها کوشش مى‌کنند تا کنترل زنجیره تامین خود را با کنترل عمومى عمودى – با استفاده از مالکیت و یکپارچگى تمام اجزاى مختلف در امتداد زنجیره تامین از تهیه مواد و خدمات تا تحویل محصول نهایى و خدمت به مشترى به دست آورند. اما حتى با این نوع ساختار سازمانى، فعالیت‌هاى مختلف و واحدهاى عملیاتى ممکن است ناهماهنگ باشد. ساختار سازمانى شرکت باید بر هماهنگى فعالیت‌هاى مختلف براى دستیابى به اهداف کلى شرکت تمرکز کند.

     

     

     

  • فهرست و منابع پاورپوینت مدیریت زنجیره تامین Supply chain management

    فهرست:

    1:مقدمه

       2:تاریخچه مدیریت زنجیره تامین

       3:تعریف مدیریت زنجیره تامین

       4:اجزای اصلی مدیریت زنجیره تامین

       5:عملکرد مدیریت زنجیره تامین درچالشها

       6:طرح کلی مدیریت زنجیره تامین

       7:فرایند اصلی

       8:نرم افزار مدیریت زنجیره تامین

       9:فازهای اصلی مدیریت زنجیره تامین

      10:فن اوری اطلاعات و مدیریت زنجیره تامین

      11:بررسی جایگاه مدیریت زنجیره تامین دربیاده سازی تجارت الکترونیک

      12:موانع بیاده سازی SCM

      13:بررسی تکنولوژی وبراورد نحوه تامین دانش موردنیاز

      14:موانع سر راه نصب نرم افزار زنجیره تامین

      15:زنجیره تامین ناب

      16:زنجیره تامین تولید انبوه (سنتی)

      17:عوامل موثر در افزایش کارایی زنجیره تامین

      18:مقایسه نتایج زنجیره تامین ناب وسنتی

      19:مدیریت زنجیره تامین درایران

      20:نتیجه گیری

    منبع:

    ندارد.

پاورپوینت درسی Supply chain management, پاورپوینت درسی زنجيره تامين, پاورپوینت درسی مديريت, پاورپوینت درسی مديريت زنجيره تامين, پاورپوینت دانشگاهی Supply chain management, پاورپوینت دانشگاهی زنجيره تامين, پاورپوینت دانشگاهی مديريت, پاورپوینت دانشگاهی مديريت زنجيره تامين, پاورپوینت پایان نامه Supply chain management, پاورپوینت پایان نامه زنجيره تامين, پاورپوینت پایان نامه مديريت, پاورپوینت پایان نامه مديريت زنجيره تامين, دانلود پاورپوینت Supply chain management, دانلود پاورپوینت زنجيره تامين, دانلود پاورپوینت مديريت, دانلود پاورپوینت مديريت زنجيره تامين, دانلود نمونه پاورپوینت Supply chain management, دانلود نمونه پاورپوینت زنجيره تامين, دانلود نمونه پاورپوینت مديريت, دانلود نمونه پاورپوینت مديريت زنجيره تامين, پاورپوینت آماده درسی Supply chain management, پاورپوینت آماده درسی زنجيره تامين, پاورپوینت آماده درسی مديريت, پاورپوینت آماده درسی مديريت زنجيره تامين, پاورپوینت آماده دانشگاهی Supply chain management, پاورپوینت آماده دانشگاهی زنجيره تامين, پاورپوینت آماده دانشگاهی مديريت, پاورپوینت آماده دانشگاهی مديريت زنجيره تامين, دانلود قالب پاورپوینت Supply chain management, دانلود قالب پاورپوینت زنجيره تامين, دانلود قالب پاورپوینت مديريت, دانلود قالب پاورپوینت مديريت زنجيره تامين

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان