کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت انواع کمپرسور ها

دانشگاهی
مشخص نشده
29
پاورپوینت
1 MB
1496
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت انواع کمپرسور ها

    ***3

                                                                کاربرد کمپرسور ها :


    بطور کلی کمپرسور ها جهت افزایش فشار سیالات قابل تراکم (گاز و بخار) تا یک حد معین، مورد استفاده قرار میگیرد.این فشار ممکن است نیازهای مختلفی را تأمین کند از قبیل: غلبه بر اصطکاک و تلفات مسیر، تاثیر در یک واکنش معین در نقطه تحویل گاز و بهبود خواص ترمودینامیکی  گاز .به بیان ساده تر، کمپرسور ها کاری مشابه پمپ ها دارند با این تفاوت که سیال آنها بخار یا گاز می باشد. گازهای جابجا شده بوسیله کمپرسور از نقطه نظر وزن ملکولی و دیگر خواص شیمیایی و فیزیکی دامنه وسیعی را تشکیل میدهند ولی امروزه از سبک ترین تا سنگین ترین گازها توسط کمپرسور های گوناگون جابجا می شوند صنایع و زمینه های متعددی وجود دارند که در هر کدام از آنها نیازهای بخصوصی با انتخاب کمپرسور های مناسب  تأمین میگردد که این زمینه ها عبارتند از:


    1) تهویه ساختمان، تونل ها، معادن و کوره ها


    2) تأمین هوای فشرده جهت احتراق در ماشینهای احتراق داخلی و دیگ های بخار
    3) انتقال انواع گازها
    4) تأمین فشار مخازن ذخیره تحت فشار
    5) تزریق گاز به میدان های نفتی
    6) سیستم های تبرید
    7) فرآیند های شیمیایی و تصفیه گازها

     

    ***4
                                             انواع کمپرسورها( تقسیم بندی کلی کمپرسور ها )

    از عمده معیار های تقسیم بندی کمپرسور ها، می توان به تقسیم بندی بر اساس مکانیزم و اصول کارکرد و نحوه اعمال انرژی به سیال، اشاره داشت که بر این اساس تقسیم بندی های زیر را برای کمپرسور ها خواهیم داشت :
    1)    کمپرسور های رفت و برگشتی یا جابجایی مثبت یا جریان منقطع

    -کمپرسورهای جابجایی مثبت یا جریان متناوب، مقداری از گاز را در داخل یک حجم بسته محبوس می‌کنند. با کاهش حجم، فشار گاز محبوس افزایش می‌یابد. آنگاه گاز تحت فشار قرار گرفته به نقطه دهش (Discharge)کمپرسور تحویل داده می‌شود.
    « کمپرسور های جا به جایی مثبت (Positive Displacement Compressors)»
    این کمپرسور ها شامل انواع زیر می شود :
    1) کمپرسور های رفت و برگشتی (Reciprocating Compressors)
    2) کمپرسور های دوار یا گردشی (Rotary Compressors)
    2) کمپرسور های سانتریفیوژ یا دینامیک یا جریان پیوسته
    در این نوع از کمپرسورها با افزایش دادن انرژی جنبشی هوا در طی عبور از فضای داخلی کمپرسور وتبدیل ان به انرژی فشاری در خروجی ،فشار استاتیکی را افزایش میدهند. مقدار هوای خروجی در این نوع کمپرسورها(همانند دمنده های گریز از مرکز یا محوری) با افزایش فشار خروجی، کاهش مییابد.

     

    ***5

    « کمپرسور های دینامیک (Dynamic Compressors)»
    که شامل انواع زیر می شود :
    1) کمپرسور های گریز از مرکز (Centrifugal Compressors)
     2) کمپرسور های محوری (Axial Compressors)



    تفاوت های مهم این دو گروه فوق را می توان در موارد زیر خلاصه کرد :


    1) کمپرسور های رفت و برگشتی برای فشارهای زیاد و متوسط و شدت جریان های پایین به کار می رود در حالیکه کمپرسور های سانتریفیوژ برای فشارهای متوسط و پایین یا جریان های متوسط و بالا به کار می رود.

    2) فشارهای ایجاد شده در کمپرسور های سانتریفیوژ مقدار محدود و مثبتی دارد در حالیکه، در کمپرسور های رفت و برگشتی این فشارها می تواند متغیر و قابل تنظیم بوده و اصولا تابع نیاز سیستم می باشد.
    3) همان طوری که از نام گذاری این دو گروه ملاحظه می شود جریان در کمپرسور های رفت و برگشتی ناپیوسته بوده، به گونه ای که مقداری گاز به درون کمپرسور کشیده شده و عمل تراکم روی آن انجام می شود، سپس تخلیه شده و دوباره سیکل تکرار می گردد. ولی در کمپرسور های سانتریفیوژ سیکلی وجود نداشته و جریان پیوسته و ممتد می باشد.

    4) کمپرسور های دینامیکی (سانتریفیوژ) بر اساس نیروی گریز از مرکز که روی قطعه ای به نام پره اعمال می کند، ایجاد انرژی می نماید و این انرژی که از نوع انرژی جنبشی می باشد در خروجی کمپرسور، به فشار مبدل می شود در حالیکه کمپرسور های رفت و برگشتی مستقیما فشار گاز را توام با کاهش حجم، افزایش می دهند.

     

     

     

  • فهرست و منابع پاورپوینت انواع کمپرسور ها

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

کلمات کلیدی:   -
پاورپوینت درسی انواع كمپرسور ها, پاورپوینت درسی كمپرسور, پاورپوینت دانشگاهی انواع كمپرسور ها, پاورپوینت دانشگاهی كمپرسور, پاورپوینت پایان نامه انواع كمپرسور ها, پاورپوینت پایان نامه كمپرسور, دانلود پاورپوینت انواع كمپرسور ها, دانلود پاورپوینت كمپرسور, دانلود نمونه پاورپوینت انواع كمپرسور ها, دانلود نمونه پاورپوینت كمپرسور, پاورپوینت آماده درسی انواع كمپرسور ها, پاورپوینت آماده درسی كمپرسور, پاورپوینت آماده دانشگاهی انواع كمپرسور ها, پاورپوینت آماده دانشگاهی كمپرسور, دانلود قالب پاورپوینت انواع كمپرسور ها, دانلود قالب پاورپوینت كمپرسور

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان