کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت باروک

دانشگاهی
مشخص نشده
22
پاورپوینت
1015 KB
1525
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت باروک

    ***2

    بازگشت دوباره به ادبیات یونان باستان را « ارمانیسم» یا « جنبش فرهنگ دوستان» نامیده اند.

    نهضت ارمانسیم به صورت تحصیل زبان لاتین و تقلید از آثار شاعران یونان و روم شروع شد. در این دوره ترجیح دادند که به جای زبان ایتالیایی زبان لاتین به عنوان زبان ادبی به کار برده شود.

    اومانیست ها ابتدا طرفداران زیادی پیدا کردند اما چون اکثریت مردم زبان لاتین را یاد نداشتند و از آثار آنها چیزی نمی فهمیدند و از آنها روی برگرداندند به همین جهت در میان مردم ادبیات عامیانه و ساده ای به وجود آمد که دارای فرهنگ عمیقی نبود.

    هدف او مانیست ها این بود که روح و طبیعت انسانی را با ذوق کلاسیک موافق سازند  و انتقاد آزاد را که قرون وسطی به کلی از آن جلوگیری می کرد رواج دهند.

    اومانیست ها به انسان توجه خاصی نمودند و او را در مرکز توجه هنرمندان و فلاسفه ی خویش قرار دادند در حالی که قبل از آن هنرمندان و فلاسفه ی قرون وسطی با تکیه بر بقالیم کلیسا انسان را موجودی گناهکار و حقیر می شمردند.

     

    ***3

    رنسانس ( احیاء تجدید)

    یعنی نوعی بازگشت به دوران ادب و فرهنگ گذشته است . و یکی از مهم ترین حوادث تاریخ جهان به حساب می آید و از زمان زوال زبان لاتین تا اواخر قرن شانزدهم را دوره رنسانس می نامند . در این دوران مکتب ها و جریان هایی به وجود آمده اند که بیشتر آنها را می توان تظاهرات مختلف هنر باروک به شمار آورد.

    باروک چیست؟

    باروک نه یک مکتب یا نهضت ادبی مشخص و معین است و نه از نظر تاریخی و جغرافیایی به زمان ومکان معینی محدود است بلکه عنوانی است که از اواخر قرن نوزدهم ، نوگرایان و به یک رشته قالب های جمال شناختی در قرون گذشته که حالاتی خاص و غیر عادی داشته اند اطلاق کردند این کلمه در رشته های مختلف هنری ا زجمله معماری مجسمه سازی نقاشی و ادبیات – موسیقی و سینما به کار می رود.

     

    ***4

    بنابراین رنسانس حادثه ای بزرگ بود که هم در اندیشه و تفکر بشر و هم از جنبه هنری و ادبی زندگی انسان را متحول کرد. مهد -  رنسانس شهر فلورانس ایتالیا بود و این شهر را روح رنسانس نامیده اند . بزرگان و اندیشمندان همچون پترارک – لئونار دو دو اینچی – را فائل – میکل آنژ در آن جا بوده اند و در فرانسه نیز شاعران و نویسندگان در نیمه دوم قرن پانزدهم با آثاری که به زبان لاتین بود آشنا شدند بعد از آن با آثار هومر و سوفوکل آشنا شوند و به تقلید از شاعران یونان قدیم و روم قدیم و شاعران ایتالیایی دوره رنسانس پرداختند و از همین دوره بود که برای اولین بار اصول و و آیینی برای خلق آثار ادبی به وجود آمد و تا قرن هیجدهم نیز ارزش و اعتبار خود را از دست نداد و همین اصول بود که در آغاز قرن هفدهم باعث ایجاد مکتب کلاسیک شد.

     

    ***5

    کلاسیسم:

    کلاسیسم در سه معنی – به کار رفته است

    1-   به آثار ادبی یونان و روم قدیم که سرمشق آفرینش آثار ادبی قرار گرفت

    2-   به آثار ادبی گذشته که با گذشت زمان باز هم قدرت و اعتبار دارند مثل شاهنامه ، تاریخ بیهقی

    3-   به آثاری که به علت خصوصیات ارزشمند خود از شهرت و افتخار  برخوردار شده اند. هر چند قدیمی نباشند.

    تاریخچه کلاسیسم

    « کلمه کلاسیک به معنی وسیع خود به تمام آثاری که نمونه ادبیات کشور شمرده می شود و مایه افتخار اطلاق می شود[1][1]» ولی آنجا که بحث ازمکتب های ادبی در میان باشد دیگر چنین معنی وسیعی که منظور نظر نیست. کلاسیسم فرانسه نقطه اوج کلاسیم اروپا ست  و اصول کلاسیم را از ایتالیای ها گرفتند.

  • فهرست و منابع پاورپوینت باروک

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پاورپوینت درسی ادبيات يونان, پاورپوینت درسی ادبيات يونان باستان, پاورپوینت درسی اومانيست, پاورپوینت درسی باروک, پاورپوینت درسی رنسانس, پاورپوینت درسی كلاسيسم, پاورپوینت درسی كلاسيك, پاورپوینت درسی مكتب كلاسيك, پاورپوینت درسی نهضت ادبی, پاورپوینت دانشگاهی ادبيات يونان, پاورپوینت دانشگاهی ادبيات يونان باستان, پاورپوینت دانشگاهی اومانيست, پاورپوینت دانشگاهی باروک, پاورپوینت دانشگاهی رنسانس, پاورپوینت دانشگاهی كلاسيسم, پاورپوینت دانشگاهی كلاسيك, پاورپوینت دانشگاهی مكتب كلاسيك, پاورپوینت دانشگاهی نهضت ادبی, پاورپوینت پایان نامه ادبيات يونان, پاورپوینت پایان نامه ادبيات يونان باستان, پاورپوینت پایان نامه اومانيست, پاورپوینت پایان نامه باروک, پاورپوینت پایان نامه رنسانس, پاورپوینت پایان نامه كلاسيسم, پاورپوینت پایان نامه كلاسيك, پاورپوینت پایان نامه مكتب كلاسيك, پاورپوینت پایان نامه نهضت ادبی, دانلود پاورپوینت ادبيات يونان, دانلود پاورپوینت ادبيات يونان باستان, دانلود پاورپوینت اومانيست, دانلود پاورپوینت باروک, دانلود پاورپوینت رنسانس, دانلود پاورپوینت كلاسيسم, دانلود پاورپوینت كلاسيك, دانلود پاورپوینت مكتب كلاسيك, دانلود پاورپوینت نهضت ادبی, دانلود نمونه پاورپوینت ادبيات يونان, دانلود نمونه پاورپوینت ادبيات يونان باستان, دانلود نمونه پاورپوینت اومانيست, دانلود نمونه پاورپوینت باروک, دانلود نمونه پاورپوینت رنسانس, دانلود نمونه پاورپوینت كلاسيسم, دانلود نمونه پاورپوینت كلاسيك, دانلود نمونه پاورپوینت مكتب كلاسيك, دانلود نمونه پاورپوینت نهضت ادبی, پاورپوینت آماده درسی ادبيات يونان, پاورپوینت آماده درسی ادبيات يونان باستان, پاورپوینت آماده درسی اومانيست, پاورپوینت آماده درسی باروک, پاورپوینت آماده درسی رنسانس, پاورپوینت آماده درسی كلاسيسم, پاورپوینت آماده درسی كلاسيك, پاورپوینت آماده درسی مكتب كلاسيك, پاورپوینت آماده درسی نهضت ادبی, پاورپوینت آماده دانشگاهی ادبيات يونان, پاورپوینت آماده دانشگاهی ادبيات يونان باستان, پاورپوینت آماده دانشگاهی اومانيست, پاورپوینت آماده دانشگاهی باروک, پاورپوینت آماده دانشگاهی رنسانس, پاورپوینت آماده دانشگاهی كلاسيسم, پاورپوینت آماده دانشگاهی كلاسيك, پاورپوینت آماده دانشگاهی مكتب كلاسيك, پاورپوینت آماده دانشگاهی نهضت ادبی, دانلود قالب پاورپوینت ادبيات يونان, دانلود قالب پاورپوینت ادبيات يونان باستان, دانلود قالب پاورپوینت اومانيست, دانلود قالب پاورپوینت باروک, دانلود قالب پاورپوینت رنسانس, دانلود قالب پاورپوینت كلاسيسم, دانلود قالب پاورپوینت كلاسيك, دانلود قالب پاورپوینت مكتب كلاسيك, دانلود قالب پاورپوینت نهضت ادبی

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان