کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت بررسی شیوه های مختلف مقاوم سازی سازه های با مصالح بنایی

دانشگاهی
مشخص نشده
39
پاورپوینت
9 MB
1541
قیمت: ۱۵,۶۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت بررسی شیوه های مختلف مقاوم سازی سازه های با مصالح بنایی

    ***2

    •چکیده:

    •بدلیل آنکه بسیاری از ساختمان های متداول در اکثر نقاط ایران، ساختمان های مصالح بنایی و مختلط می‌باشند و اکثر این سازه‌ها طوری ساخته می‌شوند که در برابر بارهای زلزله مقاومت بسیار کمی دارند لذا در این سمینار انواع روشهای مقاوم‌سازی ساختمانهای با مصالح بنایی و مختلط مورد بررسی قرار گرفته است. در انتخاب روشهای مقاوم‌سازی سعی بر آن بوده است که آسانترین روشها که در ایران نیز قابل اجرا باشند استفاده گردد.

    •مقاوم‌سازی به انواع حالات تقویت دیوارها سقفها، پی‌ها و ستونها، تیرها، شناژها و یکپارچه‌سازی اجزاء مختلف ساختمان تقسیم می‌گردد. تعمیر و مرمت سازه‌های آسیب دیده نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

     

    ***3

    •مقدمه

    از آنجا که کشور ایران به عنوان یکی از منطقه‌های زلزله‌خیز جهان در مسیر کمربند زلزله آلپ هیمالیا قرار دارد و وجود گسل‌های فراوان و رخداد زلزله‌های شدید گذشته‌های دور و دهه‌های اخیر در راستای گسل‌های شناخته شده و همچنین نقشه پهنه‌بندی موجود خطر زلزله نشانگر این واقعیت است که اکثر مناطق کشور در معرض وقوع زلزله‌های شدید یا نسبتا شدید قرار دارند، از طرفی با توجه به وضعیت آسیب‌پذیری بسیار نگران‌کننده شهرها و روستاهای کشور که حاصل قرن‌ها غفلت در تاریخ ایران بوده است، تا قبل از زلزله منجیل- رودبار (در سال 1369) اقدامات و فعالیت‌های مؤثر علمی – فنی در زمینه کاهش خطرات ناشی از زلزله بسیار اندک بوده و آن هم به صورت پراکنده انجام پذیرفته است. پس از این زلزله و بدنبال انجام کارهای گوناگون در زمینه مهندسی زلزله موقعیت کشور از این نظر بهبود یافت به طوری که تهیه و تدوین مقررات، بازبینی آئین‌نامه‌های زلزله، تهیه و تدوین دستورالعمل‌های ایمن‌سازی و بهسازی لرزه‌ای ساختمان‌ها بخشی ازدست‌آوردهای حاصل از خود آگاهی جامعه فنی و مدیران کشور پس از زلزله مهم سال 1369 در رودبار و منجیل می‌باشد.

     

    ***4

    در کنار این پیشرفت‌ها، کمبودهای شدید و نگران‌کننده‌ای وجود دارد که حاصل ساختار سازهای غیرفنی و ناامن بوده، به طوری که شهرها و روستاهای کشور با ساختمان‌های نامقاوم در برابر زلزله، پرهزینه، کم دوام، پرهزینه از نظر انرژی و گران قیمت از نظر نگهداری شکل گرفته است.

    در حال حاضر ساختمان‌های ساخته شده با مصالح بنایی ]بخصوص ساختمان‌های آجری[، درصد بالایی از ساختمان‌های موجود یا در حال احداث در کشور ما را تشکیل می‌دهند مهمترین عامل مقبولیت ساختمان‌های بنایی در ایران، بویژه در شهرستان‌ها در دسترس بودن مصالح، ساده بودن تکنولوژی تولید آجر و بلوک‌های بنایی، آشنایی سازندگان با نحوه ساخت و ساز با مصالح بنایی و سرانجام ارزان‌تر بودن قیمت تمام شده این قبیل ساختمان‌ها نسبت به ساختمان‌ها با اسکلت فولادی و بتن مسلح می‌باشد.

     

    ***5

     

    •گزارش برخی از زلزله‌ های چند دهه اخیر
    زلزله 31 خرداد ماه 1369 رودبار و منجیل

    در حدود 30 دقیقه صبح روز پنجشنبه 31 خردادماه 1369 زلزله شدیدی در استان گیلان و زنجان به وقوع پیوست که در آن شهرهای منجیل و رودبار و صدها پارچه از دهات و آبادی‌های پرجمعیت منطقه به کلی ویران شد. بزرگی این زلزله بین 3/7 و 7/7 ریشتر می‌باشد و طبق آماری که از طرف مراجع رسمی اعلام شد، روی هم بیش از 35000 نفر از مردم کشورمان جان خود را در این حادثه از دست دادند و قریب یک صد هزار ساختمان و خانه مسکونی خراب و یا بلااستفاده گردید، به باغات و اراضی کشاورزی و کانال‌های آبیاری صدمات فراوان وارد شد

     

    ***5

    از ویژگی های زلزله اخیر گیلان و زنجان آن است که برخلاف زلزله‌های گذشته ایران که اغلب در مناطق کم جمعیت و یا در مناطق روستایی و فاقد ساختمان و تاسیسات مهم اتفاق می‌افتاد، این زلزله در منطقه‌ای روی داده است که علاوه بر آنکه از مناطق پرجمعیت محسوب می‌شود، چند شهر را نیز فراگرفته است که دارای ساختمان‌ های مهم و تاسیسات زیربنایی شامل سد سفیدرود، نیروگاه برق و کارخانجات سیمان لوشان، و پل‌های بزرگ و سیلوی یک صد و بیست هزار تنی سراوان رشت قرار داشتند و همه این مسائل دلایلی برای توجه بیشتر جامعه مهندسی به امر ساخت و ساز بعد از این زلزله می‌باشد. در شکل‌های زیر تصاویری از خسارات این زلزله مشاهده می‌شود:

  • فهرست و منابع پاورپوینت بررسی شیوه های مختلف مقاوم سازی سازه های با مصالح بنایی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    [1] مقدم، حسن، طرح لرزه‌ای ساختمانی آجری، انتشارات دانشگاه صنعتی شریف، 1373.

    [2] پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله، دستورالعمل بهسازی لرزه‌ای ساختمان‌های موجود، دفتر امور فنی و تدوین معیارهای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، 1381.

    [3] عباسعلی تسنیمی، بررسی تجربی روش‌های مقاوم‌سازی ساختمان‌های آجری در برابر زلزله، 1380.

    [4] مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، مهندس علی اکبر معین‌فر، مهندس احمد نادرزاده، گزارش فنی مقدماتی فوری زلزله. 31 خردادماه 1369 منجیل. مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، اردیبهشت 1370.

    [5] مهندس ناهید رزاقی‌آذر، اثرات زلزله اول تیرماه 1381 چنگوره، آوج بر ساختمان‌های بنایی و مختلط، مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، تیرماه 1381.

    ‍[6] فریبرز ناطق الهی، مهرتاش معتمدی، طراحی و اجرای ساختمان‌های بنایی مقاوم در برابر زمین‌لرزه، انتشارات نورپردازان، 1385.

    [7] مرکز تحقیقات و مسکن، آئین‌نامه طرح ساختمان در برابر زلزله، انتشارات مرکز، ویرایش دوم، پاییز 1376.

    [8] دکتر سعادت‌پور، محمدمهدی، ساختمان‌های مقاوم در مقابل زلزله، انتشارات دانشگاه صنعتی اصفهان، 1374.

    [9] مهندس خورشیدی پاچی، نقش سازه‌ای و ناسازه‌ای مصالح بنایی در رفتار ساختمان‌ها در برابر زلزله، سمینار کارشناسی ارشد سازه به راهنمایی دکتر محمود حسینی، دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب، 1376.

پاورپوینت درسی پی کنی, پاورپوینت درسی تقویت دیوار ها, پاورپوینت درسی زلزله, پاورپوینت درسی مصالح بنايي, پاورپوینت درسی مقاوم سازي سازه, پاورپوینت دانشگاهی پی کنی, پاورپوینت دانشگاهی تقویت دیوار ها, پاورپوینت دانشگاهی زلزله, پاورپوینت دانشگاهی مصالح بنايي, پاورپوینت دانشگاهی مقاوم سازي سازه, پاورپوینت پایان نامه پی کنی, پاورپوینت پایان نامه تقویت دیوار ها, پاورپوینت پایان نامه زلزله, پاورپوینت پایان نامه مصالح بنايي, پاورپوینت پایان نامه مقاوم سازي سازه, دانلود پاورپوینت پی کنی, دانلود پاورپوینت تقویت دیوار ها, دانلود پاورپوینت زلزله, دانلود پاورپوینت مصالح بنايي, دانلود پاورپوینت مقاوم سازي سازه, دانلود نمونه پاورپوینت پی کنی, دانلود نمونه پاورپوینت تقویت دیوار ها, دانلود نمونه پاورپوینت زلزله, دانلود نمونه پاورپوینت مصالح بنايي, دانلود نمونه پاورپوینت مقاوم سازي سازه, پاورپوینت آماده درسی پی کنی, پاورپوینت آماده درسی تقویت دیوار ها, پاورپوینت آماده درسی زلزله, پاورپوینت آماده درسی مصالح بنايي, پاورپوینت آماده درسی مقاوم سازي سازه, پاورپوینت آماده دانشگاهی پی کنی, پاورپوینت آماده دانشگاهی تقویت دیوار ها, پاورپوینت آماده دانشگاهی زلزله, پاورپوینت آماده دانشگاهی مصالح بنايي, پاورپوینت آماده دانشگاهی مقاوم سازي سازه, دانلود قالب پاورپوینت پی کنی, دانلود قالب پاورپوینت تقویت دیوار ها, دانلود قالب پاورپوینت زلزله, دانلود قالب پاورپوینت مصالح بنايي, دانلود قالب پاورپوینت مقاوم سازي سازه

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان