کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت پروژه روستا روستای بنفش تپه

دانشگاهی
مشخص نشده
78
پاورپوینت
40 MB
1561
قیمت: ۲۳,۴۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت پروژه روستا روستای بنفش تپه

    ***4

    •مقدمه :

    تحولات اقتصادی و اجتماعی و روند رو به رشد آن از جمله رشد جمعیت ، بالا رفتن سطح فرهنگی ، افزایش ارتباطات بین نواحی و مسائلی چون دگرگونی ، نوع معیشتها و حتی تغییر نوع زندگی (کوچ نشینی به روستانشینی و از روستا نشینی به شهرنشینی ) موجب شده تا دگرگونیهایی در ساختار کالبد نقاط جمعیتی نیز صورت گیرد. در این بین برخی از نقاط روستایی محیط مناسبی را در نتیجه وجود عوامل متعدد سیاسی ، اجتماعی و غیره برای جذب جمعیت فراهم نموده و بی مهابا توسعه یافته اند از همین روست که همه روزه بر تعداد شهرهای ما افزوده می گردد از سوئی نقاط دیگری بعلت عدم وجود امکانات و زمینه های مناسب اشتغال تخلیه شده و جمعیت خویش را از دست داده اند .

    جمعیت سرا زیر شده از این نقاط به مراکز جمعیتی بزرگتر مهاجرت نموده و موجبات تورم محیط جدید را در تمام مراحل و زمینه های اقتصادی – اجتماعی ، کالبدی فراهم ساخته اند از این روست که ضرورت برنامه ریزی روستایی بعنوان یک عامل پیشگیری کننده از سالهای پیش و حتی در زمان حکومت رضاخان احساس شده و به عناوین متعدد در طول زمان بدان پرداخته اند .

    بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و بخصوص دهساله اخیر امر توسعه روستا های علاوه بر رساندن خدمات رفاهی ، عمومی در بر گیرند توسعه و طراحی بافت کالبدی روستا نیز گردید ، که این امر تحت عنوان طرح هادی روستا نامیده می شود .

    عدم برنامه ریزی مناسب ، باعث هجوم مهاجرت روستائیان به نقاط شهری بوده که عمدتاً ناشی از عدم وجود امکانات رفاهی ، خدمات عمومی در سطح روستا می باشد .

    بسیاری از نقاط کوچک جمعیتی که محیط مناسبی برای استقرار جمعیت بوده اند در اثر هجوم جمعیت بی برنامه ، رشد فیزیکی یافته و در حقیقت تبدیل به سکوی پرتابی برای مهاجرت به شهر شده اند ، زیرا تأسیسات و امکانات رفاهی و

    خدماتی که دراین مراکز شهری موجود است ، در این نقاط استقرار نیافته اند.

     

    ***5

    فصل اول:
    آشنایی مقدماتی با استان گلستان

     

    ***6

    موقعیت جغرافیایی استان: 

    استان گلستان بین 53 درجه و 57دقیقه تا 56درجه و22دقیقه طول شرقی و36 درجه و30 دقیقه تا38 درجه و 8 دقیقه عرض شمالی کشور ترکمنستان ، از جنوب به استان سمنان ، از شرق به استان خراسان شمالی و از غرب به دریای خزر و استان مازندران محدود می شود.

    بر اساس آخرین تقسیمات کشوری استان گلستان متشکل از 11 شهرستان (گرگان،گنبد، بندر گز،کردکوی، بندر ترکمن ، علی آباد ، آق قلا، رامیان، آزاد شهر، مینودشت و کلاله ) ،21 بخش،  23   شهر، 5 دهستان، 989آبادی مسکونی و 75آبادی غیر مسکونی می باشد.

    مساحت استان گلستان بالغ بر7/20437کیلومترمربع (3/1درصد ازکل مساحت کشوروبه عبارتی رتبه نوزدهم دربین استانها ) است . وسعت شهرستانهای استان متفاوت بوده به طوری که شهرستان گنبد با 33/5071کیلومتر مربع (81/24% از مساحت استان) بزرگترین و بندر گز با 31/239 کیلومتر مربع (17/1% از مساحت استان) کوچکترین شهرستان می باشد.

    تراکم نسبی جمعیت استان درسال1381معادل79.6 نفردرکیلومتربوده که بالا ترین وپایین ترین آن مربوط به شهرستان بندرگز(281.8 نفردرکیلومترمربع)وکلاله (1 / 29 نفر در کیلومتر مربع ) بوده است . عوامل اصلی تشکیل دهنده اقلیم استان را می توان به عوامل محلی (عرض جغرافیایی،ناهمواری،منابع آب و....) و عوامل بیرونی (فرابار سیبری، کم فشار مدیترانه ، بادهای موسمی و ...) تقسیم کرد.

    2- عرض جغرافیایی:

    استان گلستان در محدوده منطقه معتدله شمالی قرار گرفته که این عامل نقش موثری را در اقلیم استان بر عهده دارد .

    3- ناهمواری ها:

    این استان بین رشته کوه های البرز، دشتهای جنوبی کشور ترکمنستان،کوههای استان خراسان شمالی و دریای خزر واقع شده است . کوه شاهوار با ارتفاع 3945متر بلند ترین و نقطه ساحلی با ارتفاع26متر پست ترین نقاط استان می با شند .

    4- فرابار سیبری:

    این سیستم در دوره سرد سال فعال می باشد .وجود چنین سیستمی سبب کاهش دما ،سرمای شدید وپدیده یخبندان در استان می گردد. چنانچه سیستم مزبور قوی باشد به همان نسبت دمای هوا کاهش می یابد .

     

    ***7

    5- سیستم کم فشار مدیترانه ای:

    این سیستم به همراه تود ه های ناشی از مرکز کم فشار باران زا بیش از نیمی از ریزشهای جوی استان گلستان را مو جب می شوند دوره فعا لیت آن فصول سرد سال بوده و در نقاط پست و ارتفاعات به ترتیب به صورت باران و برف ظهور می نماید. تنوع اقلیمی استان گلستان دلیل شرایط جغرافیایی و طبیعی قابل توجه می باشد. به طوری که نواحی جنوب از آب و هوای کوهستانی ،نواحی مرکزی و جنوب غربی از آب و هوای معتدل مدیترانه ای و نواحی شمالی  از آب و هوای نیمه خشک  بر خوردار است .

    تعداد ایستگاه های هوا شناسی استان گلستان در سال 1380شامل 4 ایستگاه سینو پتیک (گرگان،گنبد  ،کلا له ،مراوه تپه ) 6ایستگاه کلیما تولوژی و 100ایستگاه بارانسنجی بوده است .وضعیت عناصر اقلیمی ایستگاهها به شرح زیر می باشد .

    6- دما :

    متوسط روزانه دمای هوای ایستگاه ای گرگان ،گنبد ،کلاله،و مراوه تپه به ترتیب 7/17، 3/18، 9/17و18 درجه سانتیگراد و حداقل  مطلق دمای  سالانه ،2/6- ، 4/10- ، 2/4- ، 6/6 - ، درجه سانتیگراد و حداکثر مطلق دمای سالانه 45، 4/45، و 44 درجه سانتیگراد بوده است بیشترین دامنه تغییرات دما مربوط به ایستگاه گنبد و بیشترین و کمترین تعداد روزهای یخبندان مربوط به ایستگاه کلا له (18روز)و گرگان و مراوه تپه (14روز) میباشد.

     

    ***8

    7- میزان بارندگی:

    میزان بارندگی سالانه استان بین 250 تا 700 میلی لیتر می باشد .بارندگی سالانه ایستگاهای گرگان ، گنبد، کلاله و مراوه تپه به ترتیب 6/ 569 ، 471 ، 2 /818 ، 5 / 348  میلی متر می باشد  . 

     

  • فهرست و منابع پاورپوینت پروژه روستا روستای بنفش تپه

    فهرست:

    مقدمه

    فصل اول:آشنایی مقدماتی با استان گلستان

    1- موقعیت جغرافیایی استان

     2- عرض جغرافیایی

    3- ناهمواریها

    4- فرابار سیبری

    5- سیستم کم فشار مدیترانه ای

    6- دما

     7- میزان بارندگی

    8- رطوبت نسبی

    9- تبخیر و تعرق

    10- عوارض طبیعی

    1-10- ناحیه کوهستانی

    2-10- ناحیه کوهپایه ای

    3-10- ناحیه جلگه ای و اراضی پست

    11- زمین شناسی

    12- حوزه آبریز

    1-12- رودخانه اترک

    2-12- گرگانرود

    3-12- رودخانه قره سو

    4-12- رودخانه های  حوضه خلیج گرگان

     فصل دوم: اطلاعات شهرستان حوزه نفوذ

    1- جمعیت

    2- منابع آب

    1-2- آبهای سطحی (رودخانه ها)

    3- کوهها

    4- بررسی ویژگیهای اقتصادی

    5- راههای ارتباطی

     

    روستای بنفش تپه

    فصل سوم: شناخت تاریخ روستا

    1- قدمت روستا

     

    2- وجه تسمیه روستا

    3- بناهای تاریخی

     

    4- سابقه سکونت و تاریخچه رشد و تحول روستا

    5- علت پیدایش روستا

     فصل چهارم : جغرافیای طبیعی

    1- موقعیت جغرافیایی

    2- ریزشهای جوی، دما، رطوبت نسبی، یخبندان و باد

    1-2- ریزشهای جوی

    2-2- دما

    3-2- رطوبت نسبی

    4-2- یخبندان

    5-2- باد

    3- توپوگرافی

    4- پوشش گیاهی

    5- اقلیم و تقسیم بندی اقلیمی

    6- منابع آب و آبهای سطحی

    7- خاک

    8- سوانح طبیعی

     

    فصل پنجم: جغرافیای انسانی

    1- شناخت موقعیت سیاسی- منطقه ای روستا

    2- حوزه نفوذ و نقاط نافذ روستا

    1-2- حوزه نفوذ مسکونی

    2-2- حوزه نفوذ تجاری

    3-2- حوزه نفوذ بهداشتی

    4-2- حوزه نفوذ مذهبی

    5-2- حوزه نفوذ اداری

    6-2- حوزه نفوذ آموزشی

    3- راههای دسترسی به روستا و بررسی شبکه ارتباطی داخلی روستا

    4- روستاهای همسایه

    5- چکیده و نتیجه گیری

    فصل ششم: شناخت مسایل فرهنگی

    1- اعتقادات و مراسم مذهبی

    2- آداب و رسوم محلی و بومی و زبان و گویش

    3- فعالیتهای مردان و زنان

    4- پوشش و البسه سنتی

    5- ایل و طایفه

    6- اوقات فراغت

     

    فصل هفتم: شناخت مسائل اجتماعی روستا

    1- جمعیت و ساخت جمیعتی

    2- حرکات جمعیتی (زاد و ولد ، مهاجرت، مرگ و میر)

    3- امنیت روستا

    4- مدیریت روستا

    5- اقشار اجتماعی

    6- سطح بهداشت و درمان

    7- آموزش و پرورش

    8- سوخت و انرژی

     

    فصل هشتم: شناخت مسایل سیاسی و اقتصادی

    1- رشته های اقتصادی در روستا

    2- مالکیت اراضی

    1-2- مالکیت اراضی دولتی

    2-2- مالکیت اراضی وقفی

    3-2- مالکیت اراضی خصوصی

    4-2- اراضی با مالکیت عمومی

    3- مالکیت مسکن

    4- درآمد خانوار

     

    فصل نهم: نحوه توزیع خدمات در روستا

    1- یک جامعه روستایی به چه خدماتی نیاز دارد؟

    2- بررسی خدمات مورد نیاز در روستای مورد بررسی

     

    فصل دهم:سیمای روستا

    1- سیمای خارجی روستا

    2- سیمای داخلی روستا

    3- خط آسمان

    4- مبلمان شهری

    5- مصالح

     

    فصل یازدهم: معماری

    1- کیفیت ابنیه روستا

    2- بررسی معماری و ترکیب فضاهای مسکونی و واحدهای همسایگی

    3- بلوک بندی

    4- برداشت

    5- اسکیسپ

     

    منبع:

    ندارد.

پروپوزال در مورد ایستگاه های هوا شناسی, پروپوزال در مورد بارندگی, پروپوزال در مورد توسعه روستا, پروپوزال در مورد روستاي بنفش تپه, پروپوزال در مورد سیبری, گزارش سمینار در مورد ایستگاه های هوا شناسی, گزارش سمینار در مورد بارندگی, گزارش سمینار در مورد توسعه روستا, گزارش سمینار در مورد روستاي بنفش تپه, گزارش سمینار در مورد سیبری, تز دکترا در مورد ایستگاه های هوا شناسی, تز دکترا در مورد بارندگی, تز دکترا در مورد توسعه روستا, تز دکترا در مورد روستاي بنفش تپه, تز دکترا در مورد سیبری, رساله در مورد ایستگاه های هوا شناسی, رساله در مورد بارندگی, رساله در مورد توسعه روستا, رساله در مورد روستاي بنفش تپه, رساله در مورد سیبری, پایان نامه در مورد ایستگاه های هوا شناسی, پایان نامه در مورد بارندگی, پایان نامه در مورد توسعه روستا, پایان نامه در مورد روستاي بنفش تپه, پایان نامه در مورد سیبری, تحقیق درباره ایستگاه های هوا شناسی, تحقیق درباره بارندگی, تحقیق درباره توسعه روستا, تحقیق درباره روستاي بنفش تپه, تحقیق درباره سیبری, مقاله درباره ایستگاه های هوا شناسی, مقاله درباره بارندگی, مقاله درباره توسعه روستا, مقاله درباره روستاي بنفش تپه, مقاله درباره سیبری, پروژه دانشجویی در مورد ایستگاه های هوا شناسی, پروژه دانشجویی در مورد بارندگی, پروژه دانشجویی در مورد توسعه روستا, پروژه دانشجویی در مورد روستاي بنفش تپه, پروژه دانشجویی در مورد سیبری, تحقیق دانشجویی در مورد ایستگاه های هوا شناسی, تحقیق دانشجویی در مورد بارندگی, تحقیق دانشجویی در مورد توسعه روستا, تحقیق دانشجویی در مورد روستاي بنفش تپه, تحقیق دانشجویی در مورد سیبری, مقاله دانشجویی در مورد ایستگاه های هوا شناسی, مقاله دانشجویی در مورد بارندگی, مقاله دانشجویی در مورد توسعه روستا, مقاله دانشجویی در مورد روستاي بنفش تپه, مقاله دانشجویی در مورد سیبری, روش تحقیق در مورد ایستگاه های هوا شناسی, روش تحقیق در مورد بارندگی, روش تحقیق در مورد توسعه روستا, روش تحقیق در مورد روستاي بنفش تپه, روش تحقیق در مورد سیبری

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان