کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت طراحی و ساخت

دانشگاهی
مشخص نشده
15
پاورپوینت
6 MB
1650
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت طراحی و ساخت

    ***2

    فرایند طراحی و ساخت
    طراحی و ساخت به عنوان یک سیستم یکپارچه (تلفیقی):

    در برنامه‌ریزی یک سازه، تشخیص ارتباط نزدیک بین فرایند طراحی وساخت بسیار اهمیت دارد.

    این مراحل را به عنوان یک سیستم یکپارچه می‌توان به بهترین نحو مورد بررسی و بازدید قرار داد.

    طراحی عبارتست از شرح مراحل ساخت یک سازه جدید که معمولأ با نقشه‌ها و مشخصات مفصلی ارایه می‌گردد و طراحی سازه، در واقع فرایند شناسایی فعالیت‌ها ومنابعی است که برای عینیت بخشیدن فیزیکی به یک طرح، مورد نیاز می‌باشد. ولی فرایند ساخت در واقع، به اجرای طرحی که معماران و مهندسان در ذهن خود می‌پرورند، اطلاق می‌گردد. درهر دو فرایند طراحی و ساخت، وظایف و کارهای عملی فراوانی به همراه الویت‌های گوناگون و سایر ارتباطات موجود بین وظایف مختلف باید انجام شود

     

    ***3

    درطراحی یک سازه چندین ویژگی منحصربه فرد وجود دارد که باید مد نظر گرفته شود حتی در مرحله ابتدایی دوره عمریک پروژه. این ویژگی‌ها عبارتند از :

    1- تقریبأ هر سازه دارای طرح و ساختاری سفارشی است و اغلب برای تکمیل شدن نیاز به زمان طولانی دارد.

    2- چون هر پروژه مربوط به مکان خاصی است انجام آن تحت تأثیر شرایط طبیعی، اجتماعی و سایر شرایط مکانی مانند آب وهوا، تأمین نیروی کارگر، کدهای ساختمانی محلی و غیره قرار می گیرد.

    3- از آنجایی که طول عمر یک سازه بلند می‌باشد پیش‌بینی نیازمندیها  و احتیاجات آینده‌کاری مشکل است.

    4- به دلیل پیچیدگی تکنولوژی و تقاضای بازار، تغییر نقشه‌ های طراحی شده در طی ساخت کار غیرعادی محسوب نمی گردد.

     

    ***4

    در یک سیستم یکپارچه برنامه‌ ریزی به طور همزمان برای دو فرایند طراحی و ساخت می‌تواند به ما کمک کند تا راه‌های مختلفی را برای رسیدن به مطلوب‌ترین روش که مورد پسند هر دو دیدگاه باشد انتخاب کنیم. در نتیجه نیاز به بازدیدهای مکرر و گسترده نمی‌باشد. علاوه بر آن این سیستم یکپارچه با بررسی و مرور طرح ها با توجه به شکل و ساختار آن‌ها باعث پیشرفت پروژه از برنامه تا طراحی می‌شود.

    برای مثال اگر در مراحل ساخت و تولید یک سازه، مرحله حساس بارگذاری برروی یک سازه نیمه‌تمام در طی فرایند ساخت به عنوان بخشی از طرح کلی در نظر گرفته شود می‌توان تأثیر این طرح را برروی قالب‌بندی و جزییات دیگر سازه پیش‌بینی کرد. با این وجود اگر انتظار می‌رود که متخصصین طراح این قبیل مسئولیت‌ها ووظایف را برعهده بگیرند باید به خاطر پذیرفتن خطرات وهمچنین عهده‌دارشدن این وظایف اضافی آن‌ها را مورد تشویق قرارداد.

    همچنین وقتی انتظار داریم پیمان‌کاران ساختمان وظایف و مسئولیت‌ های مهندسین را بر عهده بگیرند که این کار منجر به ایجاد پروژه‌های بسیار استادانه می‌گردد در نتیجه این افراد هم باید مورد تشویق قرار بگیرند.

     

    ***5

    تازمانی که مالک ساختمان (کارفرما) مسئولیت‌های لازم برای برطرف ساختن و حل وضعیت خطر و تشویق برعهده نگیرد نمی‌توان به مفهوم واقعی یک سیستم کاملأ تلفیقی و یکپارچه طراحی و ساخت پی برد. بسیار جالب توجه است که بدانیم مالکین اروپایی عمومأ در زمینه تکنولوژی‌های جدید و سهیم‌شدن و پذیرفتن خطرات موجود با طراحان و پیمان‌کاران ساختمانها، بسیار علاقه‌مند هستند. به ویژه این افراد بسیارعلاقه‌مندند که مسئولیت‌هایی را در مورد وضعیت‌های زیرزمینی پیش‌بینی نشده و تشکیلات صخره‌های پوسته زمین عهده‌دار شوند.

    در نتیجه طراحان و پیمان‌کاران نیز بسیار راغب می‌شوند تا تکنیکهای جدیدی را برای کاهش زمان و هزینه ساخت معرفی کنند. در روش‌های اروپایی، مالکین (کارفرما) معمولأ یک طرح مفهومی به پیمان‌کاران ارائه می‌دهند و سپس پیمان کاران طرح هایی مفصل با جزئیات کامل را آماده می‌سازند و سرانجام این طرح‌ها توسط مهندسین مالک کنترل و ارزیابی می‌شود این طرح‌های مفصل می تواند طرح‌های جانشین باشد.

     

    ***6

    nمثال: مسئولیت برای انجام نقشه‌های کارگاهی:

    در ایالت آمریکا تمایل به عهده‌دارشدن وظایف و مسئولیت‌ها در صنعت ساختمان‌سازی با توجه به اوضاع جنجالی اخیر، در میان گروهها زیاد هم کار ساده‌ای نیست از سوی دیگر، اگر مالکین، معماران، مهندسین، پیمان کاران و سایر گروه ها که نماینده بخش‌های مختلف صنعت ساختمان سازی می‌باشند، به طور مشترک مسئولیت‌های وظایف مختلف رادر گروههای مناسب عهده دار نشوند در نتیجه استانداردهای کار، توسط تصمیمات  قانونی ودادگاه تعیین خواهد شد. درتلاش برای هدایت وراهنمایی تمام طیف های شرکت کننده در یک پروژه ساختمانی، جامعه مهندسین راه و ساختمان آمریکایی در سال 1990 دستورالعملی را برای انجام عملیات حرفه‌ای تحت عنوان ((کیفیت در پروژه‌های ساخت)) صادر کردند ودر نظر داشتند با این دستورالعمل تغییراتی در تقسیم وظائف وفعالیت ها در فرایند طراحی و ساخت به وجود آورند. 

     

    ***7

    نقشه‌ های کارگاهی، نشان‌دهنده مجموعه جزئیات برای بناکردن یک ساختمان است که باید انعکاس‌دهنده هدف و علت اساسی طرح ساختاری اولیه باشد. این طرح‌ها توسط پیمان کار ساختمان تهیه شده و سپس توسط متخصص طرح بررسی می‌گردد. با این وجود، از آنجایی که مسئولیت آماده‌سازی طرح و نقشه‌های کارگاهی از قدیم به پیمانکاران ساختمان مربوط می‌شود، متخصصین طرح تنها نظارتی بر آن می‌کنند و فرایند بررسی و بازبینی طرح در واقع به صورت مشاوره‌ای صورت می‌گیرد و هیچ مسئولیتی برای دقت عمل آنها وجود ندارد.

     

    ***8

    این توجیه و دلیل تراشی توسط دادگاهی در رابطه با عدم موفقیت ساخت پیاده رو در هتل هایت در شهرkansas به طور غیرقابل قبول ارائه شد. در تهیه دستورالعمل ASCE برای انجام عملیات حرفه‌ای در کیفیت پروژه ساخته شده، ثابت شده که مسئولیت‌های آماده‌سازی نقشه‌های کارگاهی برای رشد و توسعه بسیار مشکل می‌باشد. طبق سنت، مالک یک ساختمان معمولأ خود را درگیر آماده‌سازی و بررسی نقشه‌های کارگاهی نمی‌کند و احتمالأ از مشکلات بالقوه آن نیز بی‌اطلاع است. در کارهای پیشنهادی، مالک ساختمان باید مسئولیت‌هایی را در زمینه فراهم کردن زمان کافی و تأمین بودجه به انضمام تأیید برنامه‌ریزی و زمان‌بندی کارهای اجرائی بر عهده بگیرد تا متخصصین طرح و پیمان‌کاران ساختمان وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهند. 

  • فهرست و منابع پاورپوینت طراحی و ساخت

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پاورپوینت درسی سازه, پاورپوینت درسی طراحی, پاورپوینت درسی طراحی سازه, پاورپوینت درسی طراحی و ساخت, پاورپوینت درسی طراحی و ساخت سازه, پاورپوینت درسی طرح اولیه, پاورپوینت درسی طرح ساختاری, پاورپوینت دانشگاهی سازه, پاورپوینت دانشگاهی طراحی, پاورپوینت دانشگاهی طراحی سازه, پاورپوینت دانشگاهی طراحی و ساخت, پاورپوینت دانشگاهی طراحی و ساخت سازه, پاورپوینت دانشگاهی طرح اولیه, پاورپوینت دانشگاهی طرح ساختاری, پاورپوینت پایان نامه سازه, پاورپوینت پایان نامه طراحی, پاورپوینت پایان نامه طراحی سازه, پاورپوینت پایان نامه طراحی و ساخت, پاورپوینت پایان نامه طراحی و ساخت سازه, پاورپوینت پایان نامه طرح اولیه, پاورپوینت پایان نامه طرح ساختاری, دانلود پاورپوینت سازه, دانلود پاورپوینت طراحی, دانلود پاورپوینت طراحی سازه, دانلود پاورپوینت طراحی و ساخت, دانلود پاورپوینت طراحی و ساخت سازه, دانلود پاورپوینت طرح اولیه, دانلود پاورپوینت طرح ساختاری, دانلود نمونه پاورپوینت سازه, دانلود نمونه پاورپوینت طراحی, دانلود نمونه پاورپوینت طراحی سازه, دانلود نمونه پاورپوینت طراحی و ساخت, دانلود نمونه پاورپوینت طراحی و ساخت سازه, دانلود نمونه پاورپوینت طرح اولیه, دانلود نمونه پاورپوینت طرح ساختاری, پاورپوینت آماده درسی سازه, پاورپوینت آماده درسی طراحی, پاورپوینت آماده درسی طراحی سازه, پاورپوینت آماده درسی طراحی و ساخت, پاورپوینت آماده درسی طراحی و ساخت سازه, پاورپوینت آماده درسی طرح اولیه, پاورپوینت آماده درسی طرح ساختاری, پاورپوینت آماده دانشگاهی سازه, پاورپوینت آماده دانشگاهی طراحی, پاورپوینت آماده دانشگاهی طراحی سازه, پاورپوینت آماده دانشگاهی طراحی و ساخت, پاورپوینت آماده دانشگاهی طراحی و ساخت سازه, پاورپوینت آماده دانشگاهی طرح اولیه, پاورپوینت آماده دانشگاهی طرح ساختاری, دانلود قالب پاورپوینت سازه, دانلود قالب پاورپوینت طراحی, دانلود قالب پاورپوینت طراحی سازه, دانلود قالب پاورپوینت طراحی و ساخت, دانلود قالب پاورپوینت طراحی و ساخت سازه, دانلود قالب پاورپوینت طرح اولیه, دانلود قالب پاورپوینت طرح ساختاری

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان