کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت پنبه

دانشگاهی
مشخص نشده
17
پاورپوینت - ورد
1 MB
1797
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت پنبه

    ***2

    مقدمه:

    پنبه گیاهی است دولپه،یکساله از خانوادهMalvaceae جنس Gossypium که گونه های آن به دیپلوئید تترائید تقسیم شده است.مبدأ آن آسیا و آفریقا می باشد.کشت پنبه به منظور تهیه پارچه و لباس به 5000 سال قبل می رسد.هرودوت (تاریخ نویس یونانی) از این محصول به نام درخت پشم در هندوستان نام برده است.کشت پنبه در ایران از زمان های دور رایج بوده به طوری که مارکوپولو در سفر نامه خود از کشت پنبه در ایران نام برده است.بذر الیاف متوسط پنبه در زمان قاجاریه توسط یک کشیش آمریکایی به ایران آورده شده است.

     

    ***3.

    •ارقام مهم پنبه در دنیا و ایران:

    -بیشترین ارقام پنبه مربوط به دو گونه hirsutum و barbadensمی باشد.از این میان گونه hirsutumبه لحاظ الیاف بلند و مکانیزاسیون بهتر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

    در ایران نیز ارقام:ساحل-ورامین-سایروکا-تادلا-گیزا-دگستر عمومی،استفاده می شود که از این میان بیشترین سهم کشت مربوط به رقم های ساحل و ورامین است.

    5 واریته مهم امریکایی که بیش از 90% کشت پنبه را به خود اختصاص داده اند عبارت اند از:آکالا 4024-امپایی ستون-ویل 2 بی-کوکر 100 ویلت-دلتا پاین 

     

    ***5

    •عوامل مؤثر بر گیاه پنبه:

    -درجه حرارت پایه گیاه:13 تا 15 درجه سانتی گراد

    دمای مطلوب برای جوانه زنی:در حدود 22 درجه سانتی گراد

    مناسب ترین درجه حرارت برای رشد پنبه:21 تا 26 درجه سانتی گراد

    درجه حرارت برای گل دهی و میوه دهی:26 تا 32 درجه سانتی گراد

    حرارت قابل تحمل برای گیاه:درحدود 35 تا 45 درجه سانتی گراد

    •به طور کلی پنبه در گروه گیاهان گرما دوست ونور پسند قرار دارد.یکی از مهم ترین شرایط کشت پنبه نور کافی است که کمبود آن در عملکرد تأثیرات منفی دارد و باعث ریزش گل و قوزه می شود که این امر به دلیل کاهش فتوسنتز و نرسیدن مواد به شاخه های جانبی است.

    •-پنبه گیاهی است که برای کشت نیاز به آب کافی دارد کمبود آب و افزایش حرارت باعث زود رسی شده و گیاه سریعاً به گل می رود کشت پنبه با بارندگی منظم سالیانه به مقدار 400 تا 650 میلی متر موفقیت آمیز خواهد بود ولی به طور کلی کشت موفق پنبه بستگی به آبیاری منظم هم چنین تنظیم دقیق فاصله بین آبیاری ها و میزان آبیاری دارد.حساس ترین مرحله رشد در پنبه نسبت به کم آبی مرحله رشد زایشی است.

    •-معمولاً پنبه به انواع خاک ها سازگاری دارد.اما خاک های شنی و رسی،حاصل خیز با عمق زیاد مطلوب گیاه پنبه است.پنبه به PH خاک زیاد حساس نیست به طوری که در خاک هایی با PH حدود 5 تا 10 کشت می شود.پنبه جزء گیاهان مقاوم به شوری است.

     

    ***6

    •سطح زیر کشت

    (هکتار)

    عملکرد(کیلوگرم در هکتار) 1668 2340 3475 972

    الف : کاشت

    - جهت تهیه بستر بذر از شخم نسبتاً عمیق پاییزه ( حداقل 30 سانتی متر ) استفاده می شود و چنانچه در بهار و در زمان کاشت ، علف هرز مزرعه را پوشانده باشد از شخم سطحی عمود بر جهت شخم اولی استفاده می شود .

    - آماده سازی بستر بذر در اوایل فروردین ماه و یاحتی در اواخر اسفند ماه به محض گاورو شدن زمین انجام می شود . کودپاشی ، پاشش علف کش قبل ازکاشت و چند نوبت دیسک مورد نیاز در این زمان انجام می شود (باید علف کش قبل از آخرین دیسک استفاده شود). مزرعه تا اواخر فروردین ماه یا اوایل اردیبهشت ماه به حال خود گذارده می شود . و بعداز یک بارندگی قابل ملاحظه (بیش از 12 میلیمتر ) باردیف کار اقدام به کشت می شود . تا در صورتی که فاصله ی زمانی بین جوانه زدن و سبز شدن بذور پنبه بارندگی حاصل نشود ، رطوبت مورد نیاز گیاه محفوظ باشد .

     

  • فهرست و منابع پاورپوینت پنبه

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

کلمات کلیدی:   - -
پاورپوینت درسی پنبه, پاورپوینت درسی دولپه, پاورپوینت درسی کشت پنبه, پاورپوینت دانشگاهی پنبه, پاورپوینت دانشگاهی دولپه, پاورپوینت دانشگاهی کشت پنبه, پاورپوینت پایان نامه پنبه, پاورپوینت پایان نامه دولپه, پاورپوینت پایان نامه کشت پنبه, دانلود پاورپوینت پنبه, دانلود پاورپوینت دولپه, دانلود پاورپوینت کشت پنبه, دانلود نمونه پاورپوینت پنبه, دانلود نمونه پاورپوینت دولپه, دانلود نمونه پاورپوینت کشت پنبه, پاورپوینت آماده درسی پنبه, پاورپوینت آماده درسی دولپه, پاورپوینت آماده درسی کشت پنبه, پاورپوینت آماده دانشگاهی پنبه, پاورپوینت آماده دانشگاهی دولپه, پاورپوینت آماده دانشگاهی کشت پنبه, دانلود قالب پاورپوینت پنبه, دانلود قالب پاورپوینت دولپه, دانلود قالب پاورپوینت کشت پنبه

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان