کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت انواع ماهیچه

دانشگاهی
مشخص نشده
34
پاورپوینت - ورد
5 MB
1800
قیمت: ۱۰,۲۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت انواع ماهیچه

    ***4

    تقسیم بندی بر اساس ساخت ماهیچه :
    - ماهیچه رزین فنوئل
    - ماهیچه رزین فوران
    - ماهیچه با ماسه سیمانی
    - ماهیچه روغنی
    - ماهیچه با ماسه تر
    - ماهیچه پوسته ای
    - ماهیچه با جعبه گرم
    - ماهیچه با آب شیشه
    - ماهیچه با جعبه سرد            و ...
    تقسیم بندی بر اساس شکل و نحوه قرار گیری در قالب :
        * ماهیچه های داخلی
    - ماهیچه های داخلی ساده
    - ماهیچه آویزان
    - ماهیچه نشسته
    - ماهیچه مشترک
    - ماهیچه مجموعه
    - ماهیچه برشی
    - ماهیچه کشویی
    -ماهیچه سقفی                     و ...
             * ماهیچه های خارجی 
    - بغل ماهیچه                     

     

    ***5

    ماهیچه داخل
    ماهیچه داخل جهت ایجاد خطوط داخلی و محفظه خالی قطعه ریختگی به کار می رود.
    کاربرد :
    به خاطر دلایل زیر استفاده از مدل ماهیچه خور به جای مدل ساده منطقیتر است .
    - در صورت زیاد بودن تعداد قطعه تولیدی به خاطر پرهزینه بودن کار قالبگیری دستی از مدل ماهیچه دار اسفاده می شود . در قطعاتی که محفظه پیچیده دارند استفاده از مدل ساده متضمن طراحی سطوح جدایش اضافی ، قطعات آزاد و پس قالب است .

    - ماهیچه سرخود هایی که با سطوح مقطع کوچک و ارتفاع بلند بوجود می آیند ، به هنگام بلند کردن درجه قالبگیری صدمه می بینند . 

     

    ***6

    ماهیچه خارج
    ماهیچه خارج باعث ایجاد خطوط خارجی قطعه می شود . در صورت عدم استفاده از ماهیچه خارج می توان قسمتهای برآمدگی قطعه را به صورت قطعه آزاد طراحی کرد . این روش مستلزم کار قالبگیری دستی گران است و به ندرت از آن استفاده می شود ، آن هم در موقعی که تعداد قطعه تولیدی کم است .
    کاربرد :
    در قطعاتی که قسمت خارجی پیچیده دارند ، استفاده از ماهیچه خارج کار قالبگیری را خیلی ساده و راحت می کند . استفاده از ماهیچه خارج باعث می شود که قطعات آزاد و سطح جدایش اضافی دیگر مورد استفاده قرار نگیرد .

     

    ***8

    قالب ماهیچه

    در قالب ماهیچه ای ، قالب کلا از ماهیچه تشکیل می شود . خطوط و طرح های داخلی و خارجی قطعه کار به وسیله ماهیچه شکل می گیرد .
    نمونه ای از یک قالب ماهیچه ساده . ( قاشقک همزن )  با استفاده از دو جعبه ماهیچه ، دو ماهیچه خارج ساخته شده که با قرار گرفتن در کنار هم یک قالب کامل را تشکیل می دهند . قالبها در تعداد زیاد از این نوع با کنار هم چیدن و محکم شدن  آنها بوجود آمده و بطور قائم ریخته گری می شوند . ( شکل شماره 3 )

    قطعه کار باید بطور ایستاده با راهگاه سرریز که به عنوان تغذیه و راهگاه عمل می کند ریخته گری شود . قسمت فوق نیز در جعبه ماهیچه طراحی می شود . 

     

    ***10

    ساخت یک قالب ماهیچه پیچیده
    شکل  زیر ساختمان یک قالب ماهیچه پیچیده را نشان می دهد . ماهیچه های داخل و خارج ، داخل هم و یا روی هم می نشینند . به همین جهت برای درست قرارگرفتن ماهچه ها بر روی هم آنها را شماره گذاری می کنند . وقتی که ماهیچه یک قالب ماهیچه ای احتیاج به یک تکیه گاه دارد باید از یک مدل ماهیچه ای که فقط یک تکیه گاه منفرد دارد استفاده کرد . در مواردی که قطعه ساده باشد مطابق روش مشابه می توان با استفاده از شابلون همان کار قبلی را انجام دارد .
     با چیدن ماهیچه ها در کنار هم از ماسه تر برای پر کردن پشت آنها استفاده کرد .

     

    ***12

    بغل ماهیچه
    بغل ماهیچه ، ماهیچه خارج است که در تورفتگی های مدل ساخته می شود .
    کاربرد :

     بوجود آمدن فرم منفی بغل ماهیچه در شکل زیر ، در اطراف محل تورفتگی های بغل یک محوطه خالی بوجود آورده می شود . در این فرم منفی بغل ماهیچه کوبیده می شود و به همراه مدل بیرون کشیده می شود ، قطعه ماهیچه بطور جانبی از مدل بیرون کشیده شده و دوباره در قالب قرار می گیرد . 

  • فهرست و منابع پاورپوینت انواع ماهیچه

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پاورپوینت درسی ریخته گری, پاورپوینت درسی ساخت ماهیچه, پاورپوینت درسی قطعه ریختگی, پاورپوینت درسی ماهیچه با ماسه تر, پاورپوینت درسی ماهیچه با ماسه سیمانی, پاورپوینت دانشگاهی ریخته گری, پاورپوینت دانشگاهی ساخت ماهیچه, پاورپوینت دانشگاهی قطعه ریختگی, پاورپوینت دانشگاهی ماهیچه با ماسه تر, پاورپوینت دانشگاهی ماهیچه با ماسه سیمانی, پاورپوینت پایان نامه ریخته گری, پاورپوینت پایان نامه ساخت ماهیچه, پاورپوینت پایان نامه قطعه ریختگی, پاورپوینت پایان نامه ماهیچه با ماسه تر, پاورپوینت پایان نامه ماهیچه با ماسه سیمانی, دانلود پاورپوینت ریخته گری, دانلود پاورپوینت ساخت ماهیچه, دانلود پاورپوینت قطعه ریختگی, دانلود پاورپوینت ماهیچه با ماسه تر, دانلود پاورپوینت ماهیچه با ماسه سیمانی, دانلود نمونه پاورپوینت ریخته گری, دانلود نمونه پاورپوینت ساخت ماهیچه, دانلود نمونه پاورپوینت قطعه ریختگی, دانلود نمونه پاورپوینت ماهیچه با ماسه تر, دانلود نمونه پاورپوینت ماهیچه با ماسه سیمانی, پاورپوینت آماده درسی ریخته گری, پاورپوینت آماده درسی ساخت ماهیچه, پاورپوینت آماده درسی قطعه ریختگی, پاورپوینت آماده درسی ماهیچه با ماسه تر, پاورپوینت آماده درسی ماهیچه با ماسه سیمانی, پاورپوینت آماده دانشگاهی ریخته گری, پاورپوینت آماده دانشگاهی ساخت ماهیچه, پاورپوینت آماده دانشگاهی قطعه ریختگی, پاورپوینت آماده دانشگاهی ماهیچه با ماسه تر, پاورپوینت آماده دانشگاهی ماهیچه با ماسه سیمانی, دانلود قالب پاورپوینت ریخته گری, دانلود قالب پاورپوینت ساخت ماهیچه, دانلود قالب پاورپوینت قطعه ریختگی, دانلود قالب پاورپوینت ماهیچه با ماسه تر, دانلود قالب پاورپوینت ماهیچه با ماسه سیمانی

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان