کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت روش های تدریس ریاضی

دانشگاهی
مشخص نشده
47
پاورپوینت
1 MB
1996
قیمت: ۱۸,۸۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت روش های تدریس ریاضی

    ***2

    بخش اول

    روش تدریس در آموزش ریاضی

     

    ***3

    •نحوه تدریس ریاضی :

    •@ تعریف تدریس :   تدریس عبارت است از تعامل یا رفتار متقابل معلم و شاگرد ، بر اساس طراحی منظم و هدفدار معلم ،برای ایجاد تغییر در رفتار شاگرد . تدریس مفاهیم مختلف مانند نگرشها ، گرایشها ،باورها ، عادتها و شیوه های رفتار وبه طور کلی انواع تغییراتی راکه می خواهیم در شاگردان ایجاد کنیم، دربر می گیرد .»

    •به طور کلی معلمان ریاضی موافق هستند که آموزش و یادگیری ریاضی باید شامل موارد زیر باشد:

    •توسعه تفکر دانش آموزان

    •گسترش توانایی دانش آموزان در حل مسائل

    •ارائه دانش ریاضی کاربردی ، تخصصی و مهارتی برای نیازهای آینده

    • از دانش آموزان می خواهیم که ریاضی یاد بگیرند نه اینکه فقط گوش کنند و نگاه کنند به آنچه معلم روی تخته می نویسد و حل می کند. ما می خواهیم که آنها از آموزش ریاضی لذت ببرند و هیجان زده شوند.

     

    ***4

    ما می خواهیم آنها ریاضی را درک کنند و آنرا بگذرانند. ما می خواهیم آنها مسائلی را حل کنند که در زندگی روزمره با آن برخورد می کنند. برای رسیدن به این هدف نحوه تدریس مؤثر است و باید دانش آموزان در یک پروسه فعال قرار بگیرند به گونه ای که از ریاضیات لذت برده و به آن احترام بگذارند و از قابل استفاده بودن آن مطمئن شوند.

    استراتژی کلیدی در تدریس ریاضیات باید بر مبنای علاقه دانش آموزان قرارگیرد اگر آنها به آموزش ریاضی علاقه داشته باشند آنگاه کار معلم آسانتر خواهد بود. تدریس موفقیت آمیز ریاضی در مدارس بستگی به این دارد که عوامل زیر را به طور موثر در تدریس به کار گیرید :

    ۱-   تعیین مفاهیم ریاضی که باید تدریس شوند .

    ۲-   معلومات قبلی دانش آموزان در زمینه ی ریاضی ابتدایی معین شود.

    ۳-   همکاری والدین در آموزش ریاضی.

    ۴-   برنامه ریزی دقیق در آموزش ریاضی.

    ۵-   اعمال مدیریت کارامد در کلاس ریاضی.

     

    ***5

    زمانی تخصص تدریس در معلم ریاضی رشد پیدا می کند که هر سال حاصل فعالیت های تدریس خود را به صورت یک تجربه مفید و موثر در کار خود به کار گیرد. تن دادن به تغییر در روش های تدریس به معلم ریاضی مدرسه فرصت خواهد داد که کیفیت کار تدریس خود را در تدریس ریاضی افزایش دهد.البته به منظور بالا بردن سطح درک و آگاهی خود در ریاضیات پایه نیز به موازات کوشش هایی که انجام می دهید روحیه قابل انعطاف و خلاق داشته باشید.

    اصول آموزش ریاضی در کلاس درس :

    ۱-   فراهم ساختن یک محیط مناسب برای یادگیری

    ۲-   لزوم تاکید به کلیه مواد تحصیلی در آموزش ریاضی

    ۳-   مشارکت دادن دانش آموزان در حل مسائل روزانه

    ۴- بابکارگیری فرمول های کاربردی ریاضی فرصتی مناسب به منظور آشنانمودن دانش آموزان با اصول و قواعد و فرمول های ریاضی ایجاد گردد    

     

    ***6

    5 -     به منظور آموزش مفاهیم ریاضی و حل مسائل دانش آموزان را به گروه های کوچک کار و فعالیت تقسیم کنید.

    ۶ -    باید توجه داشت که فرایند دست یافتن به جواب به اندازه خود جواب حائز اهمیت است یعنی دانش آموزان باید بدانند که برای یافتن جواب صحیح فقط یک روش وجود ندارد.

    ۷-     به همه دانش آموزان صرف نظر از جنسیت یا سوابق فرهنگی آنها باید به یک اندازه توجه کرد. همچنین باید فرصت کافی جهت جواب گویی نیز به هر فرد داده شود.

    ۸-     قبل ازشروع به تدریس اندکی در باره نقطه نظرها و نگرش خود نسبت به ریاضی و تدریس آن  بیاندیشید.

    راهبردهایی برای تدریس کارآمد :

    1 . یک محیط ریاضی به وجود آورید .

    2 . تکالیف ریاضی ارزنده و مفید مطرح کنید

    3 . از گروه های یادگیری مشارکتی استفاده کنید .

    4 . از مدل ها و ماشین حساب ها به عنوان ابزار های تفکر استفاده کنید .

    5 . بحث کردن و نوشتن را تشویق کنید .

    6 . دانش آموزان را ملزم به توجیه پاسخ های خود کنید .

    7 . فعالانه گوش دهید .

  • فهرست و منابع پاورپوینت روش های تدریس ریاضی

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

پاورپوینت درسی آموزش رياضي, پاورپوینت درسی تدريس, پاورپوینت درسی تدريس رياضي, پاورپوینت درسی کلاس ریاضی, پاورپوینت دانشگاهی آموزش رياضي, پاورپوینت دانشگاهی تدريس, پاورپوینت دانشگاهی تدريس رياضي, پاورپوینت دانشگاهی کلاس ریاضی, پاورپوینت پایان نامه آموزش رياضي, پاورپوینت پایان نامه تدريس, پاورپوینت پایان نامه تدريس رياضي, پاورپوینت پایان نامه کلاس ریاضی, دانلود پاورپوینت آموزش رياضي, دانلود پاورپوینت تدريس, دانلود پاورپوینت تدريس رياضي, دانلود پاورپوینت کلاس ریاضی, دانلود نمونه پاورپوینت آموزش رياضي, دانلود نمونه پاورپوینت تدريس, دانلود نمونه پاورپوینت تدريس رياضي, دانلود نمونه پاورپوینت کلاس ریاضی, پاورپوینت آماده درسی آموزش رياضي, پاورپوینت آماده درسی تدريس, پاورپوینت آماده درسی تدريس رياضي, پاورپوینت آماده درسی کلاس ریاضی, پاورپوینت آماده دانشگاهی آموزش رياضي, پاورپوینت آماده دانشگاهی تدريس, پاورپوینت آماده دانشگاهی تدريس رياضي, پاورپوینت آماده دانشگاهی کلاس ریاضی, دانلود قالب پاورپوینت آموزش رياضي, دانلود قالب پاورپوینت تدريس, دانلود قالب پاورپوینت تدريس رياضي, دانلود قالب پاورپوینت کلاس ریاضی

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان