کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت سیستم عامل یونیکس UNIX

دانشگاهی
مشخص نشده
16
پاورپوینت
172 KB
2027
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت سیستم عامل یونیکس UNIX

    ***4

    مقدمه

    . لینوس توروالدز کیست؟
    او همان کسی است که هسته اصلی لینوکس را نوشته است. اگه شما اونو نمیشناسید اصلا چرا این صفحه رو میخونید.

    ۲. لینوس چه شکلیه؟
    اینجا یه عکس تقریبا جدید از لینوس هست. این عکس در سال ۱۹۹۹ توسط Gary Wagner ثبت شده. لینوس اخیرا چشماش رو جراحی لیزر کرده و دیگه عینک به چشم نمیزنه.

    ۳. من چه جوری باید اسم لینوس 'Linus `رو تلفظ کنم؟
    اگر شما به زبان سوئدی ( زبان مادری لینوس ) صحبت میکنید باید /Lien's/ تلفظ کنید، ضمنا اینجا یه فایل صوتی هست که تلفظ دقیق سوئدی رو به شما میگه.
    اگر انگلیسی صحبت میکنید هم میتونید /Lie'nus/ با i کشیده و هم /Li'nus/ با i کوتاه تلفظ کنید، ضمنا اینجا یه فایل صوتی هست که تلفظ دقیق انگلیسی رو به شما میگه.

    ۴. لینوس اهل کجاست؟
    فنلاند. او در هلسینکی پایتخت و بزرگترین شهر فنلاند بزرگ شده. او هسته لینوکس رو وقتی نوشت که در دانشگاه هلسینکی دانشجو بود.

    ۵. لینوس چه سالی متولد شده است؟
    28 دسامبر 1969

    ۶. اگه لینوس اهل فنلاند است پس چرا زبان مادری او سوئدی ست؟
    سوئدی یکی از دو زبان اصلی فنلاندی‌ها است.

    ۷. نام وسط لینوس چیست؟
    بعضی ها فکر میکنن که نام وسط او "God" است و بعضی ها هم میگن "Eric" ولی درستش "Benedict" است.

    ۸. لینوس الان کجا زندگی میکنه؟
    او الان ساکن San Jose در ایالت کالفرنیای ایالات متحده آمریکاست. او از سال ۱۹۹۷ از فنلاند به ایالات متحده مهاجرت کرده و تا سال ۲۰۰۰ در سانتا کلارا زندگی کرده است

     

    ***5

    سیستم عامل UNIX در دهۀ 1960 پر بار شد وگسترش یافت و برای اولین بار در سال 1970 به بازار آمد .موجودیت وسیع و قابلیت جابجایی آن بدین معنا بود که مورد توجه قرار گرفته وتوسط موسسات دانشگاهی ، تجارتخانه ها و غیره با طرح خود که بر تولید گران سیستم های دیگر اثر می گذاشت کپی و اصلاح شد.
    ریچارد استالمن ، بنیانگذار طرح GNU ، که در سال 1984 آغاز به کار کرد ، هدف ایجاد یک سیستم نرم افزار کاملاً سازگار با NUIX را داشت که بطور کل از نرم افزار رایگان را داشت. در سال 1985 ریچارد استالمن بنیاد نرم افزار رایگان را بنا کرد و گواهینامۀ همگانی GNU ، را توسعه داد.( GNU GPL) بسیاری از برنامه های مورد نیاز در یک OS (نظیر کتابخانه ها ، همکاران ، ویرایشگرهای متنی ، یک UNIX Shell و یک سیستم پنجره ای ) در اوایل دهۀ 1990 کامل شدند ، گرچه عناصر سطح پایین نظیر device driver ها Daemon ها و kernel جایگاه نا تمام بودند. لینوس تور والذر گفته است که اگر kernel GNU در آن زمان موجود بود (1991) او تصمیم به نوشتن برنامۀ خود را اتخاذ نمی کرد.

     

    ***6

    MINIX

    لینوس تور والذر ، خالق kernel Linux بود. MINIX یک سیستم مشابه Linux هدف استفادۀ دانشگاهی ایجاد شد، توسط آندرو. اس . تاننباوم در سال 1987 وارد بازار شد. در حالیکه رمز منبع برای سیستم موجود بود، اما اصلاح و توزیع مجدد آن با محدودیت روبرو بود. (که امروز این گونه نیست) . به علاوه ، طرح 16 بیتی MINIX به طور مناسب برای طرح 32 بیتی ساختار Intel 386 بسیار ارزان و عمومی برای کامپیوترهای شخصی اتخاذ نگردید. در سال 1991، تور والذر آغاز به کار برروی یک جایگزین غیر تجاری برای MINIX کرد. در حالیکه در دانشگاه هلسینکی حضور می یافت. درنهایت این عمل به Linux kernel ختم شد. در سال 1992، تاننباوم مقاله ای را به Usenet ارسال کرد که ادعا داشت Linux منسوخ است. در این مقاله ، وی از سیستم مذکور به جهت طرح یکپارچه آن و وابستگی و نزدیکی بسیارش به ساختار x86 آن انتقاد کرد و بنابراین چنانچه وی آنرا غیر قابل جابجایی یافت ،«یک اشتباه اساسی» نامید. او بیان کرد که افرادی که یک سیستم عامل مدرن می خواهند باید دنبال سیستمی باشند که بر اساس الگوی micro kernel است. 

     

    ***7

    این نامه پاسخ تور والذر و کن تامسون یکی از بنیانگذاران UNIX را می طلبید که سبب مذاکره ای معروف در مورد طرحهای micro kernel و monolithic kernel شد. Linux در ابتدا به فضای کاربردی MINIX وابسته بود. با رمزی از سیستم رایگان و موجود GNU ، این بسیار مزیت داشت اگر می شد آنرا با یک OS تازه وارد استفاده کرد. رمزی که تحت اختیار GNU GPL مجاز می شد را می توان در طرحهای دیگر تا زمانی به کاربرد که آنها هم تحت همان مجوز مطابق عرضه شده باشند . برای ایجاد یک Linux Kernel مطابق با اجزای طرح GUN ، تور والذر یک سوییچ را از گواهی اصلی خود ایجاد کرد که از توزیع مجدد تجاری آن جلوگیری می نمود به GNU GPL بود. توسعه گران Linux و GNU بر روی ادغام اجزای GNU با Linux کار کردند تا یک سیستم عامل کاملاً عملکردی و آزاد را ایجاد کنند.

  • فهرست و منابع پاورپوینت سیستم عامل یونیکس UNIX

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پاورپوینت درسی MINIX, پاورپوینت درسی سیستم عامل UNIX, پاورپوینت درسی لینوس, پاورپوینت درسی لینوس توروالدز, پاورپوینت دانشگاهی MINIX, پاورپوینت دانشگاهی سیستم عامل UNIX, پاورپوینت دانشگاهی لینوس, پاورپوینت دانشگاهی لینوس توروالدز, پاورپوینت پایان نامه MINIX, پاورپوینت پایان نامه سیستم عامل UNIX, پاورپوینت پایان نامه لینوس, پاورپوینت پایان نامه لینوس توروالدز, دانلود پاورپوینت MINIX, دانلود پاورپوینت سیستم عامل UNIX, دانلود پاورپوینت لینوس, دانلود پاورپوینت لینوس توروالدز, دانلود نمونه پاورپوینت MINIX, دانلود نمونه پاورپوینت سیستم عامل UNIX, دانلود نمونه پاورپوینت لینوس, دانلود نمونه پاورپوینت لینوس توروالدز, پاورپوینت آماده درسی MINIX, پاورپوینت آماده درسی سیستم عامل UNIX, پاورپوینت آماده درسی لینوس, پاورپوینت آماده درسی لینوس توروالدز, پاورپوینت آماده دانشگاهی MINIX, پاورپوینت آماده دانشگاهی سیستم عامل UNIX, پاورپوینت آماده دانشگاهی لینوس, پاورپوینت آماده دانشگاهی لینوس توروالدز, دانلود قالب پاورپوینت MINIX, دانلود قالب پاورپوینت سیستم عامل UNIX, دانلود قالب پاورپوینت لینوس, دانلود قالب پاورپوینت لینوس توروالدز

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان