پاورپوینت طرح کسب و کار دانشگاهی ۶۰ ***11 •شرح کسب و کار مشخص کنيد ايده شما چيست؟ آيا فکر اين کسب و کار، عملي است ؟ ايده کسب وکار دقيقا آن چيزي است که مي خواهيد انجام دهيد . در اين قسمت، خواننده بايد دقيقا بفهمد که ايده کسب و کار شما چيست؟ شکل کسب و کار نوع کسب و کار نوع محصولات يا خدمات جنبه هاي منحصر به فرد و خصوصيات ويژه ***12 با پاسخ به سؤالات زير، توجيه اقتصادي و اجرايي براي ايده خود خواهيد داشت: •ايده شما چه ...
پاورپوینت ارائه مبانی نظری و مفاهیم کارآفرینی ، تدوین طرح کسب و کار دانشگاهی ۱۵۶ ***3 تعريف کار آفريني تعريف ساده کار آفريني: کار آفريني يعني راه اندازي واحدهاي توليدي جديد، بطوري که هم منجر به توليد فرصت هاي شغلي جديد شود و هم توليد ثروت حلال از طريق ايجاد ا رزش افزوده دنبال داشته باشد. تعريف علمي کارآفريني: کارآفريني فرايندي است با طعم کسب و کار که: - باعث ايجاد ((تغيير و تحول)) شود. - از طريق ((نوآوري)) محقق مي شود. - باني آن افرادي هستند ... - که ...
پاورپوینت آمار دانشگاهی ۳۳ ***3 •هدف ها ي اصلي آمار عبارتند از: •الف) انجام استنباط درباره جامعه از طريق تجزيه و تحليل اطلاعات موجود در داده هاي نمونه اي. • ب) سنجش ميزان عدم حتميتي که در اين استنباط ها وجود دارد. علمي که براي رسيدن به هدف هاي فوق اهميت دارد, عبارتست از طرح ريزي فرايند و دامنه نمونه گيري به طور يکه مشاهدات مبنايي براي استخراج استنباط هاي معتبر تشکيل دهند. ***4 قرن بيستم شاهد افزايش روز ...
پاورپوینت روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی دانشگاهی ۱۱۰ ***2 همه ساله دومين چهارشنبه ماه اکتبر (ده اکتبر) به عنوان "روز جهاني کاهش اثرات بلاياي طبيعي" اعلام شده است، وبه مدت يک هفته ادامه دارد . هجدهم لغايت بيست و پنجم مهرماه سالجاري “روز جهاني کاهش اثرات بلاياي طبيعي” ***3 •جهاني کاهش اثرات بلاياي طبيعي •روز •يکي از اقدامات مهم در امر آموزش عمومي و ارتقاء سطح آگاهي مردم نسبت به خطرات ناشي از وقوع سوانح و حوادث و نحوه مقابله با ...
پاورپوینت روان شناسی تربیتی دانشگاهی ۳۴۴ ***4 nفصل اول: مراحل فعاليتهاي آموزشي: معرفي مدل عمومي آموزشي هدفهاي دقيق آموزشي از دانشجو انتظار مي رود: ü آموزش را تعريف کند. ü تفاوت بين آموزش رو در روي کلاسي و ساير آموزشها چون آموزش مکاتبهاي را بيان نمايد و راههايي را براي رفع کم وکسرهاي آموزش غير کلاسي پيشنهاد کند. مراحل اصلي مدل عمومي آموزشي را با ذکر مثال توضيح دهد ***5 فصل اول: مراحل فعاليتهاي آموزشي: معرفي مدل ...
پاورپوینت روانشناسی تربیتی - مؤلف: علی اکبر سیف دانشگاهی ۲۲۳ ***2 کسب دانش و مهارتهاي لازم در زمينه اصول و مباني روان شناسي تربيتي و توانايي تحليل و تفسير مسائل و مشکلات درسي دانش آموزان در محيط آموزشي. کسب توانايي تشخيص علل و عوامل پديدآورنده مسائل و مشکلات تحصيلي ***3 کسب توانايي بررسي و تحليل مسائل و مشکلات تحصيلي دانش آموزان و پيداکردن راه حل براي آنها. 4- آشنا شدن با نظريه ها و قوانين اصول روانشناسي يادگيري و کسب توانايي استفاده از ...
پاورپوینت ریزپردازنده عنوان کتاب : ریز پردازنده Z80 سخت افزار ، نرم افزار ، برنامه ریزی و ارتباط دهی مولف : باری بی . بری ترجمه : سعید حسن نیا دانشگاهی ۲۸۹ ***3 تاريخچه ريزپردازنده اولين ريزپردازنده به وسيله شرکت اينتل که يک ريز کنترل کننده4 بيتي بوده ابداع شد. اولين ريزپردازنده تک تراشهاي، ريزپردازنده Intel 4004 بود که توانست دو عدد چهاربيتي دودويي را جمع کرده و اعمال متعددي را انجام دهد. امکانات ريزپردازنده 4004 بسيار محدود بود به همين علت ريزپردازنده 8 بيتي (8000) توليد شد. ***4 Intel 8008 Intel 8008 توانست اعداد 8 بيتي را به ...
پاورپوینت طرح درس جامعه شناسی کار و بیکاری دانشگاهی ۲۶ ***2 موضوعات عمومي در جامعه شناسي کار و بيکاري صعود و افول جامعه شناسي کار: مسائل انقلاب صنعتي، در مقابل مسائل جهاني شدن معناي کار، ماهيت بازارهاي اقتصادي : ساخت بازار کار و مقايسه آن با ساير بازارها روندها در نظام اشتغال تقسيم کار و وابستگي اقتصادي (نظام هاي توليدي تيلوريسم و فورديسم) تغييرات در کار (ظهور پست فورديسم، توليد منعطف، توليد گروهي، چند مهارتي ، نقد فورديسم) ***3 ...
پاورپوینت عوامل موفقیت کارآفرینی دانشگاهی ۲۷ ***1 عوامل موفقيت کارآفريني عوامل موفقيت کارآفريني (فردي) چيست ؟ پاسخ : دسته اول : عوامل شخصي الف : خود شناسي و خودباوري ب : نوانديشي و نوگرايي ذهني ج : اعتقاد به کسب مهارت و قابليت بيشتر و برتر د : شناخت کامل از عوامل محيط اطراف خود ه : شناخت ضعف ها ي خود و تقويت باورانديشي و : مشخص نمودن اهداف شخصي و تمايلات فردي ف : فراگيري آموزش و تجارب درارتبا ...
پاورپوینت مراحل توسعۀ مدیریت دانشگاهی ۴۳ ***2 پيدايش اين علم در حقيقت به توسع? علم مديريت باز ميگردد.مديريت به معناي حرفه اي از لحاظ زماني نهايتا ًبه يک قرن ونيم قبل بازميگردد امّا معناي عام مديريت به ابتداي تشکيل جوامع مربوط ميشود. جوامع تاکنون ? دوره راگذرانده اند: 1- خوراکجو(عصر کشاورزي): مواد مورد نياز مستقيم تهّيه ومصرف ميشد. ?- عصرکشاورزي : توليد از مصرف بيشتر بود براي مازاد توليد بايد سازو کارهائي ارائه ميشد ...
پاورپوینت آشنایی مسئولان دفاتر با اصول و مهارت های لازمه دانشگاهی ۳۳ ***2 فهرست مطالب کليات سازمان و مديريت هدف و وظايف اداره امور دفتري روابط اداري سيستم گردش نامه هاي اداري و نقش مسؤول دفتر بايگاني فراگرد تلفني- نقش و وظايف مسؤول دفتر عمليات اداري مسؤول دفتر مديريت و برنامه ريزي استفاده از تلفن جلسه چند نکته مهم مختصري از آيين نگارش ***4 سازمان مکانيکي (داراي ساختار تشکيلاتي و فرايندي به نسبت ثابت که در اثر برنامه ها و محيط ثابت پديد مي آيد.) ...
پاورپوینت کتاب مدیریت استراتژیک - نویسنده: دکتر لطف ا.. فروزنده دانشگاهی ۲۷۸ ***3 طرح درس و اهداف درس مديريت استراتژيک در رشته مديريت بازرگاني : استراتژي تصوير جامعي از هدفهاي بلند مدت، مقاصد و هدفهاي کوتاه مدت و سياستها و برنامه هاي عمده براي تحقق هدفهايي است که در آن رسالت موجود يا آتي سازمان و شخصيت موجود يا آتي سازمان تبيين شده است. ***4 درتعريف مزبور مفاهيم زير جلب نظر مي کند: داشتن تصوير جامع از محيط اطراف سازمان و تعيين جايگاه سازمان در آن ،در اين ...
پاورپوینت مدیریت جامع کیفیت TQM دانشگاهی ۵۱ ***2 nفلسفه مديريت ارتقاي کيفيت از انتخاب فلسفه مديريتي شروع مي شود. در سفر بي پايان ارتقاي کيفيت نقطه شروع براي تلاشهاي ارتقاي کيفيت در يک سازمان انتخاب آگاهانه يک فلسفه مديريتي است. ابتدا بايد مديران ارشد سازمان از ميان فلسفه هاي مديريتي رايج فلسفه اي را براي جهت دادن به تلاشهاي سازمان خود انتخاب نمايند ***3 بايد توجه کرد که انتخاب درست اگر چه بسيار حائز اهميت است ،ولي اگر ...
پاورپوینت مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک دانشگاهی ۲۶ ***2 •تعريف استراتژي: •واژه استراتژي به چهار مقوله استناد مي کند: .1نهادينه ساختن خشونت .2فعال سازي ذهن .3بهبود بخشيدن به تصويرگري ذهن .4روش شناسي منفک بودن از زمان ***3 •توجه به عامل زمان و تفکيک آن به دو سطح: •زمان تاکتيک، که گردش آن بدون توقف و پيوسته است و انجام امور خرد و بي نهايت مولد در حيات يک موسسه، شرکت و سازمان را شامل مي شود. • •زمان استراتژيک، که گردش آن ناپيوسته ...
پاورپوینت نظارت بر عملکرد مدیران دانشگاهی ۵۷ ***2 •نظارت بر عملکرد مديران تقريباً هر سازماني داراي يک سيستم مديريت عملکرد است که از آن انتظار مي رود اهدافي مهم را در زمينه مديريت سرمايه انساني برآورده سازد.اهداف مزبور غالباً عبارتند از برانگيختن افراد در جهت عملکرد مطلوب، کمک به افراد در جهت گسترش مهارتهايشان، ايجاد فرهنگ عملکرد، تعيين اينکه چه کسي مستحق ارتقاء مي باشد، تصميم گيري درباره افرادي که عملکرد ضعيفي دارند و کمک ...
پاورپوینت بودجه بندی سرمایه ای دانشگاهی ۵۱ ***4 ?مقدمه ?بودجه بندي سرمايه اي جزيي از بودجه بندي مالي (بخش دوم بودجه بندي جامع )مي باشد . بخش ديگر بودجه بندي جامع ، بودجه بندي عملياتي است . ? ***5 ?تعريف بودجه بندي سرمايه اي ?بودجه بندي سرمايه اي عبارت از فرايند تصميم گيري برالي تامين مخارج سرمايه اي در دوره بودجه است . ?به عبارت دقيق تر ، بودحه بندي سرمايه اي فرايند تشخيص ، ارزيابي ، طرح ريزي و پشتيباني مالي پروژه هاي ...
پاورپوینت فناوری اطلاعات دانشگاهی ۲۰۱ ***4 •فن آوری اطلاعات چیست ؟ •فن آوری اطلاعات ( IT ) ، تمامی مفاهیم سخت افزاری و نرم افزاری، که مربوط به ایجاد، ذخیره، توزیع و نمایش اطلاعات دیجیتالی است را در بر می گیرد و دارای ویژگیهای زیر میباشد: • IT بسیاری از عملیات جاری وبرنامه های دراز مدت ( استراتژی ) را تحت تأثیر قرار دهد •IT نیروی انبوه بالقوه ای برای سودبخشی دارد درحالیکه در تکنولوژی های دیگر درصد سودبخشی بسیار کمتر ...
پاورپوینت طرح توجیهی کرم ابریشم دانشگاهی ۴۲ ***2 کرم ابریشم یا کرم پیله نوزاد پروانهاست از آن جهت اهمیت دارد که از آن ابریشم تهیه میشود. رشد کرمهای ابریشم بسیار گرسنه هستند.آنها در تمام روز و شب از برگهای توت سفید تغذیه میکنند.از تخم درآمدن کرمهای ابریشم ۱۰ روز طول میکشد.زمانی که رنگ سرش به تیرگی گرایید بدان معنی است که زمان آنست که پوست اندازی کنند.پس از طی ۴ مرحله پوست اندازی بدن آنها به آرامی زردتر می شود و پوست ...
پاورپوینت مدیریت صادرات و بازاریابی بین الملل روش ها و راهکار ها دانشگاهی ۵۸ ***4 بازاریابی چیست ؟ بازاریابی عبارت است از شناخت نظام بازار و انجام مبادله مطلوب از طریق : - محصول مناسب - قیمت مناسب - توزیع مناسب - ترویج و تبلیغ مناسب ***11 اهداف اساسی بازار یابی عبارتند از: تشویق و ترغیب مشتریان فعلی برای خرید به مقدار و دفعات زیاد تر. جذب و جلب خریداران و مشتریان مر بوط به رقبا به سوی خود. جذب و جلب مشتریان و مصرف کنندگان جدید. ایجاد زمینه و روحیه ...
پاورپوینت اصول کنترل کیفیت جامع (دمینگ) دانشگاهی ۹۳ ***3 nتعریف مدیریت جامع کیفیت مدیریت جامع کیفیت فرایندی است متمرکز بر روی مشتریها، کیفیت محور، مبتنی بر حقایق، متکی بر تیمها که برای دستیابی به اهداف استراتژیک سازمان از طریق ارتقای مستمر فرایند ها، توسط مدیریت ارشد سازمان رهبری می شود. ***4 ارکان فلسفی مدیریت جامع کیفیت فرایند گرایی: سازمان را فرایندی می بینیم که در آن همه افراد بصورت افقی در مراحلی از فرایند، قرار می گیرد. ...
پاورپوینت طرح توجیهی کمپوت کنسانتره دانشگاهی ۴۵ ***3 کمپوت کمپوت نوعی خوراک شیرین است که از پختن میوه های درسته یا تکه شده مثل سیب، گلابی، هلو، گیلاس، توت فرنگی، آلو و ... به همراه شکر تهیه می شود. معمولاً آب موجود در کمپوت از مربا، ژله و کنسرو بیشتر است. به کمپوت می توان انواع ادویه جات را هم اضافه نمود. ***4 همچنین کمپوت به نوعی نوشیدنی سنتی در کشور لهستان هم اطلاق می شود. در اواسط دهه 1980، 60 درصد از نوشیدنی هایی که مردم ...
پاورپوینت طرح تو جیهی پروژه کافی نت یاهو دانشگاهی ۴۱ ***3 •مقدمه •ایران کشوری است که سیم کشی ارتباطی گسترده ای دارد . ایران دارای پنج میلیون استفاده کننده از اینترنت است و انتظار میرود که تعداد آنان تا سال 2009 به 20 میلیون نفر برسد. بنابراین این تکنولوژی جدید می تواند زمینه ای بسیار مناسب برای کارآفرینی باشد.یکی از شغلهای معروف در این رابطه تاسیس یک کافی نت می باشد.البته در ایران به دلیل بازاریابی و جذب مشتری در کافی نت ها اعمال ...
پاورپوینت فرآیند و طرح توجیهی تولید آب معدنی دانشگاهی ۹۳ ***2 پروسه تولید آب معدنی بخش 1 ***3 •مقدمه: آب این ماده حیاتی و با اهمیت در دنیا نقش بسیار مهمی را درشکل گیری تمدنها و استمرار آنها داشته است مروری بر سوابق تمدنهایی که در طول تاریخ شکل گرفته اند و شکوفا شده اند نشانگر این واقعیت است که وجود آب و امکان دسترسی به آن یکی از کلیدی ترین عوامل فراگیری و استمرار آنها بوده است . افزایش تقاضا برای آب و اوجگیری رقابت بین مصرف کنندگان ...
پاورپوینت اصول گزارش و گزارش نویسی دانشگاهی ۱۳۳ ***3 گزارش و گزارش نویسی معنی به جای آوردن، انجام دادن، اظهار نظر کردن، در میان نهادن و شرح و تفسیر کردن معنی اصطلاحی واژه گزارش به مطلبی گفته می شود که از شرح، تفسیر، بیان، تحلیل مطالب و نیز علل مسائلی خاص گفتگو کند. تعریف گزارش نویسی از به تحریر در آوردن اخبار، اطلاعات، حقایق، علل مسائل و رویدادها و بر دو اصل « سالم نویسی » و « ساده نویسی » استوار باشد. هدف مورد نظر را در ...