کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت فریدون مشیری

دانشگاهی
مشخص نشده
20
پاورپوینت
570 KB
2004
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت فریدون مشیری

    ***1

    تولد:30شهریور 1305تهران

    مرگ : 3ابان 1379-74سالگی تهران

    مدفن : قطعه هنرمندان بهشت زهرا

    زمینه فعالیت : شعر فارسی و روزنامه نگاری

    ملیت :ایرانی

    محل زندگی : تهران -مشهد

    ***2

    زندگی

    فریدون مشیری در سی‌ام شهریور ۱۳۰۵ در تهران به دنیا آمد. جد پدری‌اش بواسطه ماموریت اداری به همدان منتقل شده بود و از سرداران نادر شاه بود. پدرش ابراهیم مشیری افشار فرزند محمود در سال ۱۲۷۵ شمسی در همدان متولد شد و در ایام جوانی به تهران آمد و از سال ۱۲۹۸ در وزارت پست مشغول خدمت گردید. او نیز از علاقه‌مندان به شعر بود و در خانوده او همیشه زمزمه اشعار حافظ و سعدی و فردوسی به گوش می‌رسید. مشیری سالهای اول و دوم تحصیلات ابتدایی را در تهران بود و سپس به علت ماموریت اداری پدرش به مشهد رفت و بعد از چند سال دوباره به تهران بازگشت و سه سال اول دبیرستان را در دارالفنون گذراند و آنگاه به دبیرستان ادیب رفت. به گفته خودش: ” در سال ۱۳۲۰ که ایران دچار آشفتگی‌هایی بود و نیروهای متفقین از شمال و جنوب به کشور حمله کرده و در ایران بودند ما دوباره به تهران آمدیم و من به ادامه تحصیل مشغول شدم. دبیرستان و بعد به دانشگاه رفتم. با اینکه در همه دوران کودکی‌ام به دلیل اینکه شاهد وضع پدرم بودم و از استخدام در ادارات و زندگی کارمندی پرهیز داشتم ولی مشکلات خانوادگی و بیماری مادرم و مسائل دیگر سبب شد که من در سن ۱۸ سالگی در وزارت پست و تلگراف مشغول به کار شوم و این کار ۳۳ سال ادامه یافت. در همین زمینه شعری هم دارم با عنوان عمر ویران “ .

     

    ***3

    مشیری همزمان با تحصیل در سال آخر دبیرستان، در اداره پست و تلگراف مشغول به کار شد، و در همان سال مادرش در سن ۳۹ سالگی درگذشت که اثری عمیق در او بر جا گذاشت. سپس در آموزشگاه فنی وزارت پست مشغول تحصیل گردید. روزها به کار می‌پرداخت و شبها به تحصیل ادامه می‌داد. از همان زمان به مطبوعات روی آورد و در روزنامه‌ها و مجلات کارهایی از قبیل خبرنگاری و نویسندگی را به عهده گرفت. بعدها در رشته ادبیات فارسی دانشگاه تهران به تحصیل ادامه داد. اما کار اداری از یک سو و کارهای مطبوعاتی از سوی دیگر، در ادامه تحصیلش مشکلاتی ایجاد می‌کرد .مشیری اما کار در مطبوعات را رها نکرد. از سال ۱۳۳۲ تا ۱۳۵۱ مسئول صفحه شعر و ادب مجله روشنفکر بود. این صفحات که بعدها به نام هفت تار چنگ نامیده شد، به تمام زمینه‌های ادبی و فرهنگی از جمله نقد کتاب، فیلم، تئاتر، نقاشی و شعر می‌پرداخت. بسیاری از شاعران مشهور معاصر، اولین بار با چاپ شعرهایشان در این صفحات معرفی شدند. مشیری در سال‌های پس از آن نیز تنظیم صفحه شعر و ادبی مجله سپید و سیاه و زن روز را بر عهده داشت .

     

    ***5

    فریدون مشیری در سال ۱۳۳۳ ازدواج کرد. همسر او اقبال اخوان دانشجوی رشته نقاشی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود. او هم پس از ازدواج، تحصیل را ادامه نداد و به کار مشغول شد. فرزندان فریدون مشیری، بهار ( متولد ۱۳۳۴) و بابک (متولد ۱۳۳۸) هر دو در رشته معماری در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانشکده معماری دانشگاه ملی ایران تحصیل کرده‌اند.
    مشیری سرودن شعر را از نوجوانی و تقریباً از پانزده سالگی شروع کرد. سروده‌های نوجوانی او تحت تاثیر شاهنامه‌خوانی‌های پدرش شکل گرفته که از آن جمله، این شعر مربوط به پانزده سالگی اوست :
     

  • فهرست و منابع پاورپوینت فریدون مشیری

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

کلمات کلیدی:   - -
پاورپوینت درسی شعر فارسی, پاورپوینت درسی فریدون مشیری, پاورپوینت درسی مشیری, پاورپوینت دانشگاهی شعر فارسی, پاورپوینت دانشگاهی فریدون مشیری, پاورپوینت دانشگاهی مشیری, پاورپوینت پایان نامه شعر فارسی, پاورپوینت پایان نامه فریدون مشیری, پاورپوینت پایان نامه مشیری, دانلود پاورپوینت شعر فارسی, دانلود پاورپوینت فریدون مشیری, دانلود پاورپوینت مشیری, دانلود نمونه پاورپوینت شعر فارسی, دانلود نمونه پاورپوینت فریدون مشیری, دانلود نمونه پاورپوینت مشیری, پاورپوینت آماده درسی شعر فارسی, پاورپوینت آماده درسی فریدون مشیری, پاورپوینت آماده درسی مشیری, پاورپوینت آماده دانشگاهی شعر فارسی, پاورپوینت آماده دانشگاهی فریدون مشیری, پاورپوینت آماده دانشگاهی مشیری, دانلود قالب پاورپوینت شعر فارسی, دانلود قالب پاورپوینت فریدون مشیری, دانلود قالب پاورپوینت مشیری

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان