کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت باغ ایرانی

دانشگاهی
1387
33
پاورپوینت
13 MB
1530
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت باغ ایرانی

    ***2

    مقدمه:

    باغ ایرانی نتیجه تلاش انسانی در ایجاد محیطی مساعد با عناصر طبیعی در گستره طبیعت
    است.

    عناصر طبیعی بر اساس داده ها و شاخص های بی شمار ذاتی و پنهان خود به وجود می
    آید.

    مشارکت عناصر در ترکیب و ایجاد محیط مساعد، هر چند مشروط عوامل مشخص به خود می
    باشد، در کل اتفاقی است؛ یعنی، رویدادی است بدون قصد انسانی که بدون نظم معینی رخ
    کرده است.

    تکرار اتفاق ها طبیعت را شکل می دهد، اما انسان، در شکل دادن به محیط
    مساعد جای اتفاق را به "خواست" تبدیل می کند. "خواست" پدیده ای است تاریخی، بنابر
    این، متغیر و هدفمند است. "خواست" به مثابه اداره آگاه با هدف دگرگون کردن محیط
    نامساعد در ایجاد باغ متکی به قدرت و تصمیم، مهارت، دانش و پاکی روان سازندگان اش،
    به طور هدفمند، تابع وضعیت طبیعی، عمل می کند.

    باغ ایرانی به مثابه باز تولید طبیعت نیست، لکن عوامل قاطع واقعیت های ناپیدای طبیعت را
    به کار می گیرد. و نظم لازم را در طبیعت بدون نظم به وجود می آورد.

     

    ***3

    تاریخچه باغ ایرانی:

    روایت است:
    کوروش اولین کسی بود که:
    درختکاری ردیفی نظم (بسان نظم نظامی) را دستور داد.
    به دست خود، زیباترین درخت را مدال‌های جواهرنشان بخشید.
    جایزه کشاورزی داد.
    جشن درختکاری معمول داشت.
    کشاورزی و باغ‌سازی در کیش و آئین ایران قدیم با قرب و منزلتی روشن و مؤکد توصیه شده است. نقش درختان بر دیواره‌های پلکان‌های تخت جمشید حاکی از اهمیت باغ در چشم و دل ایرانی است. ایرانیان گل را درمرگ و زندگی محترم می‌داشتند . گلدن کشف شده از گوری در شهر سوخته سیستان شاهد این معنا است.
    باغ‌های ایرانی در شمار قدیمی‌ترین و بهترین باغ‌های جهان است.
    در «تورات» از باغ‌های ایرانی، سخن بسیار رفته است.
    بقایای میانسراها در معماری‌های شیوه‌های پارسی و پارتی خبر از باغ می‌دهند.
    از باغ پاسارگاد چیزی نمانده؛ از دوره ساسانی هم. آثار باغبندی کاخ سروستان هم از بین رفته.
    در عکس هوائی بیستون، ته رنگ «چهارباغ» مشاهده می‌شود. 

     

    ***4

    تاریخچه باغ ایرانی:

    در قسمتهائی از تخت جمشید آثار طریقه آبیاری هنوز باقی است؛ و پارادیسی که مدت‌ها انباشته از خاک است.

    باغ‌های خشایارشا شهره بودند. او معمار، شهرپرداز، و باغ‌ساز چیره‌دستی بود. هم او در کتیبه‌اش خبر می‌دهد که: «سازندگی‌ها و آبادانی‌های زمان پدرم را هم من کرده‌ام. و این فرنر ها را هم من کرده‌ام » فرنرها تا هجوم اسکندر باقی بودند. همچنانکه باغ‌های معلق بابل، که بخت‌النصر برای همسر ایرانیش ساخته بود.

     

    ***5

    واژه یابی پردیس و باغ :

    علامه علی اکبر دهخدا درباره معنی واژه پردیس می نویسد : «پردیس لغتی است مأخوذ از زبان مادی ( پارادئزا) به معنی باغ و بستان و از همین لغت است پالیزفارسی و فردوس عربی. این واژه که در اوستا دو بار به کار برده شده از دو جزء ترکیب یافته، یکی PAIRI به معنی پیرامون و دیگری DAEZA به معنی انباشتن و دیوار کشیدن بوده است که بر روی هم به معنای ردختکاری و گلکاری پیرامون ساختمان می باشد .»

    واژه پردیس در یونانی به PARADEISOS و در انگلیسی به PARADAISE تبدیل شد.

    مرحوم پیرنیا بر این نظر است که ایرانیان قدیم باغچه هایی را که در اطراف بنا می ساختند  په اره دئسه می نامیدند که به معنای پیرامون دژ بوده است.

    نام دیگر این فضای سرسبز باغ است. باغ هم واژه ای فارسی است که در پهلوی سغدی نیز به همین شکل BAGH به کار برده می شود.

     

    ***6

    فرهنگ در باغ ایرانی

    باغ ایرانی آنگونه که از ایده و تعریف آن بر می‌آید، گذشته از فضایی عملکردی که مردمان در آن دمی بیاسایند و تفرج کنند، خود مفهومی نقش بسته بر سرزمین و برعملکردی آمده از فرهنگ و شکل گرفته در آداب و رسوم مردمان است .


    اگر معماری ایرانی عصاره و تبلور اندیشه ایرانی در مواجهه با فضای زیست انسانی است و اگر شهرهای تاریخی ما همواره رنگ خاک و طعم آب جاری در سرزمینمان را با خود دارند، دور از ذهن نیست اگر تصور کنیم که باغهایمان نیز گذشته از اندیشه های شکل‌گیریشان، دورنمایی از آرمانهای انسان ایرانی‌اند؛ چه به آنگاه که با حفظ تقدیس، آب را چنان در باغ می‌گرداندند تا باغشان نیز نماد فکر و اندیشه و عناصر هستی بخششان گردد و چه به زمانی که بیش از همیشه باغ را تمثیلی از بهشت برین می دانستند و تمنای جاودانگی را در باغ تجربه می‌کردند.

     

    ***7

    فرهنگ در باغ ایرانی

    این صنع برآمده از فرهنگ، چون هر پدیده دیگری که در چهارچوبهای فرهنگی شکل می‌گیرد، جلوه های خود را در وجوه گوناگون فرهنگ و هنر سرزمینش بر جای می‌گذارد. این تأثیرات در حوزه فرهنگی، بیش از هر چیز در ادبیات و شعر پارسی، معماری و هنرهای ایرانی بچشم می خورد. از اینروست که باغ در شعر فارسی از دیر باز، اهمیت و جایگاه خاص خود را داشته است، چه در اشعار فردوسی، منوچهری و نظامی که بیشتر اشعاری توصیفی و تصویری هستند و بالطبع اطلاعات روشنتر را در ارتباط با شکل و نوع باغ بدست می‌دهند و چه در اشعار متاخرتر همچون اشعار حافظ و سعدی که کاربرد استعاری از باغ بیشتر به چشم می خورد، که این موضوع البته خود گستره توجه به باغ را نیز می‌نمایاند.

    اگر بخواهیم جلوه‌‌ های باغ را در دیگر وجوه فرهنگ و هنر ایرانی نظاره کنیم و اگر تأثیر عمیق باغ را در مهمترین هنرها همچون مینیاتور دنبال نماییم که چگونه باغ در فضا سازی این نقاشی‌ها تاثیر عمیق خود را برجای گذاشته و چگونه نقاشان ایرانی فضای آرمانیشان را از باغ انتزاع کرده اند، باید به این نکته توجه کنیم که باغ نه صرفاً به اعتبار یک فضای معمارانه که به اعتبار پشتوانه پرمعنا و مفهوم خود تاثیر گذار بوده.

     

  • فهرست و منابع پاورپوینت باغ ایرانی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پاورپوینت درسی باغ سازی, پاورپوینت درسی باغسازی, پاورپوینت درسی جلوه های باغ, پاورپوینت درسی طراحی باغ, پاورپوینت درسی طراحی عمارت, پاورپوینت درسی طراحی فضای معمارانه, پاورپوینت درسی معماری ایرانی, پاورپوینت درسی معماری باغ های صخره ای, پاورپوینت درسی معماری عمارت, پاورپوینت درسی وجوه فرهنگ و هنر ايراني, پاورپوینت دانشگاهی باغ سازی, پاورپوینت دانشگاهی باغسازی, پاورپوینت دانشگاهی جلوه های باغ, پاورپوینت دانشگاهی طراحی باغ, پاورپوینت دانشگاهی طراحی عمارت, پاورپوینت دانشگاهی طراحی فضای معمارانه, پاورپوینت دانشگاهی معماری ایرانی, پاورپوینت دانشگاهی معماری باغ های صخره ای, پاورپوینت دانشگاهی معماری عمارت, پاورپوینت دانشگاهی وجوه فرهنگ و هنر ايراني, پاورپوینت پایان نامه باغ سازی, پاورپوینت پایان نامه باغسازی, پاورپوینت پایان نامه جلوه های باغ, پاورپوینت پایان نامه طراحی باغ, پاورپوینت پایان نامه طراحی عمارت, پاورپوینت پایان نامه طراحی فضای معمارانه, پاورپوینت پایان نامه معماری ایرانی, پاورپوینت پایان نامه معماری باغ های صخره ای, پاورپوینت پایان نامه معماری عمارت, پاورپوینت پایان نامه وجوه فرهنگ و هنر ايراني, دانلود پاورپوینت باغ سازی, دانلود پاورپوینت باغسازی, دانلود پاورپوینت جلوه های باغ, دانلود پاورپوینت طراحی باغ, دانلود پاورپوینت طراحی عمارت, دانلود پاورپوینت طراحی فضای معمارانه, دانلود پاورپوینت معماری ایرانی, دانلود پاورپوینت معماری باغ های صخره ای, دانلود پاورپوینت معماری عمارت, دانلود پاورپوینت وجوه فرهنگ و هنر ايراني, دانلود نمونه پاورپوینت باغ سازی, دانلود نمونه پاورپوینت باغسازی, دانلود نمونه پاورپوینت جلوه های باغ, دانلود نمونه پاورپوینت طراحی باغ, دانلود نمونه پاورپوینت طراحی عمارت, دانلود نمونه پاورپوینت طراحی فضای معمارانه, دانلود نمونه پاورپوینت معماری ایرانی, دانلود نمونه پاورپوینت معماری باغ های صخره ای, دانلود نمونه پاورپوینت معماری عمارت, دانلود نمونه پاورپوینت وجوه فرهنگ و هنر ايراني, پاورپوینت آماده درسی باغ سازی, پاورپوینت آماده درسی باغسازی, پاورپوینت آماده درسی جلوه های باغ, پاورپوینت آماده درسی طراحی باغ, پاورپوینت آماده درسی طراحی عمارت, پاورپوینت آماده درسی طراحی فضای معمارانه, پاورپوینت آماده درسی معماری ایرانی, پاورپوینت آماده درسی معماری باغ های صخره ای, پاورپوینت آماده درسی معماری عمارت, پاورپوینت آماده درسی وجوه فرهنگ و هنر ايراني, پاورپوینت آماده دانشگاهی باغ سازی, پاورپوینت آماده دانشگاهی باغسازی, پاورپوینت آماده دانشگاهی جلوه های باغ, پاورپوینت آماده دانشگاهی طراحی باغ, پاورپوینت آماده دانشگاهی طراحی عمارت, پاورپوینت آماده دانشگاهی طراحی فضای معمارانه, پاورپوینت آماده دانشگاهی معماری ایرانی, پاورپوینت آماده دانشگاهی معماری باغ های صخره ای, پاورپوینت آماده دانشگاهی معماری عمارت, پاورپوینت آماده دانشگاهی وجوه فرهنگ و هنر ايراني, دانلود قالب پاورپوینت باغ سازی, دانلود قالب پاورپوینت باغسازی, دانلود قالب پاورپوینت جلوه های باغ, دانلود قالب پاورپوینت طراحی باغ, دانلود قالب پاورپوینت طراحی عمارت, دانلود قالب پاورپوینت طراحی فضای معمارانه, دانلود قالب پاورپوینت معماری ایرانی, دانلود قالب پاورپوینت معماری باغ های صخره ای, دانلود قالب پاورپوینت معماری عمارت, دانلود قالب پاورپوینت وجوه فرهنگ و هنر ايراني

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان