کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت روابط کار در سازمان

دانشگاهی
مشخص نشده
37
پاورپوینت
256 KB
1119
قیمت: ۱۴,۸۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت روابط کار در سازمان

    ***4

    ***4

    در این تحقیق ما ابتدا با استفاده از مقالات متعددی که در پایان به آنها اشاره خواهیم کرد به توضیح وجدان کاری با سرفصل های :

    تعریف وجدان کاری ،

    رابطه وجدان کاری و انضباط اجتماعی ،

    رابطه بین وجدان ، بهره وری و توسعه پایدار ،

    وجدان کاری و مفاهیم مشابه ،

    راه کارهای عملی تقویت وجدان کاری در نظام اداری و اجرائی ،

    اخلاق کار در غرب و

    اخلاق کار در ایران

    می پردازیم . و در نهایت با نتیجه مصاحبه ای از تعدادی از کارمندان اداره بهداشت و درمان چناران بحث را خاتمه می دهیم .

    امید است که این تحقیق مورد توجه و عنایت استاد محترم جناب آقای دکتر عنایتی قرار گیرد .

     

    ***5

    وجدان کاری :

    مفاهیم متفاوتی در ابعاد روان شناختی وجدان مطرح شده است . برخی وجدان را به معنای آگاهی از اندیشه پنهانی انسانی دانسته اند . گروهی وجدان را دریافت ، درک ، توجه به درجاتی ازکنترل اندیشه یا مشاهده و تشخیص مربوط به خود فرد را مطرح کرده اند . دسته ای وجدان را مشابه از درون آگاه شدن و عامل ابراز قوه قضاوت کردن بیان نموده اند و برخی وجدان را به معنای مالکیت تمامی قوای ذهنی می دانند . استعدادی که به تشخیص نیک و بد می پردازد و برای امور ارزش قائل است و نیک و بد را از هم متمایز می سازد و برای ما نوعی الزام ایجاد می کند . یعنی تکلیف را به ما نشان می دهد وجدان نام دارد .

    وجدان بایستگی ها را از نبایستگی ها و شایستگی ها را از ناشایستگی ها تفکیک می کند وجدان قاضی امین است وجدان راهنمایی مطمئن و نظاره گری امین است و در نظاره خود هیچ بازیگری ندارد . وجدان خلوتگاهی است که در آنجا انسان با خود به گفتگو می پردازد و در حقیقت وجدان قطب نمای بشر است . در صورتی که انرژی های مربوط به وجدان به سوی کار متمرکز و معطوف شود وجدان کاری نام می گیرد . وجدان کاری هر یک از افراد با توجه به مولفه ها و عوامل گوناگون بالا شکل می گیرد و با توجه به پدیده جمع افزایی ( سینرژی) رنگ خاصی پیدا می کند و به اشکال شخصیتی منحصر به فرد تحول می یابد . از نظر تعریف ، وجدان کاری عبارت است از حس اخلاقی که کار خوب و تمام را از کار ناپسند وناقص تمیز داده به انجام آن گرایش داشته و از انجام این پرهیز می کند . 

     

    ***6

    به عبارت بهتر وجدان کاری ، یک مربی درونی است که نقش خود را از لحظه شروع کار تا پایان آن با انجام وظایف زیر ایفا می کند :

    1) آگاهانه کار خوب را تشخیص داده ، آن را معرفی می کند .

    2) قصد انجام آن کار را پاکیزه می سازد .

    3) فرد را به انجام آن بر می انگیزد .

    4) برای انجام درست آن با خود پیمان می بندد .

    5) بر کار نظارت داشته ، با مراقبت آن را کنترل می کند .

    6) با بازرسی کار انجام شده ، نقش حسابرسی خبره را ایفا می کند .

    7) در این صحنه قدرتمندانه به قضاوت و داوری نشسته ، قاطعانه حکم نهایی را صادر می کند .

    8) در صورت مشاهده اشتباه خود را ملامت و در صورت تخلف شدید خود را تنبیه کرده و در صورت درستی کار به خودش پاداش می دهد .

    هرچند وجدان کاری یک عامل درونی و خود کنترلی و به عنوان ناظری دائمی در تمامی مراحل فعالیت فرد در جامعه محسوب می گردد و مستقیماً بر کیفیت و کمیت کار تأثیر می گذارد ولی بدون انضباط اجتماعی به نتیجه نخواهد رسید . انضباط اجتماعی به نتیجه نخواهد رسید . انضباط اجتماعی به مشابه بستری است که این امکان را فراهم می سازد تا قابلیت ها و استعدادهای افراد در جامعه پرورش و رشد یابند تا اثر بخشی بیشتری در این زمینه بدست آید . بنابراین می توان گفت وجدان کاری و انضباط اجتماعی اثرات متقابل بر یکدیگر دارند . ]

     

    ***7

    وجدان کاری و انضباط اجتماعی :

    وجدان کاری به عنوان اصول و قوانین اخلاقی درون زایی است که رفتار با کار صحیح را تقویت کرده وشناخت درست وظیفه و احساس صحیح مسئولیت نسبت به انجام تکالیف و انجام دقیق وظیفه را به انسان می دهد . وجدان کار یک عامل درونی و خود کنترلی و به عنوان ناظری دائمی در تمامی مراحل فعالیت فرد در جامعه محسوب می شود که مستقیماً بر کیفیت و کمیت کار تأثیر می گذارد .

    انضباط اجتماعی مجموعه الگوی رفتاری فرد در جامعه است . به عبارت دیگر انضباط اجتماعی یعنی احترام به ارزشهای اجتماعی و احترام به حقوق دیگران و مسئولیت پذیری در روابط اجتماعی .

    انضباط اجتماعی یک عامل بیرونی و به مثابه بستری است که این امکان را فراهم در جامعه پروش و رشد یابند تا اثربخشی بیشتری در این زمینه بدست آید . وجدان کاری و انضباط اجتماعی دو عامل مهم با اثرات متقابل بر یکدیگر محسوب می شوند .

    اولی با اعمال کنترل از درون و دومی با اعمال کنترل از بیرون بر هر یک از افراد جامعه ، زیربنای مستحکمی را به وجود می آورند تا نتیجه کار نیروی انسانی دارای کمیت و کیفیت برتر شود . وجدان کاری را نمی توان جدای از نظم و انضباط اجتماعی در نظر گرفت . زیرا انجام صحیح وظیفه و بهسازی مداوم آن خود موجب ایجاد نظم و انضباط اجتماعی می گردد و از سوی دیگر رعایت وجدان کاری مستلزم وجود محیطی منظم و منضبط خواهد بود .

     

    ***8

    وجدان کاری حاصل احساس و تعهد درونی فرد در قبال وظایفی است که پذیرفته است . در سازمانها وجدان کاری یکی از عوامل موثر بر کارایی و افزایش بهره وری سازمانی است .

    حاکمیت وجدان کاری و انضباط اجتماعی در افراد موجب می شود تا ضمن تقویت علاقمندی و احساس مسئولیت بیشتر در رده های پایین ، اقدامات عملی مطلوبتری در سطوح بالای سازمان جهت ایجاد ساختاری مناسب و رفع موانع و کمبودهای موجود به عمل آید و در نهایت باعث می شوند تا دستیابی به اهداف جامعه در نهایت سهولت و سلامت و درستی مسیر شده و کیفیت کار نیز به بالاترین حد خود برسد .

    به طور کلی می توان گفت ، وجدان کاری و انظباط اجتماعی در جامعه دارای نه تنها موجبات افزایش کارایی و بهره وری را فراهم می آورد ، بلکه زمینه های هر گونه فساد و آسیب هایی که نظام اداری را تهدید می کند از بین خواهد برد و نیز با رشد و تقویت وجدان کاری است که زمینه های جلب همکاری و همفکری در میان افراد مجموعه فراهم می گردد.

     

     

  • فهرست و منابع پاورپوینت روابط کار در سازمان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پاورپوینت درسی روابط کار در سازمان, پاورپوینت درسی سازمان, پاورپوینت درسی وجدان کاری, پاورپوینت درسی کار, پاورپوینت درسی کار در سازمان, پاورپوینت دانشگاهی روابط کار در سازمان, پاورپوینت دانشگاهی سازمان, پاورپوینت دانشگاهی وجدان کاری, پاورپوینت دانشگاهی کار, پاورپوینت دانشگاهی کار در سازمان, پاورپوینت پایان نامه روابط کار در سازمان, پاورپوینت پایان نامه سازمان, پاورپوینت پایان نامه وجدان کاری, پاورپوینت پایان نامه کار, پاورپوینت پایان نامه کار در سازمان, دانلود پاورپوینت روابط کار در سازمان, دانلود پاورپوینت سازمان, دانلود پاورپوینت وجدان کاری, دانلود پاورپوینت کار, دانلود پاورپوینت کار در سازمان, دانلود نمونه پاورپوینت روابط کار در سازمان, دانلود نمونه پاورپوینت سازمان, دانلود نمونه پاورپوینت وجدان کاری, دانلود نمونه پاورپوینت کار, دانلود نمونه پاورپوینت کار در سازمان, پاورپوینت آماده درسی روابط کار در سازمان, پاورپوینت آماده درسی سازمان, پاورپوینت آماده درسی وجدان کاری, پاورپوینت آماده درسی کار, پاورپوینت آماده درسی کار در سازمان, پاورپوینت آماده دانشگاهی روابط کار در سازمان, پاورپوینت آماده دانشگاهی سازمان, پاورپوینت آماده دانشگاهی وجدان کاری, پاورپوینت آماده دانشگاهی کار, پاورپوینت آماده دانشگاهی کار در سازمان, دانلود قالب پاورپوینت روابط کار در سازمان, دانلود قالب پاورپوینت سازمان, دانلود قالب پاورپوینت وجدان کاری, دانلود قالب پاورپوینت کار, دانلود قالب پاورپوینت کار در سازمان

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان