کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت MRI

دانشگاهی
مشخص نشده
19
پاورپوینت
1 MB
1283
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت MRI

    ***4

    nام‌آرآی (به انگلیسی: MRI) که مخفف عبارت (به انگلیسی: Magnetic Resonance Imaging) است و تصویرسازی تشدید مغناطیسی نامیده می‌شود، روشی پرتونگارانه در تصویربرداری تشخیصی پزشکی و دامپزشکی است که در دهه‌های اخیر بسیار فراگیر شده‌است و بر اساس رزنانس مغناطیسی هسته است.

     

    ***6

    تشریح

     

    چگونگی قرار گرفتن اسپین‌های هسته‌ای در میدان مغناطیسی و نوسان با فرکانس لارموربا ام آر آی میتوان در جهات فوقانی-تحتانی (اگزیال)، چپ‌راستی (ساژیتال) و پس‌وپیش (کرونال) و حتی در جهات اُریب و مایل تصویرگیری نمود. یک سیستم ام آر آی از سه میدان مغناطیسی استفاده میکند:

    میدان خارجی ثابت و قوی (B0)

    میدان ضعیف گرادیانی متغیر

    میدان حاصل از پالس RF الکترومغناطیسی (B۱)

     

    ***7

      تاریخچه:

    پدیده تشدید در مورد هسته‌های اتم اولین بار توسط فلیکس بلانچ    (Flix-Blanch)  و  ادوارد بورسل (Edvard-Borsel) در سال 1946 کشف شد. این دو دانشمند به خاطر این کار در سال 1952 جایزه نوبل دریافت کردند. هسته های اتمها دارای بسامدهای متفاوت هستند اگر این بسامدها را بتوان مشخص کرد می توان از این پدیده در تعیین نوع اتم استفاده کرد. در بین سالهای 1950 تا 1970 با تکیه بر این ویژگی (NMR) یا تشدید مغناطیسی هسته ابداع شد که از آن برای تشخیص ساختمان فیزیکی و شیمیایی  مولکولها استفاده می‌شود.

    در سال 1970 بود که دریافتند اگر نیروی محرک را در هسته هایی که در اثر پدیده تشدید انرژی دریافت کرده و دامنه نوسان آنها را افزایش یافته است قطع کنیم، هسته ها با از دست دادن این انرژی به صورت امواج الکترومغناطیسی و مقداری هم آزمایش‌های مربوط به گرما به حالت پایه خود برمی‌گردند. این زمان برگشت به حالت پایه در ترکیبات مختلف متفاوت است با شناسایی این پدیده سعی کردند از این ویژگی برای ایجاد تصویر استفاده کنند که پایه روشی به نام MRI شده‌است. اولین بار ریموند دامادیان (Rimond-Damadyan) از این ویژگی برای تشخیص تومورها استفاده کرد. بعد از وی افراد دیگری در این زمینه کار کردند و با بکارگیری فنون و روشهای بهتر زمان لازم برای تصویر برداری را کاهش دادند. روش‌ها و فنون جدید ارائه شده امروزه MRI را به یک روش مفید برای تصویر برداری مبدل کرده‌است.

     

     

  • فهرست و منابع پاورپوینت MRI

    فهرست:

    فهرست مندرجات

      ۱ تشریح

      ۲تاریخچه

      3 عکسبرداری با MRI  

        4 طرز کار

      5 مقایسه

      7 موارد کاربرد

      8 موارد منع کاربرد

        9 اهمیت MRI

      10 منابع 

    منبع:

    ندارد.

کلمات کلیدی:  
پاورپوینت درسی MRI, پاورپوینت دانشگاهی MRI, پاورپوینت پایان نامه MRI, دانلود پاورپوینت MRI, دانلود نمونه پاورپوینت MRI, پاورپوینت آماده درسی MRI, پاورپوینت آماده دانشگاهی MRI, دانلود قالب پاورپوینت MRI

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان