کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت رشد جسمی و ویژگی های آن در دوران مختلف عمر

دانشگاهی
1392
34
پاورپوینت
886 KB
1454
قیمت: ۱۳,۶۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت رشد جسمی و ویژگی های آن در دوران مختلف عمر

    ***3

    مولود انسان به هنگام تولد ضعیف ترین و وابسته ترین نوزاد جهان هستی است و در این هنگام از او هیچ توقع و انتظاری در مسئولیت و خودکفایی نیست. به عبارت دیگر از آنجایی که نوزاد انسان به هنگام تولد از همه نوزادان جهان هستی ضعیف تر و ناتوان تر است. اگر هنگام تولد «ماما» نداشته باشد بقائی نمی تواند داشته باشد. او کاملاً وابسته و نیازمند است. مگر نه آنست که او در آغاز، نطفه ای بیش نبود «الم تک نطفه من منی یمنی ثم کان علفه فعلق فسوی فجعل الزوجین الذکر و الانثی الیس ذلک بقادر علی ان یحیی الموتی» (قیامت 40-37)

     

    ***4

    رشد جسمانی در دوران کودکی

    مشخصه اولین سال زندگی کودک رشد سریع بدن و مغز است. (جانسون 1978).

    از شش ماهگی به بعد رشد نوزادان خانواده ی مرفه به دلیل تغذریه بهتر و رعایت معیارهای بهداشتی سریعتر است. برای درک بعضی از تغییرات که در دو سال اول زندگی بروز می کند با مفهوم رسش آشنا می شویم. رسش عبارت است از توالی همگانی رخدادهای زیست شناختی در بدن و مغز که بروز یک کارکرد روانی را ممکن می سازد. یکی دیگر از مشخصه های سال اول زندگی ایجاد ارتباط های قوی تر بین بخش های مختلف مغز است. ظاهر شدن این پدیده ها مستلزم رسش ارتباط بین لوب های بینایی، آهیانه ای و قطعه پیشانی و مراکز حرکتی مخصوص در مغز است.

     

    ***5

    در پایان سال اول قد یک بچه معمولی تقریباً 80 سانتیمتر است یعنی 50 درصد بیش از زمان تولد در 2 سالگی تقریبا 75 درصد بزرگتر است همچنین در 5 ماهگی، وزن هنگام تولد دو برابر می شود (تقریباً  6/5 کیلوگرم) در 1 سالگی سه برابر می شود (تقریباً 10 کیلوگرم) و در 2 سالگی به چهار برابر می رسد (تقریباً 13/5 کیلوگرم).

    هنگام تولد، مغز از هر ساختار جسمانی دیگر به اندازه ای بزرگسالی خود نزدیک تر است و در طول نوباوگی، نوپایی با سرعت حیرت انگیزی به رشد ادامه          می دهد.

    1- سطح میکروسکوپی سلول های منفرد مغز (نورون ها)

    2- سطح بزرگتر قشر مخ که مسئول هوش بسیار رشد یافته گونه ماست.

     

    ***6

    هنگام تولد نیمکره ها تخصصی شدن را آغاز می کنند. اغلب نوزادان که به صداهای گفتار گوش می کنند. یا حالت برانگیختگی مثبت را نشان می دهند. فعالیت امواج مغزی ERP بیشتری در نیمکره چپ دارند. در مقابل، نیمکره راست به صداهای غیر گفتاری یا محرک هایی (مانند مایع ترش مزه) که واکنش منفی را برانگیخته می کنند واکنش قوی نشان می دهند (دیویدسون 1994- فاکس و دیویدسون 1986).

    رشد سریع مغز به معنی آن است که ساختار خواب و بیداری بین تولد تا 2 سالگی به مقدار زیاد تغییر می کند و بی قراری و گریه نیز کاهش می یابند نوزاد چرت های شبانه روزی می زند که جمعاً بالغ بر 16 تا 18 ساعت می شوند. (دیویس، پارکر و موتنگومری، 2004).

     

    ***7

    بین 6 تا 9 ساهگی خواب در طول روز معمولاً به دوبار چرت زدن کاهش می یابد. در 1/5 سالگی اغلب نوباوگان فقط یک بار چرت می زنند. (ایگلو وستین و همکاران، 2003).

    در کشورهای غربی، بسیاری از والدین سعی می کنند در حدود چهار ماهگی با دادن غذاهای جامد قبل از وقت خواب، بچه های خود را در طول شب بخوابانند. روشی که ممکن است با رشد عصب شناختی نوباوگان در تضاد باشد. ترشح ملاتونین، هورمونی که موجب خواب آلودگی می شود از اواسط سال زندگی در طول شب خیلی بیشتر از روز است (ساده 1997).

    در اوایل کودکی رشد بدن در مقایسه با میزان سریع 2 سال اول کاهش می یابد. هر سال قد کودکان به طور متوسط پنچ تا هشت سانتیمتر و وزن آنها تقریباً 2/5 کیلوگرم افزایش می یابد؛ پسرها کماکان قدری بزرگتر از دخترها هستند.

     

    ***8

    مغز بین 2 تا 6 سالگی از 70 درصد به 90 درصد وزن خود بزرگسالی افزایش می یابد. در 4 سالگی چند قسمت قشر مخ سیناپس های بیش از حد تولید می کنند (شواهد MRI نشان می دهند که جریان خون مغز به اوج می رسد که از نیاز به انرژی زیاد خبر می دهد (هاتن لوچر 2002)).

    به غیر از قشر مخ قسمت های دیگر مغز در اوایل کودکی پیشرفت سریعی دارند که عبارتند از: 1- مخچه  2- ساخت شبکه ای

    مخچه: که در پشت و پایین مغز قرار دارد. ساختاری است که به تعادل و کنترل حرکت بدن کمک می کند (دیا مونه 2000).

    ساخت شبکه ای: ساختاری در ساقه مغز که بیداری (گوش به زنگ بودن) و هشیاری را حفظ می کند از کودکی تا بزرگسالی میلین دار می شود.

  • فهرست و منابع پاورپوینت رشد جسمی و ویژگی های آن در دوران مختلف عمر

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پاورپوینت درسی رشد, پاورپوینت درسی رشد بدن, پاورپوینت درسی رشد جسمانی, پاورپوینت درسی رشد جسمی, پاورپوینت درسی رشد مغز, پاورپوینت درسی ساختار جسمانی, پاورپوینت دانشگاهی رشد, پاورپوینت دانشگاهی رشد بدن, پاورپوینت دانشگاهی رشد جسمانی, پاورپوینت دانشگاهی رشد جسمی, پاورپوینت دانشگاهی رشد مغز, پاورپوینت دانشگاهی ساختار جسمانی, پاورپوینت پایان نامه رشد, پاورپوینت پایان نامه رشد بدن, پاورپوینت پایان نامه رشد جسمانی, پاورپوینت پایان نامه رشد جسمی, پاورپوینت پایان نامه رشد مغز, پاورپوینت پایان نامه ساختار جسمانی, دانلود پاورپوینت رشد, دانلود پاورپوینت رشد بدن, دانلود پاورپوینت رشد جسمانی, دانلود پاورپوینت رشد جسمی, دانلود پاورپوینت رشد مغز, دانلود پاورپوینت ساختار جسمانی, دانلود نمونه پاورپوینت رشد, دانلود نمونه پاورپوینت رشد بدن, دانلود نمونه پاورپوینت رشد جسمانی, دانلود نمونه پاورپوینت رشد جسمی, دانلود نمونه پاورپوینت رشد مغز, دانلود نمونه پاورپوینت ساختار جسمانی, پاورپوینت آماده درسی رشد, پاورپوینت آماده درسی رشد بدن, پاورپوینت آماده درسی رشد جسمانی, پاورپوینت آماده درسی رشد جسمی, پاورپوینت آماده درسی رشد مغز, پاورپوینت آماده درسی ساختار جسمانی, پاورپوینت آماده دانشگاهی رشد, پاورپوینت آماده دانشگاهی رشد بدن, پاورپوینت آماده دانشگاهی رشد جسمانی, پاورپوینت آماده دانشگاهی رشد جسمی, پاورپوینت آماده دانشگاهی رشد مغز, پاورپوینت آماده دانشگاهی ساختار جسمانی, دانلود قالب پاورپوینت رشد, دانلود قالب پاورپوینت رشد بدن, دانلود قالب پاورپوینت رشد جسمانی, دانلود قالب پاورپوینت رشد جسمی, دانلود قالب پاورپوینت رشد مغز, دانلود قالب پاورپوینت ساختار جسمانی

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان