کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت مقدمه ای بر داده کاوی و اکتشاف دانش

دانشگاهی
مشخص نشده
31
پاورپوینت
231 KB
1351
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت مقدمه ای بر داده کاوی و اکتشاف دانش

    ***2

     مقدمه

     امروزه با گسترش سیستم های پایگاهی و حجم بالای داده ها ی ذخیره شده در این سیستم ها ، نیاز به ابزاری است تا بتوان داده های ذخیره شده پردازش کرد و اطلاعات حاصل از این پردازش را در اختیار کاربران قرار داد .

     با استفاده ار پرسش های ساده در SQL و ابزارهای گوناگون گزارش گیری معمولی ، می توان اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار داد تا بتوانند به نتیجه گیری در مورد داده ها و روابط منطقی میان آنها بپردازند

    nوقتی که حجم داده ها بالا باشد ، کاربران هر چند زبر دست و با تجربه باشند نمی توانند الگوهای مفید را در میان حجم انبوه داده ها تشخیص دهند و یا اگر قادر به این کار هم با شند ، هزینه عملیات از نظر نیروی انسانی و مادی بسیار بالا است 

     

    ***3

    از سوی دیگر کاربران معمولا فرضیه ای را مطرح می کنند و سپس بر اساس گزارشات مشاهده شده به اثبات یا رد فرضیه می پردازند ، در حالی که امروزه نیاز به روشهایی است که اصطلاحا به کشف دانش بپردازند یعنی با کمترین دخالت کاربر و به صورت خودکار الگوها و رابطه های منطقی را بیان نمایند .

    داده کاوی یکی از مهمترین این روشها است که به وسیله آن الگوهای مفید در داده ها با حداقل دخالت کاربران شناخته می شوند و اطلاعاتی را در اختیار کاربران و تحلیل گران قرار می دهند تا براساس آنها تصمیمات مهم و حیاتی در سازمانها اتخاذ شوند .

     

    ***4

    مفاهیم پایه در داده کاوی

    ر داده کاوی معمولا به کشف الگوهای مفید از میان داده ها اشاره می شود . منظور از الگوی مفید ، مدلی در داده ها است که ارتباط میان یک زیر مجموعه از داده ها را توصیف می کند و معتبر ، ساده ، قابل فهم و جدید است . 

     

    ***5

     تعریف داده کاوی

     داده کاوی عبارت است از فرایند استخراج اطلاعات معتبر ، از پیش ناشناخته ، قابل فهم و قابل اعتماد از پایگاه داده های بزرگ و استفاده از آن در تصمیم گیری در فعالیت های تجاری مهم.

     اصطلاح داده کاوی به فرایند نیم خودکار تجزیه و تحلیل پایگاه داده های بزرگ به منظور یافتن الگوهای مفید اطلاق می شود

     داده کاوی یعنی جستجو در یک پایگاه داده ها برای یافتن الگوهایی میان داده ها 

     

    ***6

    داده کاوی یعنی استخراج دانش کلان ، قابل استناد و جدید از پایگاه داده ها ی بزرگ .

    داده کاوی یعنی تجزیه و تحلیل مجموعه داده های قابل مشاهده برای یافتن روابط مطمئن بین داده ها . 

     

     

  • فهرست و منابع پاورپوینت مقدمه ای بر داده کاوی و اکتشاف دانش

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

کلمات کلیدی:   -
پاورپوینت درسی اکتشاف دانش, پاورپوینت درسی داده کاوي, پاورپوینت دانشگاهی اکتشاف دانش, پاورپوینت دانشگاهی داده کاوي, پاورپوینت پایان نامه اکتشاف دانش, پاورپوینت پایان نامه داده کاوي, دانلود پاورپوینت اکتشاف دانش, دانلود پاورپوینت داده کاوي, دانلود نمونه پاورپوینت اکتشاف دانش, دانلود نمونه پاورپوینت داده کاوي, پاورپوینت آماده درسی اکتشاف دانش, پاورپوینت آماده درسی داده کاوي, پاورپوینت آماده دانشگاهی اکتشاف دانش, پاورپوینت آماده دانشگاهی داده کاوي, دانلود قالب پاورپوینت اکتشاف دانش, دانلود قالب پاورپوینت داده کاوي

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان