کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت سنگ ها

دانشگاهی
مشخص نشده
31
پاورپوینت
1 MB
1359
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت سنگ ها

    ***2

    سنگ ها در تمامی نقاط زمین در اطراف ما وجود دارند، دره ها،کوه ها، جلگه ها و تپه ها همگی از سنگ ساخته شده اند،در زیر خاکی که بر روی آن قدم می گذاریم و در اعماق اقیانوس ها یک سنگ سخت وجود دارد.

    در زمین شناسی سنگ ها از مجموعه ای از کانی و یا شبه کانی ها ، یا از قطعات خرد شده بلورها و یا سنگ های دیگر به وجود آمده اند. 

    برخی از سنگ ها از قطعات خرد شده صدف جانوران و یا قطعات فشرده گیاهی  تشکیل شده اند.

    سنگ شناسی، (Petrology) مطالعه علمی سنگ ها بوده و به سه زیر شاخه سنگ شناسی آذرین، سنگ شناسی دگرگون و سنگ شناسی رسوبی تقسیم می شود. 

     

    ***3

    نحوه تقسیم بندی:

    •هنگام طبقه بندی سنگ ها، زمین شناسان به رنگ و بافت و ترکیب کانی شناسی  سنگ توجه می کنند.

    •بافت: اندازه، شکل، و طرح دانه های سنگ

    •رنگ: رنگ ظاهری سنگ دردرون و یا در خارج آن

    •ترکیب کانی شناسی: کانی هایی که در قسمت های مختلف یک سنگ وجود دارند.

     

    ***4

    •سنگ ها بر اساس نحوه تشکیل به سه گروه، آذرین، رسوبی و دگرگون تقسیم می شوند.

    •هر دسته از سنگ ها خود به انواع متفاوتی تقسیم می شوند که از یکدیگر به واسطه اندازه دانه ها، شکل، و آرایش دانه ها متمایز می شوند.

    •به یاد داشته باشید که تنها 3 نوع سنگ، 3 تقسیم بندی از سنگ ها ( آذرین، رسوبی و دگرگونی) وجود دارد.

     

    ***5

    سنگ های آذرین، سنگ هایی می باشند که یا در زیر زمین و یا بالای آن به وجود آمده اند، در زیر زمین هنگامی به وجود می آیند که سنگ های ذوب شده، به نام ماگما، در اعماق به دام می افتد. از سرد شدن آهسته این توده ها سنگ های  آذرین تشکیل می شوند.

    سنگ های آذرین همچنین هنگامی که آتشفشان انفجار می یابد تشکیل می شوند.در این حالت ماگما به سطح زمین رسیده و از سرد شدن آن سنگ های آذرین تشکیل می شوند. هنگامی که ماگما در سطح زمین رخنمون می یابد، گدازه نامیده می شود. هنگامی که گدازه سرد می شود سنگ های آذرین در روی سطح زمین به وجود می آیند.  

     

    ***6

     سنگ های آذرین بسته به اینکه از سرد شدن ماگما در درون زمین و یا از سرد شدن گدازه در سطح زمین به وجود آمده باشند به دو نوع آذرین درونی و آذرین بیرونی ( آتشفشانی) تقسیم می شوند.

     نگ های آذرین درونی : سنگ های آذرین درونی از سرد شدن ماگما در درون زمین به وجود آمده اند. از آنجا که در این محیط ماگما فرصت سرد شدن را دارد بنابراین اندازه دانه ها بزرگ می شود .

     سنگ های آذرین بیرونی : سنگ های آذرین بیرونی از سرد شدن گدازه که توسط دهانه و یا مجرای آتشفشان به بیرون ریخته شده است ، به وجود آمده اند و از آنجا که به سرعت سرد شدند اندازه دانه ها در آنان بسیار ریز و در مواقعی شیشه ای می باشند. 

     

     

  • فهرست و منابع پاورپوینت سنگ ها

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

کلمات کلیدی:   -
پاورپوینت درسی سنگ, پاورپوینت درسی سنگ ها, پاورپوینت دانشگاهی سنگ, پاورپوینت دانشگاهی سنگ ها, پاورپوینت پایان نامه سنگ, پاورپوینت پایان نامه سنگ ها, دانلود پاورپوینت سنگ, دانلود پاورپوینت سنگ ها, دانلود نمونه پاورپوینت سنگ, دانلود نمونه پاورپوینت سنگ ها, پاورپوینت آماده درسی سنگ, پاورپوینت آماده درسی سنگ ها, پاورپوینت آماده دانشگاهی سنگ, پاورپوینت آماده دانشگاهی سنگ ها, دانلود قالب پاورپوینت سنگ, دانلود قالب پاورپوینت سنگ ها

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان