کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت انسان طبیعت معماری

دانشگاهی
مشخص نشده
61
پاورپوینت
8 MB
1555
قیمت: ۱۸,۳۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت انسان طبیعت معماری

    ***2

    •طبیعت الهام بخش‌ترین مکان

    معماران و طراحان ساختمان معتقدند که طرح‌های الهام گرفته از طبیعت، می‌تواند به کاهش صدمات زیست‌محیطی ناشی از ساختمان‌ها کمک شایانی کند.

    آرشیتکت‌ها از دیرباز از طبیعت الهام گرفته‌اند. در عصر باستان، ستون‌های معابد و قصرها به تقلید از درختان نخل و یا گل نیلوفر ساخته می‌شدند و طراحان ساختمان‌ها نیز در موارد مختلف، از شکل‌ها و تناسب‌های طبیعی برای دستیابی به الگوهای زیباشناختی و چشم‌نواز بهره جسته‌اند. امروزه، برخی از آرشیتکت‌ها بر این باورند که تقلید از طبیعت، به مراتب بیش از زیباسازی ظاهری ساختمان‌ها، مفید خواهد بود.

    از الگو های طبیعی برای خنک کردن محیط  زندگی، تولید انرژی و حتی شیرین کردن آب دریاها استفاده می‌کنند.

     

    ***3

    •طرح های هوشمند

    بعنوان مثال، بر سر در جنوبی ساختمان متعلق به موسسه جهان عرب در پاریس، یک ردیف حسگرهای مکانیکی چشم مانندی نصب شده‌اند که با توجه به میزان نور ورودی به ساختمان، باز و بسته شده و بدین‌وسیله دمای داخلی ساختمان را کنترل می‌کنند.

    پروژه شیرین سازی آب شور با استفاده از روشی است که به وسیله «سوسک‌ های مه‌‌خوار» و شته‌ها به کار برده می‌شود و قرار است در باریکه‌ای به طول 3 کیلومتر در سانتاکاتالینا ایتسموس واقع در لاس‌پالماس به مرحله اجرا در آید. آرشیتک‌ های این طرح، قصد دارند به جای استفاده از منافع انرژی فسیلی، از وسایل طبیعی برای خنک کردن و آبیاری این تاسیسات بهره گیرند. به عبارت دیگر، می خواهند آب و انرژی مورد نیاز این تشکیلات را، خود به وجود بیاورند و این یعنی نیاز به یافتن راهی برای شیرین کردن آب دریا، آن هم بدون استفاده از سوخت‌های فسیلی

     

    ***4

    •واما سوسک‌ های مه‌خوار؟؟

    این سوسک‌های زرنگ که در نامیبیا یافت می‌شوند، از روشی بسیار ساده از آب آشامیدنی بهره می‌گیرند. آنها روزها را در زیر زمین سپری می‌کنند و فقط شب‌ها از زیر خاک بیرون می‌آیند.

    قسمت پشت بدن این نوع سوسک، خنک‌تراز هوای شبانگاهی زیستگاه آن است وهنگامی که بادهای مرطوب از سمت  اقیانوس اطلس می‌وزند، آب موجود درهوا به پشت سرد سوسک می‌چسبد پس از جمع شدن چند قطره آب، سوسک باکش و قوس دادن به بدن خود، آب را به سمت دهانش هدایت می‌کند.

     

    ***5

    •استفاده از این روش ...

    سالن تئاتر این مجموعه به تقلید از همین الگوها، خنک شود. به این ترتیب که بادکش‌های عمودی ساحلی را بر عهده داشتند. بر دیواره‌ این بادکش‌ها، یک سری زائده‌های پرز مانند تعبیه شد که موجب جذب نمک  موجود در هوا می‌شد و بدین وسیله، نمک از آب جمع‌آوری شده جدا می‌شود. در نتیجه، هوای تمیز و مرطوب قابل توجهی به سمت یک سری لوله‌های عمودی و پیچ در پیچ هدایت می‌شود. این لوله‌ها بایستی در مقایسه با دمای بیرون، چند درجه سردتر باشند تا بتوان با استفاده از تفاوت‌ دمایی موجود، قطرات آب را بر روی سطح آنها شکل داد (شبیه همان کاری که سوسک مه خوار انجام می‌دهد). بنابراین، آب سرد از عمق هزار متری سطح دریا پمپاژ شده و به درون این لوله‌ها ریخته می‌شود با برخورد مداوم هوای گرم و مرطوب اطراف لوله‌ها به سطح این لوله‌های سرد، قطرات آب‌شیرن به وجود می‌آید که در محل از پیش تعیین شده‌ای جمع‌آوری می‌شوند.

     

    ***6

    üبرای تولید هر متر مکعب آب‌شیرین از طریق روش‌های سنتی مانند تقطیر، بین 5 تا 12 کیلو وات ساعت انرژی نیاز است که این میزان انرژی در روش طبیعی، به 6/1 کیلووات ساعت کاهش می‌یابد.

    üبه عقیده آقای پاولین(از آرشیتکت‌های ارشد پروژه «ادن*») یکی از چالش‌های مهم پیش‌روی ایده‌ تقلید از طبیعت، عبارت است از یافتن راهی برای آشتی دادن مردم  با طبیعت و منابع زیست‌محیطی. به عقیده‌ او و همکارانش، وام گرفتن از طبیعت برای طراحی ساختمان‌ها، می‌تواند کمک شایانی به کاهش صدمات زیست‌محیطی ناشی از ساختمان‌ها کند و موجب شود تا مردم جهان، به طبیعت و سیستم‌های طبیعی به دیده احترام و سپاس بنگرند.

     

    ***7

    •طبیعت را به خانه‌هایمان بیاوریم

    üباید دانست که استفاده از الگوهای طبیعی در طراحی ساختمان، حتما نباید پیچیدگی و گستردگی داشته باشد، بلکه می‌توان ساختارهای طبیعی را به گونه‌ای بسیار ساده و منحصر، در خانه‌ها پیاده کرد .

    قرار است رنگ‌های هوشمندی تولید شوند که دارای خاصیت «خود پاک‌کنندگی» هستند و در ساخت آنها از خاصیت موجود در برگ نیلوفر آبی تقلید شده است.

    بر روی برگ نیلوفر آبی،  یک سری شیارها و برآمدگی‌ها در کنار هم قرار دارند که آب جمع  شده بر روی برگ را به سمت پایین هدایت می‌کند و سطح برگ را خشک نگه می‌دارند در تولید رنگ هوشمند نیز از همین مدل پیروی شده است و در نتیجه، دیوارها و سایر سطوحی که به وسیله این رنگ نقاشی شوند، شبیه برگ نیلوفر آبی عمل کرده و آب را از طریق شیارها و برآمدگی‌هایی که به وسیله رنگ به وجود آمده است، به سمت پایین رد می‌کنند و در نتیجه، کمتر کثیف می‌شوند (شیشه‌هایی نیز که خود به خود تمیز می‌کنند)

  • فهرست و منابع پاورپوینت انسان طبیعت معماری

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پاورپوینت درسی الگو هاي طبيعي براي خنک کردن محيط, پاورپوینت درسی الهام گرفتن از طبیعت, پاورپوینت درسی شيرين سازي آب شور, پاورپوینت درسی شیرین کردن آب ها, پاورپوینت درسی طبيعت, پاورپوینت درسی معماری, پاورپوینت درسی نقش طبیعت در معماری, پاورپوینت دانشگاهی الگو هاي طبيعي براي خنک کردن محيط, پاورپوینت دانشگاهی الهام گرفتن از طبیعت, پاورپوینت دانشگاهی شيرين سازي آب شور, پاورپوینت دانشگاهی شیرین کردن آب ها, پاورپوینت دانشگاهی طبيعت, پاورپوینت دانشگاهی معماری, پاورپوینت دانشگاهی نقش طبیعت در معماری, پاورپوینت پایان نامه الگو هاي طبيعي براي خنک کردن محيط, پاورپوینت پایان نامه الهام گرفتن از طبیعت, پاورپوینت پایان نامه شيرين سازي آب شور, پاورپوینت پایان نامه شیرین کردن آب ها, پاورپوینت پایان نامه طبيعت, پاورپوینت پایان نامه معماری, پاورپوینت پایان نامه نقش طبیعت در معماری, دانلود پاورپوینت الگو هاي طبيعي براي خنک کردن محيط, دانلود پاورپوینت الهام گرفتن از طبیعت, دانلود پاورپوینت شيرين سازي آب شور, دانلود پاورپوینت شیرین کردن آب ها, دانلود پاورپوینت طبيعت, دانلود پاورپوینت معماری, دانلود پاورپوینت نقش طبیعت در معماری, دانلود نمونه پاورپوینت الگو هاي طبيعي براي خنک کردن محيط, دانلود نمونه پاورپوینت الهام گرفتن از طبیعت, دانلود نمونه پاورپوینت شيرين سازي آب شور, دانلود نمونه پاورپوینت شیرین کردن آب ها, دانلود نمونه پاورپوینت طبيعت, دانلود نمونه پاورپوینت معماری, دانلود نمونه پاورپوینت نقش طبیعت در معماری, پاورپوینت آماده درسی الگو هاي طبيعي براي خنک کردن محيط, پاورپوینت آماده درسی الهام گرفتن از طبیعت, پاورپوینت آماده درسی شيرين سازي آب شور, پاورپوینت آماده درسی شیرین کردن آب ها, پاورپوینت آماده درسی طبيعت, پاورپوینت آماده درسی معماری, پاورپوینت آماده درسی نقش طبیعت در معماری, پاورپوینت آماده دانشگاهی الگو هاي طبيعي براي خنک کردن محيط, پاورپوینت آماده دانشگاهی الهام گرفتن از طبیعت, پاورپوینت آماده دانشگاهی شيرين سازي آب شور, پاورپوینت آماده دانشگاهی شیرین کردن آب ها, پاورپوینت آماده دانشگاهی طبيعت, پاورپوینت آماده دانشگاهی معماری, پاورپوینت آماده دانشگاهی نقش طبیعت در معماری, دانلود قالب پاورپوینت الگو هاي طبيعي براي خنک کردن محيط, دانلود قالب پاورپوینت الهام گرفتن از طبیعت, دانلود قالب پاورپوینت شيرين سازي آب شور, دانلود قالب پاورپوینت شیرین کردن آب ها, دانلود قالب پاورپوینت طبيعت, دانلود قالب پاورپوینت معماری, دانلود قالب پاورپوینت نقش طبیعت در معماری

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان