کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت راهسازی در نروژ

دانشگاهی
مشخص نشده
41
پاورپوینت
860 KB
1607
قیمت: ۱۲,۳۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت راهسازی در نروژ

    ***3

     مقدمه

    شبکه راه های نروژ دارای 550 کیلومتر تونل میباشد که 25 عدداز این تونلها در زمره یکصد تونل طویل جهان است . از سال 1979 درحدود ده  تونل زیر دریایی درنروژ ساخته شده است که بیشترین تعداد را در بین کشورهای جهان را داراست .

    موفقت کشور نروژ که درشمال اروپا واقع شده است به گونه ای است که حد فاصل بین دو نقطه شمالی و جنوبی آن به 2000 کیلومتر می رسد و حد فاصل اسلو پایتخت آن تابالاترین نقطه شمالی کشور برابر فاصله این شهر تا رم پایخت ایتالیا می باشد .سرزمین پوشیده از برف این کشور به وسیله رشته کوههای نامنظم از هم جداشده است درحالیکه سواحل آن دارای چین خوردگی های عمیقی می باشد و به وسیله جزایر بی شماری محاصره شده اند .

     

    ***4

     جمعیتی حدود 5/4 میلیوننفر در بین شهرهای کوچک ، کوهستانها و دهکده ها و جزایر این کشور پراکنده شده اند . موقعیت شمالی این کشور تقریبا از 57 درجه شمالی تا 71 درجه شمالی می باشد که این امر باعث شده درجه تغییرات آب و هوایی در این کشور بسیار زیاد باشد . وضعیت خاص این کشور باعث شده که کارشناسان راه سازی نروژی دارای تجارب خاصی در زمینه جاده سازی ، تونل سازی چه در روی خشکی و چه در داخل آب و زیر سطح دریا و نیز پل سازی شوند .

     این کارشناسان همچنین دارای قابلیت هایی درزمینه طراحی ، ساخت و نگهداری جاده ها تحت شرایط بد آب و هوایی بسیار سخت می باشند . از آنجاییکه هزینه ساخت راههای ارتباطی در این کشور بسیار گران تمام شده و هزینه ها باید از طرف جمعیت قلیل این کشور پرداخته شود سعی شده است که راههایی جهت بازگشت این سرمایه ها پیدا شده و هزینه های اجرایی بدون کاهش کیفیت پایین بیاید. همچنین تجارب این کشور درعملیات اکتشافی نفت و گاز در دریای شکال و ساخت انواع سازه های دریایی بعد جدیدی در فعالیت های نروژ پدید آورده است .

     

    ***5

     استفاده از تکنیک های غیر معمول و تجهیزات مدرن در نروژ باعث شده است که ساخت راهها در شرایط سخت جوی نیز انجام پذیرد .در بعضی نواحی این کشور تفاوت درجه حرارت هوا بین زمستان و تابستان به 60 درجه سانتیگراد می رسد که این اختلاف درجه شدید به ویژه در سواحل غربی آن باعث طولانی شدن زمستان ودرنتیجه پوشیده شدن قسمت های وسیعی از نروژ از برف و یخ می شود که آب شدن برف ویخ دربهار باعث بروز مشکل در راههای ارتباطی این کشور می شود .

     

    ***6

     استحکام آسفالت سرد :

    کشور نروژ در سال های اخیر در توسعه روش های کاری و انطباق تجهیزات برای روش های جدید با استفاده از مواد سرد و مستحکم برای جاده سازی بوسیله قیر پیشگام بوده است .آسفالت سرد تشکیل یافته از لایه پوشی رویه  و لایه زیرین شنی که بوسیله ماشین های بزرگ به قطر 15 سانتی متر سطح زمین را می پوشاند .سپس یک لایه قیر قبل از قراردادن مواد تثبیت کننده به آن اضافه می شود .

    از هردوروش استخراج و بتون های اسفنجی جهت آسفالت سرد استفاده شده است . تجارب نشان داده است که این روش بسیار مناسب بوده و بعث کاهش هزینه ها د رمقایسه با روش های سنتی م یشود . تا اواسط سال 1991 در حدود 500 کیلومتر از جاده های نروژ آسفالت سرد شده اند . پیشرفت هایی در این زمینه باهمکاری اداره راههای عمومی نروژ به وسیله شرکت های راه سازی انجام گرفته است . 

     

    ***8

     روکش کم هزینه با سطح شنی طبقه بندی شده

     اخیرا یک روکش کم هزینه که از سرح شنی طبقه بندی شده است برای جادهها موردتوجه قرار گرفته است که مناسب جاده های با ترافیک سبک می باشد . یک لایه قیر و مخلوط ماسه بطور جداگانه روی سطح جاده های موجود بکار برده می شوند . 

     

    ***9

     آسفالت سرد برای مناطق گرمسیر

    مهندسین نروژی روش های آسفالت سرد را گسترش داده و آن رابه نواحی گرمسیری آفریقا جاییکه نیاز بیشتری به استحکام مواد می باشد برده اند . تجربه نشان داده است که اضافه نمودن یک مقدار سیمان به مخلوط باعث تقویت آن در این زمینه می شود .

  • فهرست و منابع پاورپوینت راهسازی در نروژ

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

پاورپوینت درسی آسفالت, پاورپوینت درسی آسفالت سرد, پاورپوینت درسی بتون هاي اسفنجي, پاورپوینت درسی راهسازی, پاورپوینت دانشگاهی آسفالت, پاورپوینت دانشگاهی آسفالت سرد, پاورپوینت دانشگاهی بتون هاي اسفنجي, پاورپوینت دانشگاهی راهسازی, پاورپوینت پایان نامه آسفالت, پاورپوینت پایان نامه آسفالت سرد, پاورپوینت پایان نامه بتون هاي اسفنجي, پاورپوینت پایان نامه راهسازی, دانلود پاورپوینت آسفالت, دانلود پاورپوینت آسفالت سرد, دانلود پاورپوینت بتون هاي اسفنجي, دانلود پاورپوینت راهسازی, دانلود نمونه پاورپوینت آسفالت, دانلود نمونه پاورپوینت آسفالت سرد, دانلود نمونه پاورپوینت بتون هاي اسفنجي, دانلود نمونه پاورپوینت راهسازی, پاورپوینت آماده درسی آسفالت, پاورپوینت آماده درسی آسفالت سرد, پاورپوینت آماده درسی بتون هاي اسفنجي, پاورپوینت آماده درسی راهسازی, پاورپوینت آماده دانشگاهی آسفالت, پاورپوینت آماده دانشگاهی آسفالت سرد, پاورپوینت آماده دانشگاهی بتون هاي اسفنجي, پاورپوینت آماده دانشگاهی راهسازی, دانلود قالب پاورپوینت آسفالت, دانلود قالب پاورپوینت آسفالت سرد, دانلود قالب پاورپوینت بتون هاي اسفنجي, دانلود قالب پاورپوینت راهسازی

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان