کاربر گرامی  خوش آمدید ... 


پاورپوینت عناصر جزئیات

دانشگاهی
مشخص نشده
13
پاورپوینت
770 KB
1657
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پاورپوینت عناصر جزئیات

    ***2

    پی سازی

    نخستین مرحله در ساختن ساختمان پی سازی است که این کار بعد از گودبرداری و پی کنی باید صورت گیرد.

    ابتدا از زمین یا ساختمان مورد نظر باید بازدید کرد.پس از تخریب ساختمان قدیمی و تبدیل آن به یک زمین خالی نوبت به بررسی پستی و بلندی زمین میرسد که این کار به وسیله عملیات نقشه برداری توسط مهندسین نقشه برداری انجام میگیرد.سپس اقدام به عملیات گودبرداری و خاکبرداری میکنیم. همچنین باید محل چاه های فاضلاب و چاه آبهای قدیمی و مسیر قنات های قدیمی که ممکن است در هر زمینی موجود باشد تعیین شده و محل آن نسبت به پی سازی مشخص میگردد و در صورت لزوم میبایست این چاه ها با بتن و یا شفته پر شوند و بعد باید محل احداث ساختمان نسبت به زمین تعیین شده و زوایای آن کاملاً معلوم شده و با نقشه ساختمان مطابقت داده شود

     

    ***3

    ٭ ابعاد پی:

    عرض و طول و عمق پی ها کاملاً بستگی به وزن ساختمان و قدرت تحمل خاک محل ساختمان دارد.در ساختمانهای بزرگ قبل از شروع کار بوسیله آزمایشات مکانیک خاک قدرت مجاز تحملی زمین را تعیین نموده و از روی آن مهندس محاسب ابعاد پی را تعیین مینماید.ولی در ساختمانهای کوچک که آزمایشات مکانیک خاک در دسترس نیست باید از مقاومت زمین در برابر بار ساختمان مطمئن شویم.اغلب مواقع قدرت مجاز تحملی زمین برای ساختمانهای کوچک با مشاهده خاک پی و دیدن طبقات آن و طرز قرار گرفتن دانه ها به روی یکدیگر و یا ضربه زدن به وسیله کلنگ به محل پی قابل تشخیص میباشد.

     

    ***4

    ٭ انواع پی ها:

    1- پی تک

    2- پی نواری

    3- پی گسترده

    ٭ عمق پی های نواری:

    در زمین های خوب حداقل عمق پی های نواری 50 سانتیمتر میباشد و اگر در این عمق به زمین بکر دسترسی نباشد باید عمق پی را تا زمین بکر ادامه بدهیم یا از شمع کوبی استفاده کرد.

    ٭ عرض پی:

    معمولا عرض پی قدری بزرگتر از عرض دیوار روی آن ساخته میشود. زیرا اولاً همیشه فشار وارده و سطح تحت فشار با هم نسبت معکوس دارند.ثانیاً فرض بر این است که بار وارده بوسیله دیوار یا ستون به پی با زاویه 45 درجه منتقل میشود. بدین جهت عرض پی را بزرگتر از عرض دیوار میگیرند.

     

    ***5

    پله

    پله در ساختمان

    جای پله در ساختمان باید طوری انتخاب شود که به راحتی در دسترس بوده و حداکثر نقاط مختلف ساختمان از آن نصف طول ساختمان تجاوز نکند. به این معنی که در ساختمان‌های بزرگ، سعی می‌شود که پله را در وسط قرار دهند. در ساختمان‌های بزرگ که دارای راهروهای طولانی است، فاصله دو پله نباید از 60 متر تجاوز نماید. در بیمارستان‌ها این رقم حتی به 50 متر کاهش

     

    ***7

    می‌یابد، به‌طوری که حداکثر فاصله اطاق‌ها از پله بین 30 تا 25 متر باشد.

    پله باید طوری در ساختمان پیش‌بینی شود که حتی‌المقدور در معرض دید بوده و از راهرو و حیاط مشاهده شوند. این موضع به خصوص در ساختمان‌های بزرگ و عمومی حائز اهمیت است.

    اگر اندازه کف را کوچک و ارتفاع را نسبت به آن زیاد بگیریم، عبور از آن ناراحت و مشکل است، اشکال زیر عبور از پله‌هایی با اندازه‌های مناسب و نامناسب را نشان می‌دهد.

  • فهرست و منابع پاورپوینت عناصر جزئیات

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

پاورپوینت درسی احداث ساختمان, پاورپوینت درسی پله, پاورپوینت درسی پی, پاورپوینت درسی پی سازی, پاورپوینت درسی طراحی ساختمان, پاورپوینت درسی گودبرداری, پاورپوینت دانشگاهی احداث ساختمان, پاورپوینت دانشگاهی پله, پاورپوینت دانشگاهی پی, پاورپوینت دانشگاهی پی سازی, پاورپوینت دانشگاهی طراحی ساختمان, پاورپوینت دانشگاهی گودبرداری, پاورپوینت پایان نامه احداث ساختمان, پاورپوینت پایان نامه پله, پاورپوینت پایان نامه پی, پاورپوینت پایان نامه پی سازی, پاورپوینت پایان نامه طراحی ساختمان, پاورپوینت پایان نامه گودبرداری, دانلود پاورپوینت احداث ساختمان, دانلود پاورپوینت پله, دانلود پاورپوینت پی, دانلود پاورپوینت پی سازی, دانلود پاورپوینت طراحی ساختمان, دانلود پاورپوینت گودبرداری, دانلود نمونه پاورپوینت احداث ساختمان, دانلود نمونه پاورپوینت پله, دانلود نمونه پاورپوینت پی, دانلود نمونه پاورپوینت پی سازی, دانلود نمونه پاورپوینت طراحی ساختمان, دانلود نمونه پاورپوینت گودبرداری, پاورپوینت آماده درسی احداث ساختمان, پاورپوینت آماده درسی پله, پاورپوینت آماده درسی پی, پاورپوینت آماده درسی پی سازی, پاورپوینت آماده درسی طراحی ساختمان, پاورپوینت آماده درسی گودبرداری, پاورپوینت آماده دانشگاهی احداث ساختمان, پاورپوینت آماده دانشگاهی پله, پاورپوینت آماده دانشگاهی پی, پاورپوینت آماده دانشگاهی پی سازی, پاورپوینت آماده دانشگاهی طراحی ساختمان, پاورپوینت آماده دانشگاهی گودبرداری, دانلود قالب پاورپوینت احداث ساختمان, دانلود قالب پاورپوینت پله, دانلود قالب پاورپوینت پی, دانلود قالب پاورپوینت پی سازی, دانلود قالب پاورپوینت طراحی ساختمان, دانلود قالب پاورپوینت گودبرداری

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان